Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

1101/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy joku päivä kantaa korteni kekoon tuon listan päivittämisen osalta, mutta korjaisiko seuraava päivittäjä minulle listaan 3/28-30 ja yk 2.

Olen tässä käyttänyt aikaa googlettelemalla kuinka raskaaksi tullaan ja törmäsin sitten vadelmanlehtiteehen. Onko kukaan kokeillut? Täytyy ehkä kokeilla, ei siitä mitään haittaakaan varmasti ole.

Minusta nimittäin tuntuu, että en ovuloi lainkaan, sillä valkovuotoa ei tule juuri ollenkaan missään vaiheessa kiertoa. Mutta miten sitten menkat voivat tulla... 

Sain sukulaisilta lähes uudenveroisia vauvanvaatteita ja kävin taas varastossa niitä itku kurkussa hypistelemässä. Suku odottaa raskautumistani, mutta mistä sen tietää vaikka en tulisi koskaan raskaaksikaan :/ Niin moni tuttavakin on yrittänyt lasta jo vuosia tuloksetta...

Haaveilin toukokuun vauvasta, mutta sen haaveen on saanut jo kuopata... Olisi ollut ihanaa saada vauva keväällä ennen kesähelteitä ettei tarvitsisi maha pystyssä helteessä lyllertää. Nyt kun ensimmäinen yritys epäonnistui ja vauvakuume vain yltyy, on aivan sama missä kuussa vauvan saisin ja kumpaa sukupuolta se olisi, pääasia, että sen saisi.

Missä kuussa te haluaisitte kaikista mieluiten synnyttää? :)

1102/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisen paljon tullut negoja täällä :( pahoitteluni kaikille.

Itsellä kp 20/30 menossa, ja eilen alavatsassa oikealla pieni viiltävä kipu.. En uskalla edes toivoa mitään, koska yritetty jo puoli vuotta ja aina olen 'tuntenut' kaikenlaista, mutta aina on tullut puhdas nega, Yritän siis olla pessimisti :D 

Haluaisin udella, onko teillä minkälaiset suhteet anoppiin ? Minulla ja anopilla ollut häistä asti sukset ristissä, olemme molemmat luja tahtoisia. Luulen että anopille oli liian suuri pala, että hänen poikansa enää kerrokaan kaikkia huolia ja murheita hänelle, vaan minulla. Lisäksi anoppi kyselee meiltä onko kaikki laskut maksettu, tarvitseeko hänen auttaa tai jopa että paljonko säästössä on rahaa . Mielestäni todella töykeää !! Joten hieman pelottaa tämä vauva asia, kuinka anoppi suhtautuu, luultavasti ei minua paljon onnittele :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1103/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille negoista! 

HOPEHOPE: Meillä on aika etäiset välit mieheni äitiin. On aina ollut. Ja hän ilmoitti jo aikaa ennen vauvahaaveitamme ettei hän jaksa hoitaa lapsia jos joskus niitä saamme. En tiedä kuinka tosissaan hän oli mutta kyllä se pahoitti mielen, varsinkin kun hän olisi ainut elossa oleva mummi. 

Itse olen ollut paljon rauhallisempi tässä toisessa kierrossa enkä ole niin paljoa stressannut kuin ensimmäisen kierron aikana. Ovulaation haluan kuitenkin bongata 100%:lla varmuudella joten otin testit käyttöön. Viikonlopun olimme reissussa enkä ottanut testejä mukaan. Torstaina kp12 tein negatestin ja tänään kp15 negan. Onko mitenkään mahdollista että ovulaatio olisi ollut viikonloppuna?? Vatsaoireita oli viikonloppuna ja limojakin bongasin jo ennen viikonloppua.

1104/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Mulla on kp18/28. Mistäköhän johtuu pieni vaaleanpunainen vuoto tässä kohtaa kiertoa? Kuuluuko ovulaatioon?

Josefiina 87: mä oon saanut yhden lapsen keskelle talvea tammikuussa. Toisen sain syyskuun puolivälissä. Näitä kahta ajankohtaa ajatellen syksy oli mukavampi kuin tuo kylmä talvi, sillä vauvaa piti totutella kylmyyteen/ulkoiluun. Nyt toivon kesävauvaa! Mikä ihana rento vuodenaika saada vauva! 

1105/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAZISKA & KUKKAISTYTTÖ88: Totta, voisin myös vedota myös siihen, että en juo, sillä yritämme lasta. Eihän kukaan sellaiseen voi puuttua. Hassua, että joutuu miettimään, mitä muut ajattelevat jos en juo. Siksi olisikin helpompaa olla raskaana ja sen syyn kaikki hyväksyisivät, mukisematta. Aivan kuin ei jotakin muuta syytä voisi olla kuten; tänään ei vain tee mieli. Mulla on kyllä tänään repinyt vatsaa munasarjojen kohdalta, ihan unen läpi sen tunsin. Rinnat on hieman arat tuosta rintalastan puolelta, ei kuitenkaan kainaloista. Senkin kivun tunsin, kun unissani kääntyilin yöllä. Ja lisäksi on tuota itkuherkkyyttä. Kaks päivää olen kyynelehtinyt melkein asiasta kuin asiasta. Jännittää tosi paljon, mikä on tämän kierron näkymä raskaustestissä. Mä en osaa sitä selittää, mutta tänään taas on ollut tosi varma intuitio siitä, että olen raskaana. Mutta musta tuntuu myös, että mun mieli saattaa huijata mua. Ja aika rajustikkin tässä vauvakuumepäissäni kun mietin näitä asioita. ;)

AIRI: Tervetuloa! Minäkin olen Oulun suunnalta kotoisin, mutta asunut jo pidempään pääkaupungissa. Sulla on ihan kuukaudentarkasti ollut samanlainen historia kuin mulla. Mäkin raskauduin 3/14 ja keskenmenon sain 5/14. Kierto on ollut epäsäännöllinen km:n jälkeen, eikä se vieläkään ole normaali. Helpottavaa siis kuulla, että meillä molemmilla kierto vielä hakee paikkaansa, eikä tarvitse ajatella sen olevan vain minun ongelmani, jonka kanssa painin yksin. Synnytyslääkäri sanoi mulle, että km:n jälkeen kannattaa odottaa yksi kierto. Ja että sen jälkeen raskautuu todennäköisesti helpommin. Se ei ole valitettavasti minun kohdallani pätenyt. Nyt on yk3 ja menkat oli tässäkin kierrossa viikon myöhässä, sitä edellisessä kaksi. Mulla ei ollut mitään hajua ovulaatiosta ja ne kaksi kiertoa menikin ajoituksellisesti täysin huti. Nyt on ollut ovulaatiotestit apuna ekaa kertaa. Olen todella pahoillani keskenmenostasi. :( Minuakin se painaa edelleen ja käyn vyöhyketerapiassa, josta olen saanut apua myös henkisesti sekä fyysisesti. :) Toivon sulle plussatuulia ja uskoa parempaan. Ei tämä loputtomiin näin jatku. Aika tekee koko ajan tehtäväänsä, ja uusi raskaus (kuten lääkäri minulle sanoi) on ehkäpä se paras lääke.

JOSEFIINA87: Kysyit missä kuussa haluaisimme synnyttää. Kun tulin maaliskuussa raskaaksi olin aivan onnessani. Olen jouluihminen ja pienen ihmeemme oli aika syntyä 15.12. Olin onneni kukkuloilla, sillä edessä olisi joulun jälkeen ollut kevät ja vauva olisi ollut jo silloin sen ikäinen, että voi mennä ja nauttia ulkoilusta ja jopa matkustaa! Haaveilin jouluaatosta vanhempieni luona, joille lapsenlapsi olisi ollut ensimmäinen. Ja sitä ihanaa joulun tunnelmaa ja rakkautta, mitä kaikki kokisimme tuona jouluna, myös tämän pienen ihmeen ansiosta. Mutta toisin kävi. Nyt kun mietin asiaa uudelleen tuon keskenmenon jälkeen; aivan sama milloin pienoinen syntyisi, kunhan syntyisi. <3

1106/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Mulla ollut muutama päivän ihan outoja tuntemuksia, ollut paha olo, väsyttänyt tosi paljon (nukkunut parhaillaan 3h päikkärit) ruoka ei oikein maistu, ja muutenkin kummallinen fiilis. Mä en oikein tajuu nii jos joku viisaampi vois kertoa.
Ja tuosta kuusta, itse mietin aina että kevät/kesä vauva ois helpoin kun ei nii paljon tarttis miettii onko tarpeeksi lämmi tai onko sillä liian kylmä. Mut kyllä olis aivan ihanaa saada jouluvauva, ja viedä se vanhemmilleni.
Välit anoppini on ihan hyvät, vrm maailman ihanin naisihminen kenet oon tavannut. Appiukkoani en ole koskaan tavannut niin minun lapselleni jos semmoisen saan niin tulee olemaan yksi ukki :/.
Miehen kanssa keskustellaan usein että kuitenkaan ei oteta mitään paineita vauvan saannin suhteen, turha sitä on etukäteen stressata.
Ja sitten tuohon huomiseen liittyen. Kukaan koskaan ainakaan mun tapauksessa kiinnitä mun juomiseen huomiota, muutenkin juon tosi vähän jos ollenkaan.
Hauskaa viikonalkua kaikille
Ja pahoittelut negoista :( ja onnittelut plussanneille <3

1107/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa naiset! Onpa tämä mahdotonta: lupasin itselleni, etten ala vahtia oireitani ja tässä sitä ollaan surffaamassa kaikki mahdolliset ja mahdottomat nettisivut läpi aiheena PMS versus alkuraskauden oireet. Mulla menossa nyt kp 22/21-28, yk 2 ja oireiden perusteella täti olisi tulossa kylille tiistaina. On ollu ihan kauheat PMS-oireet ja mukavana lisänä vielä flunssa. Täällä soi Dolly Partonin PMS Blues

kera ärtymyksen, rintojen kipuilujen ja turvottelujen, itkuisuuden, levottomuuden sekä väsymyksen.

MIMSULI: Toi PMS-hirviö oli tosi hyvä sana ja tällä hetkellä voin samaistua siihen.

LEGOLATAR: Kiitos keittiömatemaatikon taidoistasi :D Taitaa olla vielä ne 8,5 plussaa vapaana.

JOSEFIINA87: Minulla touko- ja heinäkuu. Oikein mukavat kuukaudet synnyttää kun toisen kohdalla kesä tuloillaan ja toisessa sitä vielä jäljellä. Nyt ei ole kuukaudella väliä, toiveena on vain miehen ja minun yhteisen unelman täyttyminen: raskaus ja vauva :)

KIA79: Minä päätin ottaa rauhallisemmin tämän kiekan, mutta osasin olla rauhallinen vain siihen saakka kunnen PMS-oireet alkoivat ;)

Pahoittelut kaikille negatuloksen saaneille. 

1108/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisin kuukausi: Kaikki käy! Mutta olen itse syntynyt kesällä ja olisihan se ihana saada kesävauva. Mutta yk2:lla toivoin ihan hirveästi, että olisi tärpännyt! Silloin lasketuksi ajaksi olisi tullut toukokuun puoliväli. Jotenkin toukokuu olisi tuntunut ihanalta kuukaudelta. Luonto herää hiljalleen eloon ja samalla meille syntyisi pieni vauva... <3 Sitten kesällä oltaisiin voitu viiletellä koko perheellä pienen vauvan kanssa. Eka lapsi syntyi loppusyksystä ja jotenkin olin ajatellut toisen lapsen syntyvän jonain toisena ajankohtana. Vaikka syksy ei ollut ollenkaan hassumpi aika synnyttää vauva. Nyt kun se toukokuu meni ohi (ainakin vuodelta 2015), niin mikä tahansa ajankohta on tervetullut. Kunhan saataisiin vielä yksi lapsi meille!

Pistaasi123: Sehän on niin kauheen piinaavaa, kun sekä PMS- että raskausoireet voivat olla ihan samat! Argh! Toivotaan, ettei sulle nyt tiistaina mitään vuotoa tuliskaan!

Grazymay: Ja sekin voi olla, ettei sun tarvii kenellekään mitään sanoa. Ehkä kukaan ei kysykään!? Minua ahdistaa tuo kans, jos pitää selvittää miksei juo. En ymmärrä, miksi siitä pitää olla tilitysvelvollinen kenellekään, oli syy mikä hyvänsä. Miehelle tuntuu joskus olevan vielä vaikeampaa: kun sitten sitä viinaa aletaan oikein tyrkyttämällä tyrkyttämään. Miehellä on joskus mennyt ihan hermo, että kai hän aikuisena ihmisenä saa olla juomatta, jos ei halua!? Nyttemmin onneksi ovat jo tottuneet ja tyrkyttäminen vähentynyt. 

TS. Voi hyvin olla ovulaatiota! Tai vaikka jokin pintanaarmu, jos on ollut esim. raffimpaa puuhailua. ;)

Anoppi: Anopin kanssa on ihan hyvät välit, mutta ei mitään sydänystäviä olla. Asuu aika kaukana ja ihan hyvä niin. Vähän on raskasta sen kanssa välillä, mutta hoitaa kyllä mielellään meidän mukulaa, kun on mahdollista! 

Josefiina87: Uskoisin, että ovuloit ihan normaalisti jos kuukautisesi tulevat yleensä ajallaan (kierto 22-35 välillä). Kaikilla limat eivät ole yhtä runsaita kuin toisilla. Tutkitko valkovuotoa sisäisesti vaiko vain pyyhkimällä? Jotta voisi olla ihan varma ovulaatiolimasta, se pitäisi ottaa suoraan kohdunnipukan vierestä. Mulla on niin runsas valkovuoto kautta kierron, että selviää ilman sisätutkimusta. Greippimehulla ymmärtääkseni voisi lisätä limojen määrää! Ja muistathan juoda vettä tarpeeksi! 

1109/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta PMS-hirviöstä vielä: Mulla ei ole ollut koskaan PMS-oireita (satunnaisia suunympärysfinnejä ja turvotuksia lukuunottamatta) eikä eka raskauskaan oireillut mitenkään alussa. Mutta nyt toista lasta yrittäessä olen huomannut reagoivani hormonivaihteluihin usein huonohkolla ololla: ovulaation jälkeen tulee huono olo kun progesteroni nousee ja samoin ennen menkkoja (jatkuen menkkojen ekoihin päiviin) hormonien romahtaessa heikottaa. Joten jos valitan loppukierrosta krapulaista oloa, niin muistuttakaa mua tästä!!! :D

1110/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOPEHOPE: Minulla on mielestäni ihan paras anoppi! Ollaan ihan erilaisia, minä hiljainen akateeminen tutkija ja hän rempseä ja räiskyvä hevostilan omistaja. Jotenkin tykkään hänessä maalaisjärjestä, luotettavuudesta ja suoruudesta. Fiksu ja viisas nainen kaiken kaikkiaan. Meidän esikoisen uskoo aina mielellään hänelle hoitoon. :)

Paras vuodenaika saada vauva: Esikoinen syntyi kesällä, joten toisenkin lapsen kanssa toivoisi kevättä/kesää. Olisi sitten helpompaa ulkoilujen ja pukemisten suhteen. Paukkupakkasilla ei paljon pääsisi pienen kanssa ulos lähtemään, vaikka isompi haluaisikin pulkkamäkeen.

Täällä taitaa olla kp10 menossa, ja aloitin tänään huvikseni jo tikuttamaan ovulaatiota. Näkee sitten kunnolla, miten se viivan tummuus vaihtelee. Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon! :)

1111/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon juttua tullut monilta! Ja kiva saada lisää kuumeilijoita listalle! Tervetuloa :)

Minä haluaisin jo testata. Nyt siis kp 24/32 enkä todellakaan vielä testaa :D Viikon päästä sitten. Nännit on tosi herkät, viiltävää kipua tulee jo pelkästä paidasta/liiveistä. Mutta kuten me monet olemme jo oppineet yrityskiertojen myötä, se ei tarkoita todennäköisesti mitään. Jännä, kun kropassa on uusia tuntemuksia, jotka eivät kuitenkaan vaikuta kertovan mistään -ainakaan edellisillä kierroilla. Olen oppinut elämässä, että omaa kehoa tulee kuunnella -no eipä kyllä kannata tämän asian suhteen! :D Jostain kumman syystä se ei nyt enää pädekään. Sen verran realisti on minuun iskenyt, etten joka kolotuksesta jaksa ennustaa vauvaisaa tulevaisuutta. Vaikka olisihan se hienoa, tuntea kaikki alusta saakka ja olla yhtä kroppansa kanssa. Nyt vaan ei tämä yhteistyö ole molemminpuolista luontoäidin kanssa. Ei se mitään, näillä mennään ja hyvillä mielin (mutta keskaria kyllä näytän sille luontoäidille). :)

Vierailija
1112/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josefiina87: mä käytin vadelmanlehtiteetä ollessani raskaana, juuri ennen synnytystä. Se auttaa supistuksiin ja rentouttaa lantionpohjan lihaksia. 

TS: dpo 5-6 mailla pieni vuoto voi hyvin olla kiinnittymisvuotoa. Ovisvuoto tulee yleensä just oviksen aikaan, jos on tullakseen. 

Hopehope: mulla on loistava suhde anoppiin. On kaikenkaikkiaan tosi ihana ihminen vaikka ei aina kaikesta ihan samaa mieltä ollakaan. 

).( mun rinnat varmaan luulee olevansa raskaana :) Mä jo mietin johtuuko maidon tulo gelee royalista. Onko teillä tullut tosta royalista millaisia oireita? 

1113/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluisin kuukausi: Periaatteessa mikä tahansa vuodenaika kelpaa meille, kunhan pikkuinen ilmoittaisi tulostaan. Jotenkin oltin henkisesti valmistauduttu siihen, että meille tulis kevätvauva, jolloin oltaisi voitu kesällä viettää pidempi loma koko perheen kera ja nauttia kesästä hieman eri tavoin. Tästä kierrosta jos nappaisi olisi meillä pienokainen kesäkuun alussa, mutta niin kuin sanottu aivan sama, kunhan vain jossakin vaiheessa plussaisi. 

ON:Tällä viikolla alkaa testailu ja ovulaatiopäivä on perinteisesti ollut kp18. Voi kun energiataso voisi olla tällainen läpi kierron :) Tulevat viikot jotenkin vähän kalvaa mieltä, mitä jos tämäkään kierto ei tuo haluttua tulosta.  Kaziskan ja GrazyMayn kanssa taidetaan mennä samoilla aikatauluilla. 

1114/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan kyselen tyhmiä mutta olkaa kärsivällisiä. ;) Kaikki on mulle vielä kovin uutta ja hämmentävääkin.

1115/2507 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, roikun vieläkin täälä! Teen aamulla testin toivoen että se todella olis se plussa. Ja putosin jo kärryiltä kelle piti laittaa ja mitä, mutta teen sen sitte tälläi yleisesti.

Itse sain vauvani toukokuussa ku oli ne kovimmat helteet (ainakin täällä ) ja toista toivoin toukokuulle vain siitä syystä että tulis vain se vuoden ikäero. Ja onhan se helppoa kun pienen vauvan kanssa opettelussa taas uudelleen ei tarttisi tunkee niin kauheeta kerrosta niitä vaatteita. Mutta jos nyt tulee se + niin laskettu aika (oletettujen koertopäivien perusteella) olis 17.5 kun esikoisella oli 16.5 , syntyi tosin vasta 22.5.

Ja anopista. TYKKÄÄN :D välillä vähän itsepäinen ja oikeessa mutta joka tapauksessa parempaa ei vois toivoa. Sain juuri tänään siltä farkut kun ei ollu sopivat. Meen käymään joka kerta jos siellä päin olen vaikkei ukko mukana oliskaan.

Juomisesta, hmmm. Mitä sitten vaikkei joiskaan, eipä se muille kuulu. Ja eipä siihen ihmiset taida hjomiota kiinnittää, itse tuli oltua odotusaikana paljon baareissa ja vaikka vattakin oli jo komee ni useille tuli ihan puskista että ollaan saatu vauva. Tietenki kaikki vähän tutummat sen tiesi mutta eipä se maha sitten talvitakin alta niin näkynyt että muut sitä niin olis tajunnutkaan. Ja kaikki tietenki luuli että en juo ku olin kuskina. Ja loput ei edes tajunnu etten ollu kännissä (kai oon normaalistikki vähän sekava)

Pahoittelut kaikille menkkailijoille ja plussa toivotuksia ovuloijille ja piinailijoille! Tuun aamulla lurittamaan lisää :)

1116/2507 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun täällä kello 3 kolme yöllä kun sain hirveän allergiakohtauksen, nenä kutisee ja uni ei tule, ihanaa :D Pistettiin tänään vauvayritys aluille, vaikka ovulaatioon on todennäköisesti vielä muutama päivä aikaa. Tarkoitus olisi nyt heiluttaa peittoa joka toinen päivä. Toivottavasti ei rupea tuntumaan pakkopullalta missään vaiheessa :) Nyt on hyvät fiilikset, että kun järjestelmällisesti edetään, voisi pian tärpätäkin. Tekemisen meininkiä siis ilmassa, toivottavasti luontoäiti on meidän puolella :D

Kaveripiirissä on syntynyt hirveästi vauvoja viime aikoina, esikoisia ja toisia lapsia. Ilmeisesti tällaisilla kolmekymppisillä alkaa olla se vaihe päällä :) Meidän naapurustossa myös lähes kaikilla on toinen lapsi hiljattain syntynyt, ja jotenkin siitä sai kipinän, että ehkä sitä itsekin selviäisi kahden kanssa. Itsellä on ainakin hirveä "raskauskuume" päällä, olisi ihanaa taas tuntea ne pienet potkut sisällä ja fiilistellä kasvavaa masua. Joku kyseli jossain vaiheessa lasten nimistä, minulla olisi tytölle valmiina vaikka kuinka monta. Pojan nimi olisi ongelmallisempi, ei olla päästy miehen kanssa ikinä mistään nimestä yksimielisyyteen :D Tällaisia mietteitä yön pimeinä tunteina...

1117/2507 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Jos viela joukkoon mahtuu, niin ilmottaudun mukaan. Olen seurannut paria ketjua talla ja toisella sivustolla, ja tama on kylla minusta paras porukka! 

Olen jo 37-vuotias ja esikoista yrittamassa, nyt yk 4 kaynnissa, kp 21/27. Se piinaavin viikko alkamassa juuri. Soin pillereita todella pitkaan ja niiden lopettamisen jalkeen on kierto ollut saannollinen, mutta aina eri "oireita" ja tuntemuksia, mita ei aiemmin ole ollut, kuten nippailuja, palelua, tukkoisuussa... Kylla te tiedatte. Ja yksikaan kuukausi ei ole ollut samanlainen. Ja niita oireita sitten hulluna googlaa sen viimesen viikon, tekee testin ennen aikojaan (aina nega), miettii jos se kuitenkin muuttuu plussaksi, kunnes kuukautiset alkaa ja sita palaa taas maan pinnalle (ja lupaa olla sekoilematta kuukauden paasta).

Talla kierrolla olen tehnyt vahan enemman muutoksia elamaan, eli en ole polttanut tai juonut sita yhtakaan henkosta tai lasin pohjallista (mita tuli tehtya ennen ovista aiemmin). Olen myos keventanyt liikuntaa ja vaihtanut kahvin kofeiinittomaan. Katsotaan, tuleeko tulosta. Aloin myos mittamaan lampoja edellisessa kierrossa ja on ollut kiva huomata selva nousu viikko sitten ovulaation jalkeen. 

Joka tapauksessa, kiva porukka taalla kasassa. Monenlaista kokemusta ja varmasti hyva vertaistukiryhma. :-) 

1118/2507 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SELVA: Tervetuloa meidän joukkoon!

JOSEFINA 87: Mä ajattelin alunperin, että olisi kiva, jos vauva syntyisi heti alkuvuodesta. Lopetin pilleritkin niin, että varmasti menisi seuraavan vuoden puolelle, jos heti tärppäisi. No ei tärpännyt... Joten nyt aivan sama koska tulee, kunhan tulee :) Varmasti kevät tai syksy olisi kivaa aikaa synnyttää, kun ei ole niin kuuma, mutta ei kuitenkaan pakkastakaan :)

TS.: Tuo vuoto voi tosiaan johtua monestakin asiasta, jos ei sitä siis kovin paljon tullut? Oviksesta, kiinnittymisestä, haavasta, monesta asiasta, älä ole huolissasi :)

HOPEHOPE: Mulla on hyvä suhde anoppiin. Viime aikoina on vaan ottanut päähän, kun hän on alkanut lapsista kovasti kysellä. Ihan ok kysyä, että aiotteko hankkia lapsia, mutta sitten voisi jättää asian siihen. "Eikö teillä tosiaan ole vielä vauvakuumetta?" NO VITTU ON. "Kaikillehan se ei kai ihan niin vain tule." NO AIJAA.

LEGOLATAR: Tissit noin kipeät?!? Eikös se ole aika hyvä merkki tässä tapauksessa?!? Vai onko sulla useinkin? Mulla ei ikinä: ei oviksen aikaan, ei menkkojen aikaan, ei edes silloin kun olin raskaana!

Nyt odotan viikonloppua kyllä niin kovasti.

Kukkaistyttö88 kp 26/32(?) yk7, km jk yk3

1119/2507 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitetty kiertopäivät, korjattu JOSEFINA 87 ja lisätty SELVA. Ílmoittakaa, jos tein virheitä tai jos unohdin jonkun uuden, tai jos unohdin korjata jonkun jo listalla olleen!

TILANNE 15.9.2014

Anndikke kp 50/33 yk3

Hope2015 kp 46/27-31

Dimou kp 32/34-38(?) yk2

Cecilja kp 32/28-29 yk11

Ipa86 kp 31/40 yk8

Minäminä kp 31/28 yk 12

Hormonihirviö kp 30/31-32 yk3

Riikkanen kp 29/28-29 yk?

Heikkulin kp 27/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp 26/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp 25/32 yk 4

Alissa6 kp 25/26 yk4

Saffelson kp 24/26-29 yk17

Tiikerikuu kp 24/26-33 yk4

Crazymay kp 25/30-33 yk 3 km jk

JCK kp 24/24 yk10

Milanella kp 22321-28 yk1

Exile kp 23/30 yk6

Pistaasi123 kp 23/21-28, yk2

JQ kp 23/24-27 yk 2

Sane kp 21/25-30 yk2 km jk

Hopehope kp 21/30 ya 3/2014

SELVA 21/27 yk4

Annhaa kp 20/27? ya 7/2013

TS kp 19/28? yk1

Mimmutti kp 19/28 yk2

Mymmeli89 kp 18/32 yk2

Orchid87 kp 18/26-28 yk4

Nuppunella kp 18/32-35 yk 4

Tuulianniina kp 16/28 yk4

Kia79 kp 16/29 yk2

Toggolino kp 16/26, yk10 (km 08/2014) 

Äiti11 kp 14/28 ya 2013, km 05/2014

Jenviko kp 14/28 yk 10

Nanna Ida kp 12/28-32 yk 4

Eliine87 kp 13/30 yk3

Kaziska kp 12/26-28 yk3

JokoNyt kp 12/27-34  yk 13 (eka plussa 4.9.14 --> kemiallinen)

Hamsu Lund kp 11/28-29 yk 10

Tiuku89 kp 11/27-30 yk4

Elowena kp 11/30 yk2

Enninkeri kp 11/27-32 ya 8/2013

Miisu kp 10/?? yk14 

Louise82 kp 10/24-27 yk1 km jk

Yennaf kp 10/31 yk1

Airi kp 9/27 yk3 km jk

Huolestunut ensiyrittäjä kp 7/30 yk3

Academia kp 7/30 yk9

Yossuko kp 7/32-36 yk9

Carita87 kp 6/21-25 yk3

Toivetta täynnä kp 6/30-32 yk13

Nappikeitto kp 6/31-35 yk2

Josefiina 87 kp 4/28-30 yk2

Hansku88 kp 4/28 yk4

Mimsuli kp 2/28-31 yk 6

Maikki2

Haaveilija86

EllieP

Miniminä  

?Zaron kp 47/26-28 yk14

?Nemor kp 45/23-28 yk5

?Lauraiidavi kp 43/28-30

?Tyynekerttu kp 39/29 yk?

?Cias kp 37/29 yk9

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91, Niiskuneitii, Nelekas, Jelevel, Hemapa, Nais Nokkonen, Mikka, Toiveikas Optimisti

Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet

1120/2507 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIA79: Täällä ei ole tyhmiä kysymyksiä :) Onko multa mennyt joku sun kysymys ohi, oletko saanut vastauksia?