YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Alkoholista: mä olen kyllä elänyt ihan normaalia elämää menkkojen alkamiseen/plussaukseen asti. Alkio on niin hyvin suojassa ruskuaispussinsa turvissa, joten alkoholista yms ei ole haittaa. Tokikaan ei ole haittaa alkoholista kieltäytymisestäkään, päin vastoin! Mutta mä nautiskelen viinini hyvällä omalla tunnolla, kun koskaan ei tiedä milloin seuraavan kerran saa viinistä rennosti nauttia. Samoin sushit, graavilohet, maksaruoat... (mitkä kaikki sitä raskauden aikana onkaan "kiellettyä") kaikki menee! Sitten mahdollisen plussauksen jälkeen tarkastelen tilanteen uudelleen.
Painoin KAZISKAN kommentille vahinko negapeukun, peukutan siis alkoholin ja ruokien suhteen samaa ideologiaa. Tosin, nyt itse jätin alkoholin kokonaan pois koska siistin ruokavaliota ja muutan muutenkin elämistäni ja olemistani terveellisempään suuntaan! Tänään aloitan ovistestailut, käytössä raskauskeijulta tilatut puikkotestit.
aurinkoista viikonvaihdetta kaikille, plussanneille hurjasti onnea! Teitä on ihanan paljon, itselläkin pysyy mieli positiivisena kun näkee noin monella hyviä uutisia!
Niinpä, Exile! Ja virallinen suositushan on, että alkoholi kannattaa jättää pois jo yritysvaiheessa. Mutta minä en suosittele potemaan siitä syyllisyyttä, jos itse haluaa siitä nautiskella. ;) Ja näähän on niitä juttuja, että jokainen toivottavasti tekee, kuten itse parhaakseen näkee. Oli muut niistä mitä mieltä hyvänsä.
Edellisen raskauden aikana ihmeen vähän kaipasin alkoholia. Olisin sallinut itselleni joskus lasillisen, mutta jotenkaan sitä ei sitten haluttanut juoda. Maistoin joskus miehen lasista kyllä. Löysin hyviä alkoholittomia viinejä ja jonkun oluenkin, joita oli kiva nauttia kun halusi juhlatunnelmaan. Terassilla iltaa viettäessä oli kyllä todellisesti tunnelmallisempi fiilis alkoholittoman viinin, kuin kokiksen kanssa. :)
Mä oon miettinyt tuota kahvia... Juon sitä ehkä vähän liikaa. Voisi parantaa tärppäämisenkin mahdollisuuksia, jos vähentäisin. Mulla on työkavereiden kanssa vaan tosi vahvat rutiinit kahvinjuonnin suhteen ja herätän heti epäilyksiä, jos teen muutoksia. Pitää kehitellä jotain harhautustekniikoita. Puhdistuskuuri?
Jos sitten raskaana ei tee mieli juoda ja lopetan yhtäkkiä, niin kärähdän kyllä raskaudesta heti!
Hei. Täällä pieni jännitys päällä. Odotellessa joko sen testin sais tehtyä nii menis tää epävarmuus pois. No mulla puhkesi muutama päivä sitte flunssa vaikka tuskin koskaan sairastunut, voisiko olla hyvä merkki. Viikonloppuna täällä testailla. Voi kun haluisin sen nyytin jo syliin. Eilen illalla miehen kanssa keskusteltiin ja hän sanoi että toivoo nyt tärppäävän. Ja onnittelut plussanneille <3 toivottavasti täältä tullaan perässä.
Millä loppu piinailun.... Ja pettymys mikä pettymys !!!
Kp 1/ 28-29 yk JO 10 !!! Nyt tikutettiin ovis ja yritys hyvä, mutta ei niin ei.
Voih Hamsu Lund!!! Tosi ikävä kuulla! Tsemppiä sinne! Kaziska. mulla kans on toi kahvi enemmän ongelmana kun alkoholi. Sama tilanne kun sulla. Tosi suuri osa työpäivän rutiinia ja tiedän, et epäilykset herää heti jos kieltäydyn kahvista. Mietin et jos sanon, et alkava vatsahaava ja lääkäri pyysi lopettamaan kahvin juonnin tms... mut kattoos nyt vielä mitä tekosyitä sitä sit keksii, kun sen aika on.
Onnea plussanneille!! Täältä toivottavasti tullaan perässä nopeasti :)
Mä ajattelin myös hyvällä omalla tunnolla juoda plussaan asti alkoholia! Tosin mitään räkäkännejä ei ole tullut vedettyä pitkään aikaan, mutta alkukierrosta sekin ok. Toi esikoinen vähän rajoittaa (onneksi) tuota tissutteluakin ;) tänään ajattelin naapurin kanssa muutaman ottaa illanvietoksi. Mies lähti työreissuun ja ollaan vaan me tytöt viikonloppu kotona. Hyvä syy nähdä myös ystäviä!
Oon tosi kiitollinen ollut siitä, että opiskelut jatkui taas!! On saanut niin paljon muuta ajateltavaa, että tää kierto on mennyt tähän asti kuin hujauksessa :D Piinapäivät olis siis menossa, mutta oviksesta ei ole tarkkaa havaintoa, kun en tikutellut tässä kierrossa. Mulla oli viime kierto 23 pvää ja tänäään siis menossa 17. Ajattelin ensi viikon sunnuntaina tehdä testin, jos menkat ei ole alkaneet ennen sitä :)
Me jutellaan miehen kanssa aika avoimesti vauvasuunntielmista keskenämme. Tosin pitää vähän varoa, ettei 3-vuotias kuule, sillä se imee kaiken kuin pesusieni. Varsinkin sellaiset jutut, mitä pitäs puhua "vähän salassa". Kavereille olen kertonut muutamalle ja lopulle perheelle paljastan sitten, kun raskaus on turvallisilla viikoilla :)
Petipuuhista ja oviksesta; me ollaan miehen kanssa hommailtu melkein joka toinen päivä, Meillä menee niinpäin, että mies on ottanut alunperin puheeksi tän toisen lapsen. Mulla oli vauvakuumetta vielä vuosi sitten ja nyt ei oikeastaan :/ ihana se vauva olisi, mutta motivaatio opiskeluun on myös korkealla.. Eiköhän se vauvakuume aja sieltä läpi vahvana, kun plussa pärähtää tikkuun <3 eli siis kierrellen, meillä mies on aina valmis petipuuhiin ja haluaa aina tietää, missä vaiheessa olen kiertoa :)
mukavaa viikonloppua teille :)
Pahoittelut Hamsu Lund! Älä luovuta, älä vaan luovuta! Nyt voi itkeä ja harmitella rauhassa, mutta uuteen nousuun, nainen!
Mites kärkipään naiset? Miisu on ainakin ilmoitellut itsestään, mutta onko muilta uutisia?
Heips, hätäsenä testasin jo tänään, enkä edes aamu pissasta ja olin näkevinäni tosi tosi tosi haaleen viivan. Toivottavasti ei oo viivan paikka, mutta päätin olla stressaamatta ja testata sunnuntaina tai maanantaina uusiks jos sais sitte varman +/-
Täällä odotellaan vieläkin punasta.. Aamulla tein rtestin ja se selvä nega. Kierto pitkittyy, typerintä on tää odottelu että kuukkerit alkaisivat. Menkkakipuja ei minkäänmoisia. Mutta eihän tästä pitänyt alkaa ressaamaan, se miehen kaa sovittiin jo alkuusa. Jotenkin sekavat fiilikset, ehkä suruisetkin. Kauankohan tässä kannattaisi odotella, ennen kuin lähtis soittelee johkin?
Onnea kaikille plussanneille!! :-) <3
Täällä alkoi menkat tänään, eli kp 1/30 menossa :( yrityskierrokselle 2 siis! no, ehkäpä seuraavasta kierrosta nappaa, harvemmin kai se ihan heti tärppää. ovistestit taidan napata tänään kaupasta mukaan, plus kilon lohtuirtokarkkia :D no, jos tästä kierrosta tärppää, syntyy vauva aika samaan aikaan vuodesta kuin esikoinen :)
Anndikke: tsemppiä tilanteen ratkeamisen odotteluun, jospa plussa ilmaantuu ruutuun lähipäivinä? Itse olin tismalleen samassa tilanteessa viime kierrossa. Itseasiassa meidän normikierto on sama. Viime kierto venyi 42 päivään ja sitten alkoi menkat. Jospa sulla ei! Lueskelin sillon myöhään plussanneista. Jospa sinä olet sellainen :)
elowena: kurja juttu, mutta karkki kuulostaa hyvältä! :) Ja teillähän ois tekemisen hauskuus jääny vähäiseksi, jos ensimmäisestä olisi tärpännyt! Eikös niin? ;)
kukkaistyttö88: joko olet tikuttanut oviksen? :) minulla asiat ok, ei mitään ihmeellisiä vuotoja sen yhden päivän jälkeen, hyvä mieli siis taas :)
Alkoholista: Itse olen vältellyt "jännäviikoilla" eli ovulaation ja kuukautisten välillä, kun ei tiedä vielä onko tärpännyt vai ei. Välillä siihen on juuri osunut jokin juhlallisuus ja ajoittain olen ehkä saanut vähän ihmetteleviä katseita. Kaverit kun ovat tottuneet siihen, että vaikka en kännejä vedä, niin aina muutama viinilasillinen menee helposti! Eli ei se aina kyllä helppoa ole niitä verukkeita keksiä.
Kahvista: Itse juon myös säännöllisesti töissä, mutta olen vähentänyt sillä tavalla, etten aina ota täyttä kupillista. Sillä saa kahvinjuonnin heti vähennettyä puoleen. Välillä sanon myös, että yritän vähentää kofeiinin käyttöä, jotta keho ei tottuisi siihen ja teho säilyisi (siis ihan oikeasti teen sen siitä syystä, en verukkeena!) eikä sitä kukaan ole mitenkään kyseenalaistanut, vaan ennemminkin todennut että pitäisi itsekin tehdä niin.
Omaa napaa: Nyt on kuudes päivä ovulaation jälkeen ja yritän edelleen olla tarkkailematta itseäni! :D Yhtä asiaa en kyllä voinut olla huomaamatta eilen ratsastaessani (siis ihan oikeasti hevosella ;)), eli enemmän pomppivassa liikkeessä tuntui vähän "arkuutta" alavatsassa. Ehkä se oli edelleen ovulaation jälkeistä arkuutta munasarjoissa eikä sen kummempaa.
Nuhakysymys: Monet täällä raportoivat nuhaoireita ja miettivät, olisiko yksi raskausoire. En ole tähän asiaan perehtynyt, mutta onko "nuhaisuus" yleisestikin todettu olevan yksi mahdollinen raskausoire?
-Mimsuli kp22/28-31, yk5
Ainiin, piti vielä kommentoida sitä aikaista testaamista. Eli ymmärrän kyllä hyvin tuon pointin, että sen kautta voisi saada mahdollisen tiedon siitä, että hedelmöittyminen on onnistunut, vaikkakin sitten olisi ollutkin vain kemiallinen raskaus ja kuukautiset tulevat jo kohta normaalisti. Ehkä itsellekin tulee jossakin vaiheessa ajankohtaiseksi se aikainen testaus juuri tuosta syystä, jos tämä pitkään jatkuu. Kaziska taisikin mulle jossakin vaiheessa mainita, että voihan se olla että mulle tällainenkin viime kierrossa kävi, kun mulla oli niitä "oloja". Ehkä siellä seikkaili hedelmöittynyt munasolu, joka ei sitten vaan kiinnittynyt. Semmoisen asian olisinkin sitten tiennyt, jos olisin testannut ennen kuukautisia.
LEGOLATAR kiitos tsemppauksesta ja lohduttavista sanoista! <3 Ilmoittelen heti kun tilanteeseeni tulee muutosta, suuntaan tai toiseen.
kaziska: harmi, että putosit, mutta kiva kun olet täällä :) olen samaamieltä, että elämän tulee olla normaalia plussaan saakka. Tietty, jos ruokavalio on retuperällä ja kittaa alkoa kuin korsteeni niin eihän se ole kenellekään itselleenkään hyvä. Nipoksi ei pidä ruveta, jos muutoin on hyvät elämäntavat! :)
TILANNE 5.9.2014
Haaveilija86 kp62/49-56
Anndikke kp40/33 yk3
Miisu kp40/?? Yk13
Zaron kp37/26-28 yk14
Hope2015 kp36/27-31
Louise82 kp36/24-27
Nemor kp35/23-28 yk5
Academia kp34/30 yk8
Lauraiidavi kp33/28-30
Toiveikas optimisti kp33/30-32
Elowena kp30/28-31 yk1
Tiuku89 kp30/27-30 yk3
Tyynekerttu kp29/29 yk?
Enninkeri kp29/27-32 ya 8/2013
Huolestunut ensiyrittäjä kp28/30 yk?
Yossuko kp28/32-36 yk8
Bellablue kp27/28 yk5
Mikka kp27/28-29 yk1
Cias kp27/29 yk9
Nappikeitto kp27/31-35 yk2?
Lina87 kp26/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp26/30-32 yk12
MatildaV, kp23/29, yk15
Josefiina 87 kp23/30 yk1
Dimou kp22/34-38(?) yk2
Mimsuli kp22/28-31 yk 5
Cecilja kp22/28-29 yk11
Hansku88 kp22/29 yk3
Ipa86 kp21/40 yk8
Hormonihirviö kp20/31-32 yk3
Riikkanen kp19/28-29 yk?
Heikkulin kp17/23-30 yk2
Carita87 kp17/25-32 yk2
Kukkaistyttö88 kp16/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp15/32 yk 4
Saffelson kp14/26-29 yk17
Tiikerikuu kp14/26-33 yk4
Milanella kp13/21-28 yk1
Exile kp13/30 yk6
Sane kp11/25-30 yk2 km jk
Hopehope kp11/30 ya 3/2014
Annhaa kp10/27? ya 7/2013
TS kp9/28? yk1
Mimmutti kp9/28 yk2
Mymmeli89 kp8/32 yk2
Orchid87 kp8/26-28 yk4
Tuulianniina kp6/
Kia79 kp6/29 yk2
EllieP kp4/
Äiti11 kp4/28 ya 2013, km 05/2014
Nanna Ida kp3/28-32 yk 4
Eliine87 kp3/30 yk3
Kaziska kp2/26-28 yk3
Yennaf
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Tuulianniina (vkm), Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91, Niiskuneitii, Nelekas, Jelevel, Joko nyt, Hemapa
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet