Mikä oli lapsena lähimmän lähikauppasi nimi?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Hannuntori (K-kauppa).
Asut mun lähellä. Se oli ensin Esan tori, sitten tuli Hannu.
Kaijasen kauppa. Siirtomaatavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Koti-Market eli tuttavallisemmin Kottari.
Tämä siis läntisessä Helsingissä, Konalassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:39"]
Popsi ja myöhemmin Spar. Omilla lapsilla (tylsästi) K-market.
Oltiinkohan samalla alueella?
Nykyään tuo Spar on Hyrrä. ?
kyllä hollantilaisketju spar (kuusipuu) toimii muissa maissa paitsi suomi yhä ihan omalla nimellään.
Tällä kaupalla on ollut monta yrittäjää olemassa olonsa aikana kun olin pieni se oli S- kauppa Sokos , sitten 90- luvulla nimi muutettiin S- Marketiksi ja nyt on Sale.
Tämä on nyt uusissa tiloissakkn ja entisen kaupan tolalle valmistuu Paikkakunnan Hyvin Vointilaitos.
Terveyskeskus ja Vanhusten asumisykkö.
Syksyyn mennessä 87 valmistuneesta vanhainkodissa kaikki siellä asuvat on muutettu uuteen.ja toinen Kauppa aloitti
Paikkakunnan syrjäkylällä 1940 ja vuonna 1948 aloitti myös Veikkauksen tiimintapisyeeb
Laajenti myöhemmin kylälle , 1950 taitteessa kun olin pieni tämä K- kauppa oli silloisen omistajan Isän mukaan nimetty K- Valinta.
Kun myöhemmin tämän omistajan poika aloitti , jatkaa heidän kaupan pitoa 1970 oli se vielä hänen isänsä nimellä.
Myöhemmin poka antoi heidän Sukunimensä mukaan K- kaupalle nimen.
Nyt kun hän ja hänen rouva eljökötyi jokusen vuosi Sitten.
Nimi on nyt vain K- Market eikä enää ole myynnissä kodinkoneita, maatalouskoneita eikä veneitä .
Eikä mopoja , polkupyöriä, ja eikä saa askartelu tarvikkeita .
Ei vain ruokia, elintarvikkeita, pientä käyttötavaraa , hygeinia tarvikkeita, siivousvälirnitö, pesuaineita.
.😕niin on sitten kaupoissa pienentyneet valikoimat.
Ja eikä saa vaatteeitakasn niitä oli myynnissä sillin kun oli vielä S- Sokos.
Voi niitä entisiä hyviä aikoja!
Topsi. Lähempänäkin oli kauppa, mutta sen nimeä en muista, loppui ennen kuin muistini alkaa :D
Malmilla Lintunen (jota ei ole enää) siitä seuraava Malmin vanhan rautatieaseman siltaa ales tuli Elanto. Elannon Rakennus on olemassa viellä ,mutta en tietoinen mitä se tänä päivänä edustaa?
K-market OnniManni