YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Onnea Nanna Ida, ja paljon tarrasukkia matkaan! Ja tervetuloa uusille.
Omaan napaan sen verran, että testi nega tälle aamulle, tätiä kylään odotellessa ja kohti seuraavaa yrityskuukautta.
Tein maanantain kunniaksi tällaisia laskelmia viimeisimmän listauksen mukaan. :D
Meistä yrittävistä (niiden mukaan joiden ikä mainittu)
18-20 vuotiaita on 8,77%
21-25 vuotiaita on 24,56%
26-30 vuotiaita on 36,84%
31-35 vuotiaita on 24,56%
35-40 vuotiaita on 5,26%
Ketjun plussanneista (joiden yk:t mainittu)
Yk1 tulleita plussia 18,18%
Yk 2 ja 3 molemmissa 13,64%
Yk4 plussat 22,73%
Yk5 plussat 9,09%
Yk 6, 7, 9, 11 ja 13 jokaisessa 4,55%
Töpötin! Arvaa vaan mitä aamulla ajattelin tekeväni, mutta kerkesit ensin. Tuosta aineistosta vois muutenkin laskea vaikka ja mitä! Loistavaa! Täällä yk4 eli voisi olla onnellinen kierrosluku tilastojen valossa. Plussanneista 68% on saaneet plussansa neljännessä kierrossa tai aikaisemmin.
Moikka! Olen hetken seuraillut tätä keskustelua ja huomasin nyt kun jotkut oli ihmetellyt miksi rinnat ei tullutkaan kipeiksi ovulaation jälkeen ja itsekkin olen samaa miettinyt kun yleensä ne ovat niin helkkarin kipeät ovulaatiosta menkkoihin asti mutta nyt ei yhtään :o Tietääkö kukaan tarkoittaako se että ei ovuloinut (tuli kyllä kunnon limat) vai voisiko olla raskaana? Vai jotain muuta? :o :D Toivottavasti joku osaisi vastata! :)
Muskottipähkinä, täälläkin ajateltiin ehkä testata jo isänpäivänä, olisi niin kiva saada yllätyslahja isille silloin :) Mulla silloin kp 27/30, eli voisi ehkä jonkun himmeän viivan näyttää. Viimeksi sain apteekin testiin haalean viivan kp 28/30. Sitä ennen en yrittänytkään testailla.
Elowena kp 21/30, yk3 (yk1 km jälkeen)
Töpötin kiitos tilastoista! :) Lefemme ehkäpä tämä yk4 on sitten meidän! ;) Voih se olis ihanaa!! ♡
Uusille tervetuloa! ja Nanna Idalle onnea ja tarrasukkia matkaan. Ihania uutisia heti viikon alkuun! ♡
Kia79 kp13/25-29 yk4
Onko kellään muuten kokemusta lämpöjen mittailusta? Mulla on nyt ollut lämmöt koholla muutaman päivän (37.2), mutta ilmeisesti ovulaation jälkeen pitäisikin lämpöjen kohota, vaikka ei raskaana olisikaan? Nyt taitaa olla DPO5 tai 6 meneillään. Alkuraskaudessa mulla oli lämmöt koholla tuossa keskenmenneessä raskaudessa, mutta en kyllä tainnut mittailla lämpöjä ennen positiivista raskaustestiä.
Kyselee Elowena kp 21/30
Elowena, mulla taitaa olla kp 31/32 silloin, joten hyvin voisi jotain jo näkyä. Se päivä olisi niin sopiva plussata! Raskaustestejä on sellainen kasa, että hyvin joutaa yksi kokeilla etuajassa :D
Minulla oli (nyt viimeinkin) ovuloidessa oireena: runsas vv. ja tosi kipeät nännit menkkoihin asti. Gyne siis sanoi, että olen ovuloinut ja ovistikun viivat oli yhtä vahvuiset viime "kierrossa".
Kp 3/? ya 1v9kk
ELOWENA/AAMULÄMMÖISTÄ: mitä oon ite lukenu netistä niin jotta aamulämpöihin ois luottamista niin ne pitäis mitata joka päivä samaan aikaan aamulla ennen ku on edes noussut ylös. Tein näin viime kierrossa ja aion jatkaa tässäkin kierrossa. Mulla siis ainakin ovis näkyi pienenä notkahduksena lämmössä, minkä jälkeen lämpö nousi monen päivän ajan, yhteensä melkein asteen, kunnes kolme päivää ennen menkkoja alkoi taas laskea. Jossain luki jopa, että kainalomittari ei olis tarpeeksi tarkka vaan pitäis olla suusta (tai jostain muusta ruumiinaukosta, yök) mittaava. Ite käytin kainalomittaria ja toimi ihan hyvin :)
Enninkeri kp2/26-32 yk17
Oi kun ihanaa, moni meinaa testailla isänpäivänä! Mäkin ajattelin, koska silloin menkkojen pitäisi alkaa mikäli luteaalivaihe on sama kuin muissakin kierroissa. Toivottavasti saadaan monta ihanaa isänpäivälahjaa aikaiseksi! Mulla ainakin polttelee viisi erittäin herkkää testiä kotona ja sormet syyhyää jo testailemaan.. En ole kyllä tähän kiertoon kovinkaan luottavainen :/ Mielestäni sain oviksen bongattua mutta enää en ole kovinkaan varma siitä. Oireita ei meinaan ole minkäänlaisia. Ei edes sitä normaalia rintojen särkyä, joka on aina ennen ollut. Vatsa on kylläkin ollut hieman löysällä ja kipeä monta päivää, pelkään kylläkin jotain pientä vatsatautia. Noh, pian sen jo näkee miten käy :)
Oi, onnea Nanna Ida!!!
Airille pahoittelut negasta! :(
Mä kyllä ajattelin laittaa noi lasketut tilastot uusiksi ja plussata yk 13:lla prosenteista huolimatta! :D No ei vaan, tuntuu tosiaan, ettei ovista ehkä ole ollutkaan tissioireiden puuttumisesta päätellen. Me täällä jatketaan edelleen yrittelyä, vaikka jo kp 20 menossa:)
Cecilja 20/28-29 yk 13
Kiitos paljon kaikille onnittelijoille!
ELOWENA: Oon mittaillut lämpöjä jonkin verran ja yleensähän ne ovat olleet koholla loppukierrosta, käyneet jopa 37 asteen paikkeilla, kun normaalilämpö on 35,5-35,7. Tässä kierrossahan aloin jo kovasti odottelemaan menkkoja sen takia, että lämmöt lähtivät hienoiseen laskuun viime maanantain jälkeen, kunnes sitten nousivat sunnuntai-aamuna melkein 37 asteeseen. Lämpöjen seurailusta meinasin seota, kun ne tuntuivat vaihtelevan niin paljon. Samoin kohdunnapukka, joka oli vielä muutama päivä sitten melkoisen alhaalla ja pehmeähkö... Näistä kaikista tuli varsin ristiriitaisia viestejä verrattuna tuohon positiiviseen testiin.
Toivotaan nyt, että sissi jaksaa kasvaa ja malttaa olla matkassa mukana heinäkuulle saakka.
Onnea Nanna Ida plussasta!
ON: Menkkoja vaan ei kuulu. Pientä vihlomista aina välillä. Mut ei pientäkään tuhrua wc-käynneillä.
Testit tehty siis 1.11 ja 2.11 ja molemmat negat. Tuo 2.11 oli cb-digital. Mitä mä teet? Vai teenkö viel mitään?
Lajori kp 32/28? Yk 2
Liityn kurkistelemaan ja tutustumaan
Aamulämpöasiasta itse olen pohtinut, että onko se lämpöjen nousu oletetun oviksen jälkeen varma merkki siitä että ovis on tapahtunut? Ts. voinko luottaa ovuloivani, mikäli lämmöt kohoaa noin kierron puolivälissä?
Itselläni ei tosin ole kummassakaan kahdessa kierrossa, joissa olen lämpöjä mittaillut, tullut selkeää lämmön notkahdusta ennen oletettua ovista. Lämpö on sahannut 0,10 astetta edestakaisin muutamia päiviä ja alkanut siitä nousta.
In a boho home -blogi Vanha talo, värikäs koti. Remonttia, sisustamista, vegaaniruokaa, diy juttuja ja lapsihaaveita.
Instagram
Facebook
Cecilja, kiitos pahoitteluista. Onneksi täällä ei kuitenkaan olla mitenkään pahasti allapäin, kiitos teidän kaikkien :) Jotenkin täältä vain saa niin paljon tukea ja kannustusta. Tai sitten sitä alkaa olemaan jo konkari tässä zen asenteessa ;)
Eilen siis aikataulun mukaisesti täti kylään ja kohti yk 5, hyvillä mielin
Airi, kp 2 yk 5 km jk
Kiitos Nanna Ida ja Enninkeri kokemuksista lämpöjen seurailun suhteen! Itsellä vieläkin jatkuu tämä palelu ja lämmöt ovat 37.2 luokkaa. Eilen illalla oli myös ikäviä kuukautiskivun kaltaisia tuntemuksia. Alaselkää ja jopa reisiä jomotteli, ihan kuin menkat olisivat alkamassa. Toivon, että olisi ollut jotain kiinnittymiseen liittyvää :) Kirjaan nyt näitä oireita tänne itsellekin ylös, vaikka voihan olla, että siellä vaan ilma kiertää mahassa :D Pianhan se sitten selviää. Mitäs muuta tässä on ollut... runsas valkovuoto, runsaasti ilmaa mahassa, oudot unet... Voi apua tätä jänskäilyä!
Jenviko, en osaa esittää mitään tutkittua tietoa, mutta eikö kuulostaisi ihan järkevältä, että juuri se ovulaatio aiheuttaa lämpötilojen vaihtelut? Ja varmaan jos ovistestejä tekee, niin siitähän se myös selviää.
Elowena 29-v, kp 22/30, yk3 (yk1 km jälkeen)
Onnea Nanna Ida!!
Täällä alkoi kp1/yk2. Olen kyllä kiitollinen, että kierto jäi VAIN 30 päivään, kun olen kauhulla lukenut, miten joillakin eka luomukierto pillereiden jälkeen venyy aivan mahottomaksi. Nyt siis hyvillä mielin ja parempien mahdollisuuksien kera uuteen kiertoon ja toivon mukaan miehelle sitten joululahjaksi positiivinen raskaustesti. ;)
Sminkki, kp1/? (ootellaan nyt vielä vähä, että kierron pituus tasottuu), yk 2
Nanna Ida, mahtava juttu eli hurjasti onnea! Fiilis varmaan sanoinkuvaamaton. Nyt vaan salamatkustajalle sisua, että pysyy messissä mukana loppuun saakka.
Uusille myös hurjasti tervetuloa mukaan! Ihana saada taas uusia juttuja pohdittavaksi. :D
Katav, mä en myöskään ole nuita rfsu:n testejä kokeillut, vaan nimenomaan pregcheckejä. Kätevää niissä se, että paketissa 10kpl ja mukana pienet näytteenottokupit. Kuuluvat kaikkien cittareiden valikoimaan, muttei välttämättä kaikissa prismoissa, raskauskeijun hintoihin kun vertasin, niin ovat kaiken lisäksi marketista ostettuna halvempia.
Omaan napaan ei vieläkään mitään erikoista. Tänä aamuna aloitin oviksen tikuttelun, koska kp10 alkoi, saanpahan siis jotain tekemistä greippimehun juomisen lisäksi. Viime kierrossa ovulaatio oli kp15 eli onnistumisen maksimoimiseksi ensimmäiset sijoituksetkin jo tehty.
Iloista alkanutta viikkoa kaikille ja ennen kaikkea plussa-aaltoja!