Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

Vierailija
2481/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: no omakohtaisesti voin sanoa, että kyllä voi tulla raskaaksi. Mä olen siis saanut esikoisen ilman keltsuja ja tuhrusta huolimatta :)  Kaiken pitää vaan loksahtaa kohdalleen. Keltsut auttaa pitämään limakalvon kasassa ja helpottaa niin kiinnittymistä. Jos on keltarauhasen vajaatoiminta niin niitä pitäisi sitten ottaa rv 11 saakka. 

Toggolino dpo 11, yk 10

2482/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kiitos kannustuksen sanoista! Pelkäsin, että yöllä tulee jotakin vuotoa, mutta ei tullut eikä tullut aamullakaan, joten ehkä se tuo seksin harrastaminen vain aiheutti tuota tuhrua. Niin ainakin haluan uskoa. <3

CECILJA: Onnea lääkärikäyntiin!! Mun ystävälle tehtiin tuo aukiolotutkimus ja vaikka se kuulema hänenkin mielestään oli hieman kivulias niin oli siitä hyötyäkin. Hän raskautui heti tutkimuksen jälkeisestä kierrosta. :)

KUKKAISTYTTÖ88: Voi hitto, kun se sun tilanne nyt ratkeaisi pian! Joko sillä vuodolla tai plussalla. Ootko vielä testaamassa keskiviikkona, mikäli vuoto ei ala? Mä olen testauksen kannalla. Kovasti nyt kärsivällisyyttä (neuvoo ihminen, joka on ihan hemmetin kärsimätön!!!) ja tsemppimieltä siihen saakka. <3 Iso halaus!

TOGGOLINO: Kiitos vastauksista! Vai pölli lapsi greippimehut? Se yrittää tsempata sua ja saada sut raskaaksi "auttamalla" sua! :) Mikä sun vointi on? Onneksi sulla on lapsi jo ilostuttamassa arkea. Ja kyllä Universumi hoitaa sen toisenkin. <3

Katsoin eilen sen elokuvan. Kyynelehdin vasta kun lapsia synnytettiin ja tietysti siinä, kun pariskunta haki omansa Etiopiasta. Raskaus ja odotus ja synnytys oli kyllä esitelty monesta eri näkökulmasta. :) En ollut aiemmin nähnyt tuota elokuvaa.

Kysymys, joka tuli mieleeni kun raskauduin. Kuinka moni teistä on kertonut läheisilleen tai laajemminkin, että lapsi on yritteillä ja haaveissa? Me ei kerrottu tästä raskaudesta nyt kuin kahdelle hyvin läheiselle ystäväpariskunnalle ja vanhemmille. Ja sellaisena aiotaan se pitääkin. Tosi moni kuitenkin tietää, että meillä on ollut yritys päällä.

Ai niin, ja siitä juomisesta! Siitähän nousi sitten pöytäseurueessamme ja muutenkin kysymyksiä. Olin myös esiintymässä lauantain juhlissa ja loppuillasta eräs herrasmies tuli juttelemaan miehelleni. Kysyi, että mikäs on meno, kun hän on katsonut, että mieheni juo alkoholia, mutta vaimo sen sijaan juo vain alkoholitonta boolia? Mieheni hoiti tilanteen hienosti ja minä en joutunut selittelemään. Ruokapöydässä taas kyseltiin jotain ja otin lasin punkkua silmälumeeksi pöydälle, jota sitten "muka" siemailin ja kieltäni kostuttelin. Yhdelle pöytäseurueesta, joka tyrkytti alkoholia sanoin, että nyt on sellainen elämäntilanne etten voi juoda. Vaikka sitä kuinka ajattelee, että en itse ainakaan kytännyt kuka mitäkin joi niin joku kuitenkin tekee niin. Suomalaisessa kulttuurissa se kun on niin kummallista, jos joku ei vaan yksinkertaisesti halua juoda. Nyt ei ole juhlia tiedossa vasta kuin loppuvuodesta, joten ei tarvitse sitä jännitellä. :)

GrazyMay

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2483/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOGGOLINO: Kiitos taas, susta on tullut mun luottoihminen varsinkin tässä tuhru-asiassa :)

GRAZYMAY: Kiitos taas sun tuesta <3 Ja ihanaa, että siellä kaikki ok! Jos vuoto ei ala kunnolla, niin testaan kyllä ke! Me ei olla vauvahaaveista kerrottu kenellekään muulle, paitsi mä olen yhdelle ystävälleni, joka on raskaana, sekin oli ns. vahinko, rupesin itkemään, kun hän kertoi omasta raskaudestaan, olin juuri saanut itse keskenmenon...

Sanokaa naiset olenko ihan tyhmä... Kun tätä tuhrua tullut jo neljä päivää, eikä menkat ole alkaneet kunnolla, niin olen nyt alkanut elätellä toiveita, tiedätte mistä...

Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 (neljättä päivää tuhrua, menkat?)

2484/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin 4h pidättämisen jälkeen kun olin ottanut pienet päikkärit. Kyllä niin negaa näyttää että odotettavissa varmaan pian menkat :/ Ei tullut kyllä edes haamujen haamua. Ja kalenterista katoin että ovistesti oli näyttänyt vahvaa plussaa 9.9. joten kyllä kai nyt olisi jo pitänyt edes jotain näkyä?

2485/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: Sinuna tekisin huomenna jo sen testin. Mietin nimittäin ihan samaa kuin sinäkin, valemenkat?

Vierailija
2486/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No buu Orchid sun negalle. 

Cecilja: Mullakin yks tuttu muuten tuli raskaaksi heti aukiolotutkimuksen jälkeen. Enkä se auttaa, kun putket rassataan puhtaiksi :-D 

CrazyMay: mun vointi on ihan hyvä, kiitos vaan! Ei yhtään semmoinen olo, että tää olis meidän kierto mutta no, ehkä joskus tulevaisuudessa.

Toggolino dpo 11, yk 10

2487/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEGOLATAR: Sinä! Mun järjen ääni! Et saa neuvoa mua testaamaan liian aikaisin, just sun pitäisi toppuutella ja olla realisti, kun mä en osaa ja alan toivoa liikoja :D Mä oon ihan pihalla. Ehkä ne menkat alkaa tänään, niin ei tartte miettiä. Mulla tänään vasta DPO11, näkyisiköhän se viiva edes vielä huomenna? Maybe? Mä en kyllä usko millään, kyllä ne menkat vielä tulee! :(

ORCHID: :( :( Pahoittelut!

Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 (neljättä päivää tuhrua, menkat?)

2488/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Ihania uutisi valtavasti näin viikonlopun reissun jäljiltä! Onnea kaikille plussanneille <3

Ja kukkaistyttö88: komppaan Legolataria (anteeksi ;)). Testaile jo huomenna, en millään malttaisi odottaa uutisia sinulta. :)

Grazymay: edellisestä raskaudesta kerroin vähän joka toiselle (olin niin onnellinen), no sitten saikin lähteä muistelemaan keskenmenon sattuessa, että ketä tässä nyt piti infota ja ketä ei :( tästä yrityksestä tietää ainoastaan meidän luottoystävä (pariskunta), muuten ollaan oltu hiljaa ja todettu vain kyselijöille, että luonto ottaa aikansa, ennen kuin km jälkeen mitään tapahtuu. Jokainen taitaa tehdä itse ratkaisunsa tuon kertomisen suhteen. osa haluaa olla ihan hiljaa, osa taas haluaakin että läheiset tietää mitä elämässi tapahtuu.

Elowena: Täällä ihan sama tilanne, me piinaillaankin nyt sitten yhtä aikaa :) tsemppiä tähän kahteen viikkoon! <3

Airi, kp 16/27, yk 3 km jk

2489/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaistyttö88: Okei, jos sun dbo on 11 niin ei se välttämättä vielä näkyisi -tai sitten näkyisi. Itse just Grazymaylle kirjoitit tänään että alkuraskauden vuodot on ihan normaalia. Mistäs sitä oikeesti tietää vaikka se olisi ihan just sama sulla? Ja voi olla ettei se ole sitä. Sitä kun ei vielä tiedä ennen kuin testaat. Minä edelleen manaan sun menkkoja pois, ettäs tiiät!!!!! :)

2490/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid: pahoittelut negasta, ne on kyllä niiiiin tylsiä saada! :/ Mietin myös tuota testaus asiaa.. Ilmeisesti siinä on aika paljon vaihtelua montako dbo pitää olla takana että näkyy. En nyt ihan nakkaisi kirvestä kaivoon vielä, vasta sitten jos menkat alkaa. Hyvä kun sulla on testejä niin voit muutaman päivän päästä tehdä uudelleen jos tilanne siltä näyttää. Ja sullei ole oireita mihinkään suuntaan? Onko sulla yleensä oireita hyvissäajoin ennen menkkojen alkua? Tsemppiä! :)

2491/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat mulla on kyllä tullut suht oireettomina aina. Joskus särkee alavatsaa ja reisiä ennen menkkoja, joskus se särky alkaa vasta kun vuotokin alkanut. Rinnat kipeytyy silloin myös. Nyt vaan jotenki toiveita elätellyt kun olo ollut selittämättömän erilainen. Rintoja oikein kunnolla särkenyt jo pitkään, jopa halauskin sattuu. Menkkakipuja ollut oviksen jälkeen tosi useasti, sitä ei koskaan ennen ole ollut. Ja se huono olokin.. Tosin voi johtua ihan vaan flunssasta ja antibiooteista. En heitä vielä toivoa pois kuitenkaan, haluaisin niiiiin kovasti että olisi tärpännyt :) noh, testausta uudelleen kehiin jos menkkoja ei kuulu :)

2492/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin juu! Valkovuotoa ollut myös epätavallisen paljon loppukierroksi. Yleensä olen kuiva kuin sahara..

2493/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON:  Jos nyt kysytään niin veikkaan, että menkat alkaa muutaman päivän sisällä, mutta eihän tämä mikään veikkaustoimisto ole. Välillä mahaa turvottaa, juilii, kuumottaa ja tulee kirkasta vv ja aina rynnin vessaan luullen että nyt ne kk alkoi. Välillä taas ei mitään tuntemuksia. Minulla on tällähetkellä rauhallinen fiilis tämän asian suhteen. Olen SELVAn kanssa samoilla linjoilla, että vastahan tässä ollaan aloitettu yritys. Enkä mä tästä ryhmästä raskisikaan pois olla lähdössä! :)

Legolatar kp 32/32 yk 4 (testi ke 24.9.)

2494/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid: kylläpäs meillä on samat ovisajat ja samat oireet. Tuo vv kyllä ihmetyttää, kun ei sitä näin paljoa ole itselläkään normaalisti! Onko täällä ketään vv-eksperttiä , joka kertoisi miksi joskus on enemmän vv ja joskus tuntuu ettei lainkaan?Ja oviksesta tässä ei nyt ole kyse..

2495/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Kiitos tuesta! Olette ihania. 

Cecilja, tsemia. Kerro sit, mita sanottiin. 

Elowena, olen samaa mielta imettamisesta. En jattaisi sita muutamaan kuukauteen tyon takia. Ma pystyn onneksi tekemaan kotoa toita, niin sen kannalta on helpompaa imettaa, vaikka toissa oliskin. Ja tassa maassa on myos sellainen laki, etta vaikka nainen oliskin muuaalla toissa, niin vuoden ajan saa toista "imetystunnin". Eli tunnin lyhyempi tyopaiva, jotta voi menna kotiin imettaan valilla. Hallitus myos maksaa naiselle "imetystukea" ekan vuoden ajan. :-) 

t. Selva kp 2/27 yk 5

2496/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, täällä vv vieläki runsasta ja vattaa turvottaa kummasti, pientä toivonkipinää taas kun pregchekkiin tuli joku haamu/viivanpaikka tai mikä ikinä onkaan. Aattelin hakee vaan sen cb:n digin loppuviikolle kun on kaverin tuparit ja ukon synttärit, ja jos se ei mitään sano niin luovutan!

Ja hei, kun ekaa yritettiin se 10kk niin jossain vaiheessa ku kävin gynellä niin selvis että oli kauhee hiivatulehdus vaikkei mitään oireita ja jos en väärin muista niin se meinas että saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen, että oma kroppa hylkii sitä munasolua kun on kova tulehdus päällä. Eli se kannattaa hoitaa pois alta jos tuntuu vähänkään siltä!

NELMIS, tervetuloa ja hei, täällä ilmottautuu kans yksi jolla aina välillä jotain "päävaivaa" on ollut, eli etpä olekkaan ainoa :)

Kai jotain unohtu, mutta illanjatkoja! :)

2497/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKKAISTYTTÖ88: TESTAA!!!! :) Mä en tiedä olenko järjen ääni, mutta testaa!! Tänään just lääkärissä käydessäni (ihan muun asian vuoksi) hän sanoi, että tuhruttelu ja valemenkat ovat aika yleisiä naisilla alkuraskaudessa. Mä ainakin testaisin. Testasinhan itsekin päivää ennen kuukautisii. ;) Et ainakaan sit murehdi turhia, kun saat tuloksen.

AIRI:Meillä vähän samanlainen tarina tuon ekan raskauden kanssa. Kerrottiin (tai lähinnä minä kerroin!) innoissani ja onnellisena, kuinka saamme jouluvauvan. No keskenmenon jälkeen sain myös selittää kaikille juurta jaksain mitä oli tapahtunut. Sanoin samalla, että uusi yritys alkaa heti, mutta kerromme, kun ja jos jotain tapahtuu. Tästä viisastuneena nyt otamme rauhallisemmin. :)

ORCHID: Voi kurjuus sun nega!!! Olen pahoillani. :( Jos ei menkkoja kuulu niin uutta testiä kehiin vaan!

TOGGOLINO: Mistä tietää, onko keltarauhasen vajaatoiminta vai ei? Onko ainoa oire tuhru vai voiko olla, että se ei oireile mitenkään ja silti on vajaatoimintaa keltsuissa?

Ajattelin, että olisin tehnyt toisen testin vielä varalta huomenna tai keskiviikkona. Tänään jouduin kuitenkin vaihtamaan refluksilääkitykseni toiseen juuri raskauden vuoksi, siksi tuo lääkäriaika. Hän oli ihana, kun kerroin eilisestä rusehtavasta paperissa vessakäynnillä sekä km taustani niin hän passitti minut labraan. Sain soiton vielä tänäpäivänä häneltä, että testi on positiivinen. Toivotteli kovasti onnea ja pyysi soittamaan, mikäli mikään asia vaivaa tai painaa mieltä. Tuli hyvä mieli. <3 Eli todistetusti ainakin toistaiseksi olen plussannut.

GrazyMay (joka toivoo saavansa pian seuraa teistä ihanista naisista! <3)

Vierailija
2498/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GrazyMay: tuhruttelu on kait aika tyypillinen oire vajaatoiminnalle. Hormonikokeilla sen pystyy ihan virallisesti toteamaan mutta yleensä lääkärit ei lähde niitä ihan turhan takia tekemään, kun vaiva on keltsuille niin helppo korjata. Ja aina ne verikokeetkaan ei ihan koko totuutta kerro. Joskus voi kait olla myös oviksen kanssa häikkää, jos keltarauhasen ei toimi kunnolla. 

2499/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, te ootte vaan niin ihania, kiitos teille, kun olette olemassa <3

Mä testaan huomenna aamulla, oletan saavani puhtaan negan, mutta saanpahan sitten ainakin mielenrauhan! Tilasin muuten juuri mammaksi-sivustolta 20 kpl raskaustestejä, ne tyypit siellä varmaan repeilee!

Kukkaistyttö88 kp 33/32(?) yk7, km jk yk3 (neljättä päivää tuhrua, menkat --> testaan 23.9.)

2500/2507 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti taas tullu viestejä :). Kiitos kaikille tsempistä!

En nyt osaa oikeen muuta kirjottaa kun omaa napaa; Tänään tosiaan piti kuukautisten alkaa mutta vielä selvää punasta vuotoa ei oo tullu. On jotenki ihmeellistä kun kroppa sanoo toisaalta että on pahoinvointia ja väsymystä ja tänään alko pääsärky ihan kun ensimmäisessä raskaudessa (mikä päätty km...) mutta toisaalta testi näytti negaa ja alavatsassa ehkä vähän (kun miettimällä miettii) kuukautisjomotusta. Vuoto on tosiaan ollu tänään sellasta tumman ruskeaa melkeenpä mustaa :O ja sitä ei oo hirveesti tullu. Dbo:sta en tiiä yhtään mitään koska ei tässä kierrossa testailtu ovista. Mun tuurilla yöllä alkaa kunnon vuoto taas vaikka jotenkin takaraivossa on vielä toivo. Ja nyt kun mietin niin oli mulla ensmäsessä raskaudessa jotain tuhruvuotoa kun kuukautisten ois pitäny tulla (ja luulinkin niitä kuukautisiks :D). On jotenkin pää sekasin tästä kaikesta kropan "oireiden" tutkimisesta. 

Siitä testeihin ja mahd. hoitoihin hakeutumisesta vielä; Meillä on se tilanne että päästäis tutkimuksiin varmasti kun yritystä on takana yli vuos ja se maaginen raja keskenmenojakin on tullu vastaan eli 3 peräkkäistä (tai kaks km ja yks tm mut ilmeisesti se riittää..) mut tiedän et ne sanoo et laihduta ja tuu takas valittaa jos ei tärppää :(. Muutenkin mulla on niin paljon huonoja kokemuksia kaikista lääkäreistä ja hoitohenkilökunnasta niin kynnys on iso. Toisaalta haluais mut toisaalta ei uskalla. Sit vaakakupissa painaa vielä toi isosiskon "kohtalo" kun hän on kaikki mahdolliset ja vähän mahdottomatkin hoidot käyny läpi eikä häntä enää suostuta julkisella hoitamaan kun vasta jonkun tietyn ajan päästä uudelleen. Hänestä ei oo löydetty mitään vikaa eikä oo hänen miehestäkään mutta silti yli 5 vuoden yrittämisen jälkeen ei ole mitään "tulosta" tullu. Kai pelkään että meille käy lopulta samoin ja kun on kuullut kaikki kauhutarinat siskolta kaikista hoidoista niin niitäkin vähän ennakkoon "pelkää". En ois kyllä vuosi sitten uskonu että mietin tällasia asioita omalla kohdalla. Kai sitä pitäisi nyt tuuduttautua ajatukseen että oon "vasta" 24 ja oon tullu 3 kertaa raskaaksi (vaikka ne päättyikin ikävästi..).

Anteeks tuli taas kauhee vuodatus mut koittakaa kestää mua :)

Kp27/27 tai 1/27 ota nyt tästä kropasta selvää :D