YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Ja mitähän nyt, tänään tullut nyt muutamalla viime vessareissulla paperiin pyyhittäessä jäänyt sellasta todella haaleen punasta vuotoa ja siis niukkaa, vähän vaan pyyhkiessä ja enemmän ehkä "limasempaa" ei siis todellakaan menkkaverta ole... :o
Kokemuksia tai mitään ideaa kellään mikä mya nyt vaivaa? :o
KataV kp? Yk6
Jänniä aikoja eletään juu. Mies sanoi tuosta kun mulla on vatsa sekaisin, että jospas olisitkin raskaana eikä sulle tule pahoinvointia vaan vatsaongelmia :D Mutta mä en oikein usko, olen 99,99% varma että menkat alkaa. Pessimisti ei pety. :D Ja jos niin käy, seuraavassa kierrossa en kyllä osta ovulaatiotestejä enkä raskaustestejä enkä mieti asiaa yhtään sen enempää. Yritän siis ottaa erilaisen asenteen tähän juttuun seuraavalla kierrolla..
Kiitos vastauksista! :)
Nepala, mä katsoin joskus briteissä kuvattua ohjelmaa 'huonosti käyttäytyvistä äidistä' vai mikäköhän nyt onkaan käännös.. Siinä tupakoivilta tulevilta äideiltä mitattiin sitä hapen & myrkkyjen kulkua kohtuun, ja ne tulokset oli ihan järkyttäviä. Kyllä uskon, että jos raskaaksi nyt tulisin niin se stoppi tulisi ja nopeasti, mieskään ei varmaan katsoisi tippaakaan tupakoimista. Ja silloin kun aloin tupakoimaan niin päätin, että sitten kun tulen raskaaksi, lopetan. Yksin ollessa se on vaan niin paha tapa, mutta pitää keksiä joku vaihtoehtoinen ''näpräys-harrastus'' sen sijaksi..
Illusia86, Mä olen kuullut tosi paljon tuosta Stumppaa tähän -kirjasta, ja monilla se on toiminut todella hyvin. Harmittaa vain kun asun täällä pallon toisella puolella, niin sitä ei oikein tähän hätään saa.. Mutta kiitos kun jaoit oman tarinasi! Kiva aina lukea onnistuneiden tarinoita, ja siitä miten he irroittautuivat. :) Sen olen luvannut itselleni jos plussa pärähtää niin röökit lähtee roskiin! Ja joo, tuo savuttomien kerho kuullostaa paremmalta hehe.
Tässä tämän päivän tilanne. Mitäs kärkipään piinailijoille kuuluu? :) Siellähän on jo paljon porukkaa!
TILANNE 7.11.
Tiuku89 (25v) kp 37/27-30 yk5
Haaveilija90 (24v) kp 35/32-41 kur 5/14
Lajori (24v) kp 35/28 yk2 testi 1.11 ja 2.11. nega
Hopehope (21v) kp 34/30-38 yk7
Louise82 (31v) kp 34/24-27 yk2 km jk
Eitne (30v) kp 31/33-49 yk3
Anndikke (22v) kp 29/33 yk5?
Muskottipähkinä kp 28/~32 yk3
TildaDee (38v) kp 28/26 yk5
JCK (34v) kp 28/26 yk12
Yossuko kp 28/32-36 yk10
Josefiina 87 (27v) kp 27/28 yk4
Ahaaa kp 27/30 ya 11/13, km 02/14 ja 07/14, kem 10/14 testi 6.11
Yennaf (27) kp 27/28 yk6
Äiti11 (36v) kp 27/29 ya 08/13, km 05/14 ja 10/14
Elowena (29v) kp 25/30 yk3 (yk1 km jk)
Hope2015 (29v) kp 25/27-31(-48) yk?
Nokkosperhonen86 kp 25/27-30 yk 1
Cecilja (31v) kp 24/28-29(33) yk13
Orchid87 (27v) kp 23/26 yk6
Haaveilija86 (28v) kp 22/28 yk9
Haahulija86 kp22/26 yk2
Mimsuli (30v) kp 21/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 21/31 yk5, kem 10/14
Tipsuli (31v) kp 20/21-36, yk2
Miiisu (19v) kp 19/? yk15
Nepala kp 18/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 17/28, yk2
Kia79 (35v) kp 17/25-29 yk4
Mesenius (31v) kp 17/29-35 yk1 kkm jk (9/14)
Dimou (25v) kp 16/? yk4
Illusia86 (28v) kp 14/35 yk2
Lefemme (28v) kp 14/26-29 yk4
Legolatar (27v) kp 13/32 yk6
WilmaQ (26v) kp 12/27 yk3
Xara kp 12/31-33 ja yk 4
Kaziska (36v) kp 11/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 11/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 11/25-29 yk6
Exile (28v) kp 10/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 10/34? yk2
Nera (34v) kp 10/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 10/26-30 ya2012, km rv12 2/14
Jenviko (31v) kp 9/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 9/? yk4
Nuppunella (33v) kp 9/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 9/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 8/30 yk1 km jälkeen km 10/14
Heinähaave15 (26v) 7/28-33 yk2
Trooppinen tuuli (32v) kp 7/? ya 1v9kk
Enninkeri (27v) kp 6/26-32 yk17
Airi (31v) kp 5/27 yk5 km jk
Sminkki (23v) kp 4/? yk2
Luonnonlapsi79 kp 3/28-30 yk2
Delfi (24v) kp 3/29 yk2
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Minea92071 (25v) yk1, Mikka (20v), Chummy (25v) yk1, Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (27v)yk4:sta kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Anna Mai (27v) ya 11/2013, km rv8 06/2014, km rv10 09/2014, Katav,
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, T Sirbis (32v) ya 2/14
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5, Nelmis yk9,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Hupsista, nyt jäi pari päivitystä listaan laittamatta! Ehkä seuraava päivittäjä huomioi!
Huomenta! Täällä testattiin tänä aamuna todella haalea plussa. Ja vieläpä tässä kuussa kun olin varma ettei ovulaatiota ole tapahtunut ja peittoja on heiluteltu todella vähän! Edellisestä peittojen heiluttelusta on 17vrk, joten haalea plussa mietityttää ja pelottaa. Kevään kohdunulkoinen on jättänyt vahvat jälkensä, joten vielä ei uskalla suuresti iloita. Keväällä leikkauksen yhteydessä sanottiin, että seuraavaa mahdollista raskautta seurataan todella todella tarkasti, joten siltä osin on kuitenkin olo että olen hyvissä käsissä tapahtui mitä tapahtui. Olen myös ollut täysin oireeton, aivan kuten keväällä, joten sekin tuo oman lisäyksensä tähän jännitykseen.
Mutta plussa se oli joka tapauksessa ja nyt vaan kaikilla peukut pystyyn ja toivotaan parasta!
tälle aamua nega, eli menkkoja ootellaan. hirveet kivut päällä, eli alkaa luultavasti ihan kohta..
Vieläkään ei menkkoja ole tullut. Kipua selässä on ollut jo viikon mut mitään ei vaan tuu. Huomenna aamulla viel yks testi. Sit jos se on nega niin en tiedä sit mitä pitäis tehä.
Lajori kp 35/28 yk 2
Onnea plussanneet!
ON: kävin kuitenkin siellä gynellä, kun kerran aika oli jo varattuna niin ajattelin tsekata tilanteen. Lääkäri muisti minut hyvin esikoisen lapsettomuus hoidoista ja koska esikoista teimme sen 3.5 vuotta niin tarttui heti asiaani tosissaan. Mistä olin erityisen iloinen. Nyt mulla todettiin PCOS eli monirakkulainen munasarja, joka hankaloittaa raskaaksi tulemista! Lisäksi on myös kuulemma kaikki endometrioosin oireet taas eli sekin haittaa raskaaksi tuloa. Lääkäri sanoi että jos en puoleen vuoteen tule raskaaksi niin sitten uusi endon tähystys leikkaus. Lääkäri määräsi nyt keltarauhas hormooneja, jos ne nyt auttaisi jotain.
Mutta nyt kyllä olen ihan positiivisella mielellä vaikka onkin kaikkea ikävää taas löytynyt, mutta lääkäri oli sitä mieltä että kun kerran olen ollut raskaana niin tulen kyllä uudestaankin. Mun tapauksessa siinä voi vaan kestää ja kaipaan hieman "apuja" siihen tilaan pääsemiseksi.
Carita kp9/? Yk3
Hep siskot!
Uuteen nousuun taas iloisin mielin... :) On se kumma miten menkkojen jälkeisestä masennuksesta vaan toipuu aikasta nopeaan ja uusi yrityskierto näyttää taas valoisalta. Tsemppi päälle siskot, ja LEGOLATAR: tää kutonen on meidän! ;)
YEMK: yks valitettavasti vieläkin tupakoiva kuumeilija täällä ilmoittautuu. Kokemuksesta tiedän et tupakoinnin lopettamista ei kannattais jättää sinne plussauksen jälkeen... mieliteot on voimakkaampia raskaana ollessa ja tupakoinnin lopettaminen on vieläkin vaikeempaa... siitä huolimatta en itsekkään oo saanu lopetettua, vaikka pari viikkoa olinki tupakitta. Aattelin tilata sen stumppaa tähän-kirjan, cd-onilla näyttäis olevan 8,75€. Toimittaakohan ne sinne missä asut?
LAJORI: Mullahan kävi esikoista yrittäessä kierrolle niin et entinen kellontarkka 28 päivän kierto venyi joka kuukausi 33-41 päivän pituiseksi. Arvatenki olin joka kuukausi tulisilla hiilillä, ja aivan varma et oon raskaana. Testejä testien perään ja nettisurffailua raskaushormonin nousun hitaudesta ja testien herkkyyksistä lähes kellon ympäri. Hullukshan siinä meinas tulla. Mie kyllä suosittelen vielä hetken oottelemaan, toi 35 päivää on kuitenki ihan normaalin rajoissa. Jos kierto venyy yli 40 päivään, ja r-testi negaa, niin sitte soittasin gynelle. Sillä on konstit saada uus kierto käyntiin! :)
Omassa navassa ei raportoitavaa! :)
Nuppunella 9/30-35 yk6 toisesta toivetta täynnä
Carita87: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! :) Saanko kysyä, että millaisia oireita sulla on ollut tuossa endossa? Olen alkanut itsekin sitä vähän epäilemään. Lapettomuuslääkäri ei kuitenkaan laittanut asiaa eteenpäin eli hänen mielestään ei ole tarvetta tähystää, koska munanjohtimet olivat kuitenkin auki. Lukemani perusteella endo voi kuitenkin vaikeuttaa raskautumista myös muulla tavoin, vaikka putket olisivatkin auki. Itselläni on menkkojen aikaan pientä kipua, ovis on kivulias ja jotain epämääräisiä vatsakipuja saattaa olla silloin tällöin. Oireet eivät siis ole pahoja, mutta endohan voi käsittääkseni olla oireetonkin.
Haaveilija90: Varovaisesti onnea! :)
Täällä tukkoisuus jatkuu, plaah! :(
Cecilja 24/28-29 yk 13
Ai niin, taannoiseen kahvikeskusteluun liittyen kahvinjuonnin vaikutuksesta raskautumiseen: Olen ollut nyt kolme ja puoli viikkoa juomatta kahvia! :) Ajattelin kokeilla, josko sillä olisi jotakin toivottua vaikutusta. Muutenkaan kahvi ei oikein sovi vatsalleni, joten päästös siirtymisestä vihreään teehen oli senkin takia hyvä! Aluksi oli hankalaa ja koko ajan teki mieli mutta nyt en enää edes ajattele kahvia vaihtoehtona! :)
Cecilja 24/28-29 yk 13
Yemk: täällä ilmoittautuu entinen tervakeuhko. Olen polttanut pikkulikasta aina yli kolmekymppiseksi. Monta viimeistä vuotta oli on-off -tupakointia. Pitkään onnistui viihdepolttaminen, mutta siitä se aina lopulta lipesi jokapäiväiseksi röökaamiseksi. Ja sitä röökiä meni PALJON. Nikotiini ei ollut läheskään niin iso ongelma kuin se mentaalipuoli. Mulla kävi hyvä tuuri ja vaihdoin yhtä aikaa kaupunkia ja työpaikkaa. Siinä rytäkässä päätin, etten enää IKINÄ polta enää henkostakaan. En edes kännissä. Eka puoli vuotta oli ihan perseestä. Mun piti opetella koko eläminen uudelleen. Tuntui, kuin ystävä olisi kuollut viereltä. Kenelle mä nyt vuodatan murheeni, kenen kanssa mä nyt jaan iloni? Kuka viihdyttää mua bussia odottaessa? Mutta sen jälkeen olen ollut onnellisempi kuin koskaan! Mulla ei olisi varmaan onnistunut lopettaminen plussatessa, niin pahasti koukussa olin. Tai jos olisi onnistunut, olisin aloittanut heti ensi tilassa uudelleen. Jollain toisella voi varmasti hyvinkin onnistua, mutta puhun nyt siis vain omasta riippuvuudesta. Nyt onneksi olin lopettanut jo hyvässä ajoin ennen lapsihaaveita. Ja kuten joku muukin sanoi, suuri tekijä siinä oli PÄÄTÖS: EI ENÄÄ IKINÄ, YHTÄÄN! Tsemppiä lopettamiselle, minä tuen sinua parhaiden kykyjeni mukaan! Luota minuun, savuton elämä ON parempi!
Carita87: Aikamoiset uutiset gyneltä. Hyvä uutinen on, että vika paikallistettiin ja sille on olemassa hoitoa. Ja että raskautuminen on onnistunut aikaisemminkin! Toivottavasti tällä kertaa kroppa avustettuna muistaa, miten toimia ja tulet odotettua nopeammin uudelleen raskaaksi!
Paljon olisi kommentoitavaa muillekin, mutta nyt pitää rientää. Palaan illemmalla asiaan. :)
Kaziska 11/26-28, yk5.
Onnea plussista Nanna Ida ja Nelmis! Onnea myös Haaveilija90! Hieno alku marraskuulle! Nuppunella kyllä tämä on meidän kuukausi!! YK6 RuLEZ!
Cecilja minäkin olen vaihtanut kahvikuppeja vihreään/piparminttu/kamomilla teehen. Yksi kuppi päivässä menee kyllä vielä kahviakin. Taidanpa jättää kahvin kokonaan pois tässä lähipäivinä. Ja greippinaiset olen liittynyt joukkoonne tässä kierrossa. Itse syön mieluummin greipit greippeinä, koska mehussa on lisäaineita, joiden terveydellinen vaikutus epäilyttää. Greipit on kyllä hyviä! En tajua miksen niitä aikaisemmin ole syönyt! :)
Caritalle tsemppiä! Ikävä diagnoosi, mutta nyt saat siihen tarvittava avun ja jospa ette joudu vauvaa sitten kauan odottelemaankaan :)
lajori kierron venyminen silloin tällöin on ihan normaalia etenkin yrityksen aikana, kun jännäysstressihormonit on koholla. Kokemusta on. Itselläni yksi kierto oli 41 päivää ja seuraavat normaaleja. Seurailehan rauhassa tilannetta, vaikka hermoillehan se kyllä ottaa!
Legolatar kp 13/32 yk6 ensimmäinen lapsonen toiveissa
katav kuvailemasi vuoto voi olla ovulaatiovuotoa tai merkki alkavista menkoista. Joskus sitä voi tulla seksin jälkeen. Semmoista tietoa sain gyneltä kun kyselin yhdessä kierrossa samaa. Itse lueskelin tuolloin juttuja kiinnittymisvuodosta, mutta se kait on aika myytti (?). Kohdallani kyseessä oli todennäköisimmin ovisvuoto.
Legolatar, Tropicanan greippimehu on 100% tuoreena puristettua greippiä, ei lisäaineita eikä muitakaan mömmöjä, suosittelen :)
Ystävien lapset: me ollaan jo niin vanhoja, että suurimmalla osalla kavereista on jo lapset. Monilla jo ihan isot lapset. Ennemminkin me ollaan niitä mattimyöhäisiä. :) On mulla onneksi parilla kaverilla pieniä ja/tai lapsihaaveita joiden kanssa olen tästä yrittämisestäkin puhunut. Kuitenkin eniten tykkään jauhaa näistä anonyymisti täällä palstalla. :)
Kahvinjuonti: mäkin oon vähentänyt! Vielä mulla se aamukahvi menee, mutta parina päivänä olen saanut vaihdettua senkin vihreään teehen. Töissä on vaan niin hemmetin vaikeeta olla juomatta sitä aamukahvia! Muut kahvitukset olen saanut jätettyä pois. Jes! Ovulaation jälkeen ajattelin kokeilla jättää sen aamukahvinkin pois. Olen huomannut, että juon nyt paljon paremmin vettä, kun iltapäiväkahvillekin otan mukaan vain vesipullon.
Haaveilija90: onnea tuhannesti plussasta! Jeejeejee! Joko sut saa siirtää plussanneisiin? Oliko mitään tuntemuksia ennen testiä? Entä nyt? Kylläpä lähti marraskuu vauhdikkaasti liikenteeseen!
Hopehope & Lajori: tsempit epävarmaan tilanteeseen. Toivottavasti menkat joko alkais heti tai sitten vasta vuoden päästä!
TildaDee: pahoittelut menkoista. :( Leuka pystyyn ja kohti uutta mahdollisuutta! Yk6 kuulostaa pahalle, mutta se on vielä kohtuullinen aika raskautua. Se onnistuu vielä, usko pois! Pitää muistaa huomenna siirtää sut listalla. Aamun eka päivittäjä huom!
Myyteistä: Mä tunnustan. Olen kyyninen akka ja ilonpilaaja. Mä suhtaudun vähän.. eiku tosi varauksella kaikkiin kiinnittymistuntemuksiin, kiinnittymisvuotoihin ja mittaviin oireisiin ennen plussausta. Niitä voi olla, mutta uskon piinapäivien olevan helpompia, kun ei jokaista kropan risahdusta ylianalysoi. Suurin osa tuntemuksista on kuitenkin niitä, joita on joka tapauksessa - plussasi siinä kierrossa tai ei. Kiinnittyminen tapahtuu useimmiten dpo 8-9, aikaisemmat ja myöhäisemmätkin on toki mahdollisia, mutta useimmiten noin noilla dpo-päivinä. Joten oireita ei kantsi odottaa heti ovulaation jälkeen. Itsekin se on joskus vaikea muistaa! Siksi yritän jarruttaa testien tekemistäkin liian aikaisin, ettei tarvitse tulkkailla viivanpaikkoja ja roskishaamuja tai pettyä kemiallisesta raskaudesta. Tai saada itseään stressiromahduksen partaalle, kun testit näyttää negaa vaikka munasolu ei ole vielä edes kerennyt kiinnittymään kohtuun. Toki jokainen näihin juttuihin suhtautuu omalla tavallaan ja niin pitääkin. Tähän joukkoon mahtuu kaikenlaisia asenteita ja hyvä niin! Kyllä sitä itekin joskus intoutuu jännäämään toisten oireita, kun omistaan yleensä aina tietää niiden olevan ihan kropan perus toimintaa. Ehkä pienoista kateutta siis? :)
Muistakaa laittaa päivityspyynnöt aina vähän erilleen, niin kulloinenkin päivittäjä ne huomaa! Kiitos. <3
Iloista viikonloppua kaikille!
Kaziska 11/26-28, yk5
Cecilija: Endometrioosin oireita mulla on: todella runsaat ja kivuliaat menkat, alavatsakivut ennen menkkoja ja menkkojen aikana, ja kipu säteilee myös selkään, yhdyntäkipuja (monet asennot sattuvat), suolen toiminnan häiriöitä ja kipua ulostaessa sekä todella useat hiivatulehdukset. Ennen endometrioosin tähystystä ja esikoisen syntymää oli myös välillä todella epäsäännöllinen kierto sekä pitkiä tiputtelu vuotoja milloin missäkin kierron vaiheessa. Nyt ei onneksi sellaista ole ollut. Mitäs oireita sulla on? Teilläkin sitä yritystä on jo jonkin aikaa takana niin luulisi jokin selitys löytyvän. Missä vaiheessa teidän tutkimukset muuten nyt ovat?
Nyt olen lukenut netistä vähän näistä mun vaivoista ja huomasin, että noi lääkkeet jotka lääkäri mulle määräsi, auttaa sekä PCOS:sään sekä endoon, että toivotaan että ne mua auttaisivat eikä tarvitsisi sinne tähystykseen mennä. Täällä tuo gynen läääkäri on kyllä todella pätevä ja uskon kyllä vahvasti siihen, että jossain vaiheessa tässä vielä raskaaksi tullaan, niin kuin hän sanoi. Toivottavasti mahdollisimman pian, jos vaikka nuo lääkkeet tekisivät tehtävänsä. Joka tapauksessa tiesin jo ettei se raskaaksi tulo helppoa ole, joten osasin varautua siihen. Täytyy vaan pitää mieli positiivisena! :)
Nyt meidän elämässä on tapahtunut paljon muita positiivisia asioita. Tehtiin pieni loma reissu ja mies sai juuri vakituisen työpaikan. Se piristää mieltä kummasti ja suurin stressi on nyt kadonnut, joten senkin takia täytyy vaan uskoa siihen raskaaksi tuloon ja ehkä nuo lääkkeetkin luovat uskoa ja tuovat positiivistä mieltä. Nyt vaan sitä zen tunnetta tännekkin ja ommm.
Kiitos tsemppaajille Cecilijalle, Katziskalle ja Legolattarelle! :)
Carita kp9/? yk4
Lefemme: Jihaa! Onnea :D nyt vällyjen väliin ja nopeasti! Mä tein kans uuden testin nyt illalla, ja viiva oli paaaljon haaleampi, hädin tuskin näkyvä. Eli ilmeisesti munkin ovis on NYT. Väsymyskin on helpottanut ja nyt pitäisi vain päättää, että kuunteleeko lääkärin neuvoa odottamisesta vai uskooko, että tää tauti menee ohi. Nimittäin jos ovis on nyt, kuuri ehtisi loppua ennen kiinnittymistä. Hankalaa...vähän kyllä miehelle jo vihjasin töihin, et olo on jo parempi ja nyt ois the hetki jos ollaan kansalaistottelemattomia lääkärin neuvojen suhteen :D saa nähdä, voipi olla että annan mennä ohi. Mutta ajatus on herkullinen, bongasin oviksen :D