Mikä toiseksi ja kolmanneksi nimeksi Alexandralle?
Olemme saaneet aivan ihanan pienen tyttövauvan ja kutsumanimi on ollut selvä meille jo pitkään... Emme vaan keksi foneettisesti kivoja toisia nimiä! Ehdota meille toista ja kolmatta nimeä Alexandralle :)
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:42"]
Olemme saaneet aivan ihanan pienen tyttövauvan ja kutsumanimi on ollut selvä meille jo pitkään... Emme vaan keksi foneettisesti kivoja toisia nimiä! Ehdota meille toista ja kolmatta nimeä Alexandralle :)
[/quote]
Oho! Vai että ihanan tyttövauvan? Kysyisin vaan, että kenen vauva ei olisi ihana?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:46"]
Todella vaikea keksiä, koska Aleksandra sopii parhaiten juuri toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.
[/quote]Ei pidä ollenkaan paikkaansa. Se on vain se tyyli mikä täällä Suomessa tällä hetkellä vallitsee että ensin lyhyt etunimi, sitten pitkä toinen nimi ja sitten lyhyt/pitkä sukunimi. Järjestöntä väittää että Alexandra ei sopisi etunimeksi...
Meidän sukunimi on ruotsinkielinen, joten mielestämme sointuu Alexandran kanssa kauniisti. Monien ehdotukset ovat olleet aivan ihania, kiitos lämpimästi teille.
Onhan se vaihtoehto toki, että annetaan kutsumanimeksi Alexandra mutta ensimmäiseksi nimeksi joku toinen... Itse vaan olen ollut vastaavalla tavalla nimetty ja kyllä se välillä on ärsyttänyt kun etunimeä käytetään vaikka kutsumanimi on eri.
Teille ikäville kommentoijille en voi sanoa muuta kuin että toivon elämäänne jotain ihanaa ja positiivista :) Ap.
Alexandra Ava Olivia
Alexandra Ida Emilia
Nuo tuli ekana mieleen :)
Alexandra Saga Sofia
Alexandra Vilja Anette
Alexandra Silva Helena
Alexandra Mette Alisa
Alexandra Krista Amelia
Alexandra Sanni Valeria
Alexandra Fia Sofia
Alexandra Isla Adele
Alexandra Mila Amelie
Alexandra Bea Fiona
Alexandra Ava Olivia
Alexandra Emma Mikaela
Alexandra Iris Daniela
Alexandra Lea Lisbet
Alexandra Mona Mimosa
Pitkään etunimeen on kyllä vaikea soinnuttaa kahta toista nimeä. Yksikin toinen nimi riittäisi, ettei nimestä tule kokonaisuudessaan raskas (ellei teillä sitten oli joku nelikirjaiminen sukunimi).
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:55"]
Meidän sukunimi on ruotsinkielinen, joten mielestämme sointuu Alexandran kanssa kauniisti. Monien ehdotukset ovat olleet aivan ihania, kiitos lämpimästi teille. Onhan se vaihtoehto toki, että annetaan kutsumanimeksi Alexandra mutta ensimmäiseksi nimeksi joku toinen... Itse vaan olen ollut vastaavalla tavalla nimetty ja kyllä se välillä on ärsyttänyt kun etunimeä käytetään vaikka kutsumanimi on eri. Teille ikäville kommentoijille en voi sanoa muuta kuin että toivon elämäänne jotain ihanaa ja positiivista :) Ap.
[/quote]
Tuon ruotsinkielisen sukunimen olisi voinut mainita heti, niin turhat suomenkieliset nimet ja mun Möttönen olisi jäänyt pois. Mutta mäkin toivon elämääsi muutakin ihanaa kuin mainitsemasi asian.
Alexandra Olivia Wilhelmiina
Alexandra Amalia Elisabeth