Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014

30.08.2014 |

Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät. 

Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!

Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!

TILANNE 30.8.2014

Haaveilija86 kp56/49-56

Anndikke kp34/33 yk3

Miisu kp34/?? Yk13

Zaron kp31/26-28 yk14

Hope2015 kp30/27-31

Kuumeilija91 kp30/31 yk3

Louise82 kp30/24-27

Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3

Nemor kp29/23-28 yk5

Nienor kp29/

Kia79 kp29/?? yk1

Lauraiidavi kp27/28-30

Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?

Elowena kp24/28-31 yk1

Kaziska kp24/25-29 yk2

Tiuku89 kp24/27-30 yk3

Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013

Eliine87 kp22/30 yk2

Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?

Yossuko kp22/32-36 yk8

Bellablue kp21/28 yk5

Mikka kp21/28-29 yk1

Cias kp21/29 yk9

Nelekas kp21/28-30 yk2

Lina87 kp20/27-29 yk2

Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12

Josefiina 87 kp17/30 yk1

Dimou kp16/34-38(?) yk2 

Mimsuli kp16/28-31yk 5

Ipa86 kp15/40 yk8

Heikkulin kp11/23-30 yk2

Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3

Legolatar kp9/32 yk 4

Saffelson kp8/26-29 yk17

Tiikerikuu kp8/26-33 yk4

Exile kp7/30 yk6

Sane kp5/25-30 yk2 km jk

Annhaa kp4/27? ya 7/2013

TS kp3/28? yk1

Mimmutti kp3/28 yk2

Mymmeli89 kp2/32 yk2 

Orchid87 kp2/26-28 yk4

Jelevel

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!

Kommentit (2507)

2361/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat täällä taas kellonlyömälleen. Ainut lohtu, ettei kierto venynyt taas 11 viikkoon, vaan nyt oli ihan 28 pvää.

Haaveilija86 kp1/28 yk 9

2362/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija86: pahoittelut menkoista. Ihanaa, että näit tilanteessa positiivistakin. Todellakin hienoa, että kierto oli nyt säännöllinen! 

Roskishaamuista: Mä en ole koskaan tehnyt liuskatestejä, mutta kai se sama aikasääntö koskee puikkotestejäkin. Eli MIKSI raskaustestiä ei saa tulkita enää tietyn ajan jälkeen? Kun ei kai siihen sitä viivaa piirry testiaikana tai sen jälkeenkään jos hcg:tä ei ole elimistössä? Valistakaa yksinkertaista. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija86: Pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon! 

Roskishaamuista: Minä tyhmä menin molemmilla kerroilla kurkkimaan tekemiäni Clearblue Plus testejä testiajan jälkeen ja molempiin oli piirtynyt hennon hento sininen viiva (oli toisesta päästä tummempi kuin toisesta). Sen jälkeen tein ylimääräisen tarkistustestin Pregcheckillä, mutta se oli kyllä täysin nega eikä näyttänyt mitään roskishaamujakaan. Eli vaikuttaisi siltä, että ainakin tuohon CB Plussaan voi tulla roskishaamu vaikkei mitään syytä olisikaan. 

ON: Ei mitään uutta. Vielä eilen päivällä oli menkkajomotusta ja illalla puolestaan pistävää kipua oikealla alavatsassa. Olin varma että menkat alkaa ihan just, mutta ei kuitenkaan. Sitten jo hätäpäissäni ajattelin, että voisiko vain olla todella todella myöhäinen ovis. Tämä kun on tosiaan ensimmäinen kierto e-pillereiden jälkeen, niin ajattelin, että kroppa olisi vain tosi sekaisin. No, mies on työmatkalla, että jos tämä nyt olisi ollut ovis, niin sinne meni. Viimeksi harrastettu sunnuntaina, joten siitä ei taida olla enää mitään apua. :D Testaan vielä huomenna, mutta sen jälkeen mut voi kyllä siirtää listan pohjalle odottamaan kierron selkiytymistä.

2364/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni muikkari meille kaikille raskautta toivoville: 

Raskauden todennäköisyys: Tilastojen mukaan raskaus alkaa vuoden sisällä noi 90 %:lla pariskunnista, jotka yrittävät raskautta. Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Epäonnistuminen, joka on siis varsin tavallista, voi johtua monesta syystä: munasolu ei irtoa, ei hedelmöity, ei kiinnity tai irtoaa pian kiinnittymisen jälkeen. Raskaaksi tuleminen ei ole itsestään selvää juuri silloin kun sitä toivotaan.

lähde: http://metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

2365/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lili82 arvaa vaan millainen pino mulla noita testejä tuolla kaapissa on. Mulla on siellä jopa esikoisesta plussatut vielä :D

Kaziska ja tällä kertaa se haamu tuli satavarmasti testiajan sisällä! Ja mun alamaha on niin turvoksissa että jo on kumma jos ei siellä oikeasti ketään muka ole. Katoin puhelimelta vanhoja kuvia niin maha näyttää melkein samalta kun viimeksi ennen ekaa ultraa jossain rv12 tietämillä. Nyt vaan toivotaan että noihin pregent stickeihin ei tuu mitään viivanpaikka hommeleita...

2366/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikka mahtavaa, en ole ainut testien hamstraaja! ;)

En malttanut odottaa huomiseen, vaan tein uuden testin äsken (saman kuin aikaisemmin pregcheck-liuskatesti). Nyt tuli ihan selkeä viiva, joskin yhä vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta jopa mies näki sen selvästi! :) :)

2367/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa onnea Lili82!

Mä taas googlasin, joku oli saanut noita viivanpaikkoja ja joku taas ei. Teen huomenna aamulla toisen. Tänä aamuna tein vähän vääris sen, liotin vaan muutamia sekuntteja kunnes luin ohjeen että pitäis jättää sinne kippaan 3-5 minuutiks. Toivotaan että huomenna aamulla tulee kunnon plussa että pääsen soittelemaan maanantaina sinne neuvolaan ja vähän selvittämään missä mennään!

2368/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lili82 sylintäydeltä onnea! <3

Kaziska, hassua että tuossakaan linkissä ei mainita siitä että usein myös munasolu hedelmöittyy mutta se solujen jakaantuminen häiriintyy (kromosomihäiriöt yms.)  eikä siksi raskaus voi alkaa. Vai lasketaanko se sitten tuohon kiinnittymättömyyyteen, tiedä häntä. Myös irtoava munasolu voi olla huonolaatuinen, varsinkin pco-potilailla ja siksi niillä on niin paljon keskenmenoja... Mutta all in all, sekin on siis yksi syy että niitä kiertoja vaan kertyy eikä raskaus ala kun munasolut on sekundakamaa. Mä luulen että mun kaikki munasolut on jotaa rusinoita ja siksi kaikki menee mun kohalla päin hittoa.

Joo, tänää taas tämmönen päivä kun syli tuntuu niin tyhjältä. Mä niin toivon ettei mun tarvi enää ikinä kokea yhtä ainutta keskenmenoa, kemiallista, kohdunulkoista, kohtukuolemaa, sairasta lasta, eikä mitään muutakaan hirveyttä mitä raskauteen voi liittyä, esim. tuulimunaa. Mä vaan sen yhden pienen terveen vauvan haluaisin, niin niin kovasti. 

Ahaaa joka katseli toisenlaisia äitejä hetken mutta ei enää voinutkaan kun itketti niin kovin :(

kp 6/30 yk2

2369/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaaa: Ehkä tuossa tekstissä on oiottu, laitettu vain muutama yleisistä syistä ja niputettu asioita yhteen. Tai sitten tuo 20-25% pätee vain silloin kun olosuhteet on ihanteelliset, eli kun munasoluissa ja siittiöissä ei ole vikaa. Mutta tosiaan, en ollut tajunnut että solujen jakaantumisessa voi myös olla ongelmaa ja huonolaatuisissa munasoluissa. Ja mitä kaikkea muuta, mitä välttämättä kukaan ei tiedä! Ja sun kaikki munasolut ei ole rusinoita! Siellä se valioyksilö odottaa ehkä jo nyt sun munarakkulassa! Välillä voi käydä aallonpohjalla, mutta toivoa älä menetä. Iso halaus, Ahaaa. 

Lili82: Onnea, ihanaa! Eli olit ihan oikeassa oireittesi suhteen!

Mikka: Tee huomenna/ylihuomenna testi uudelleen, eiköhän se viiva sieltä ala vahvistumaan! Muuten, mullakin on vielä tallessa esikoisesta tehdyt testit. :)

Omaa napaa:  Kerrankin suht aikainen ovis. Eli vahva veikkaus sen olleen jo eilen! Kiertopäivällä 15! Joten nyt on tulossa joko lyhyt kierto, tai luteaalivaihe on vihdoin vähän pitenemässä. We'll see. Joten se keskiviikkoinen touhuilu voi siis hyvinkin riittää, mutta yritän olla menemättä asioiden edelle. 

2370/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se allekirjoitus!!!

Kaziska kp 16/26-28, yk4

Vierailija
2371/2507 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa taloon! 

Ahaaa, sitä me toivotaan sulle kaikki! Itket, kun siltä tuntuu ja sitten kohti uutta raskautta!

Tänne ei niin yhtään mitään ihmeellistä. Yritän olla kuuntelematta kaikkia muka oloja ja antaa päivien kulua. Keskiviikkona on taas pakko testata, jos joku viittis lisätä listoille 22.10. Jostain ihmeen syystä mua hotsittaisi testata jo aikaisemmin ja mua jännittää ihan hulluna mutta onneksi mies pitää huolta etten repeä :D 

Tuli muuten noista prosenteista mieleen, että yli 35tosilla ne laskee aika hurinalla ja kuukausittainen onnistuminen on 15% luokkaa. 

Toggolino, dpo 9, yk 11, km 08/14 

2372/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lili82 Onnea! ihania uutisia taas täällä :) Mikka Odottelen haamujesi vahvistumista! :)

Minä myös juuri e-pillerit lopettaneena pähkäilen et onkohan vaan hormonientasapainottumista vaiko oisko jo tärpännyt.. Tänään kuitenkin kp27/28 tein negan (25IU/U testi).. hohhoi.. ei vaan jaksa odottaa enään... huomenna aamulla uusi ja samoin sunnuntaina.. kärsimätöntä hommaa. Pää varmaan hajoaa jos enskiertoon mennään ja joutuu taas odottelemaan, minä siis kotivaimokkeena en keksi tällä hetkellä muuta tekemistä kun laskea päiviä ja tuijottaa näitä palstoja. 

Tulipas siinä taas omaanapaa.. hehe. 

Plussatuulia ja Tarrasukkia!

Yemk kp27/28 yk1 

2373/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

negahan sieltä tuli,  mut vielä ei näy menkkojakaan :( 

Miiisu kp43/? Yk: 14

2374/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiisu mikä sun dpo on? Niin kauan kun menkkoja ei näy niin on toivoa! Superisti plussatuulia!!!  Luin jostain, että negat voi olla vääriä mut plussat/haamut ei? Korjatkaa jos olen väärässä.. 

2375/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaset testit on sellasia luonteeltaan että voi vääriä negatiivisia tulla mutta uskoisin näistäkin suurimman osan kuitenkin johtuvan vielä alhasesta hormonimäärästä. Positiivinen toimiva testi, eli sellanen missä kontrolli toimii, on aina merkki hormonin läsnäolosta. 

Itsellä alko PMS ja aika kellon tarkasti, eli viikko ennen kun menkkojen pitäisi alkaa.  Ärsyttää enemmän kun yleensä kun en nyt usko että on tärpännyt.. No, viikko aikaa vielä analysoida kaikkia tuntemuksia ;)

Nepala

2376/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, kun en tiedä oonko ees ovuloinu.. 

Miiisu

Vierailija
2377/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lili82: Onnittelut plussasta! Ja Mikka, toivotaan että plussa vahvistuu. :)

Mut voi nyt siirtää häntäpäähän odottelemaan kierron selkiytymistä. Kyllä se nega tuli tänäänkin. :/ Hassusti tämä toivominen ja odottelu muuttaa kurssiaan; ensin toivoo ettei ne menkat alkaisikaan ja sitten niitä yhtäkkiä alkaa odottamaan enemmän kun mitään. :D

Vierailija
2378/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Miiisulle tsemppiä, toivotaan että sullakin tilanne selkiytyy pian. Tämä epätietoisuus ei ole mistään kotoisin. :/

Chummy 37/? Yk1

2379/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on KP 34/30 ja DPO jo 17, menkat siis neljä päivää myöhässä. Tein äsken testin, ja verrattuna 2 päivää sitten tehtyyn viiva oli mielestäni haalistunut, ei näkynyt melkein mitään.... Nyt kun katson toissapäiväistä testiä, siinä kyllä näkyy ihan selvästi väriäkin.

Alavatsallakin tuntuu nyt vähän menkkakipuja, varmaan tänään alkaa... Eiköhän mulle tullut keskenmeno. Tämä aamu on itketty. :( Mies vaikuttaa ihmeen positiiviselta ja sanoi ettei tämä ole maailmanloppu. Minä taas syytän itseäni siitä jos tämä meni kesken, mulla on varmaan surkea limakalvo tai liian vähän keltarauhashormonia. Pelkään myös, että eilinen salitreeni aiheutti keskenmenon vaikka teinkin omasta mielestä kevyesti. Mutta mistä tiedän, mikä on tarpeeksi kevyttä kun olen tottunut treenaamaan suunilleen niin kovaa että taju lähtee?

Anteeksi vuodatus. Masentaa...

2380/2507 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Varovasti täällä esittelen itseni. Olen kahden tytön äiti vm 07 ja 10 ja kolmannesta olen haaveillun heti kun kuopusta lykkäilin salista osastolle. Välillä kaipuu on ollut kovempaa ja välillä jäänut taka alalle. Nyt olis tarkoitus soittaa lääkärille ja ottaa kierukka pois. Ja sit katsotaan mitä tapahtuu, ikää mulla on jo 33. 

Eniten itseä jännittää miten paljon asiat muuttuu kun on 3 lasta.? Riittääkö kun lapsille ei ole omaa huonetta. Kaksi joutuu tod näk olee yhdessä huoneessa. Itsekkin kyllä jaoin lapsena pikkusiskon kanssa huoneen ja tällänen musta sitten tuli.  Rahaakin tietty menee sitten hiukan enemmän, mut ei kai ny ihan mahottomia kumminkaan... 

on tää kyllä ihanaa :)