YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
Tein apteekin oman testin ja siihen tuli haalea, mutta selkeä viiva. Viiva ilmestyi siihen verkkaasti, mutta todennäköisesti testiaikana eli kolmen minuutin sisällä. Testaillaanpa uudestaan huomenna aamulla CB-digillä ja pidetään pää kylmänä. Lueskelin tuolta toiselta foorumilta, että noihin Apteekin testeihin tuntuu ilmestyvän helposti noita haaleahkoja viivoja ja kaiken maailman roskishaamuja.
Nanna Ida, kyllä se ihan plussalta kuulostaa :) Onnea jo varovaisesti!
Nanna Idalle viivan vahvistumista!! :) Mä taas oon kuullut että Apteekin testit ois tosi luotettavia ilman mitään viivanpaikkoja :)
Mä oon pitäny hiljaiseloa kun mulla ei ole yhtään raskatuunut olo, eikä oireitakaan.
Elowena, toivottavasti sulla pitäis merkit paikkansa ja saisit sen plussan! :) Milloin meinasit testata? Mäki oon nähny viimeiset kolme yötä tosi outoja unia ja muistanu ne tosi tarkkaan herättyäni. Mutta en kyllä muista että olis mitään tekemistä raskautumisen kanssa. Joten en oikein tiedä itse milloin sitä viitsisi edes tuhlata noita testejä kun tosiaan usko tärppiin on aika vahvasti mennyt.
Ahaaa dpo8
Ahaaa, mulla alkoi juurikin noilla dpoilla se unien näkeminen ja mä epäilin siitä jo, että plussa saattaapi tulla ;)
Nanna Ida, mä olen vähän sitä mieltä, että ei niihin testeihin turhia viivoja tule. Eri asia tietty mitä jatkossa tapahtuu mutta toivotaan viivan vahvistumista.
Täällä ei mitään ihmeellistä, odottelen ainoastaan ekaa ultraa, joka on ensi viikolla. Päivittäin ollut pientä etoamista ja nyt menkkakipujen tapaista painetta, joka on kaiketi kohdun kasvusta johtuvaa.
Nanna Ida: Mulla on myös se kokemus, että ne apteekin omat testit ovat luotettavia. Mutta mulla ne vaan näyttivät haaleeta viivaa sen takia, kun mun raskaudessa oli jokin pielessä eli raskaushormoni (hcg) nousi tosi hitaasti ja lopulta raskaus meni kesken varhaisessa vaiheessa. Kyllä sä nyt raskaana olet! Toivottavasti sulla viiva vahvistuu!
Täällä alkaa jännäily viikko. "Kuiva kausi" ei ole alkanut, limaista siis tuolla alakerrassa :) tänään dpo5. Viime yönä näin unta, että olin varhaisultrassa. Jotenkin tulee välillä sellainen tunne, että nyt on tärpännyt ja tällä kertaa ihan oikeesti. Esikoinen meillä sai alkunsa heti km:n jälkeen seuravasta kierrosta...kunpa nytkin kävisi niin. Tekis mieli testailla jo ensi sunnuntaina, silloin olisi dpo12. Eiku nyt vaan jäitä hattuun!
Äiti11 (36v) kp 21/29 ya 08/13, km 05/14 ja 10/14
Toggolino, aika jännä koska muistelen kyllä joskus lukeneeni noista unista ja silloin kun yritys aloitettiin viime vuonna ja oli pari ne negakiertoa niin näin juurikin tosi todentuntuisia unia oviksen jälkeen ja luulin olevani raskaana mutta niin menkat vaan alkoi ajallaan...ehkä mulla unet on merkki menkoista :D
Moikka kaikille! Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu. Olen jo jonkin aikaa seurannut keskustelua ja nyt uskaltauiduin mukaan kirjoittelemaan. Oma tilanteeni on tämä: Olen 28-vuotias ja ollaan miehen kanssa aloitettu yritys tässä kierrossa. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn jo alkuvuodesta. Tuli sellainen olo, että en tunne omaa kroppaani, kun olin 8 vuotta syönyt pillereitä ja käyttänyt ehkäisyrengasta pari viimeistä vuotta sen jälkeen. Oli siinä vaiheessa puhetta miehen kanssa, että aloitettaisiin yritys kesällä. Lisäksi olin kuullut, että luonnollisia kuukautisia ja kierron tasaantumista voi joutua odottamaan pitkäänkin hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Itselläni kävi onneksi hyvä tuuri, koska kuukautiset tulivat ja ovat olleet suht. säännölliset.
Yrityksen aloittaminenkin vähän siirtyi lähinnä minun aloitteestani, mutta olen tosi tyytyväinen, että olen päässyt tarkkailemaan omaa kroppaani ja kierron eri vaiheita. Toki kortsujen kanssa pelaaminen alkoi jo vähän kyllästyttää, joten tässä kierrossa on ollut oikein kivaa makuuhuoneen puolella, kun kortsut on saanut heivata :) Lisäksi yrityksen aloitus on tuonut kivaa säpinää sänkypuuhiin.
Kivaa tulla mukaan keskustelemaan. Toivotaan marraskuulle huippu paljon plussia!
Nokkosperhonen86 kp 20/27-30 yk 1
Nanna Ida varovaiset onnittelut täältäkin! :-)
Nokkosperhonen86 ja kaikki uudet, tervetuloa mukaan! Minä myös lopetin loppukesästä hormonaalisen ehkäisyn, söin pillereitä reilusti yli 10 vuotta. Kierto on ollut tähän asti suht säännöllinen ja ovulaatiokin tapahtuu melkein päivälleen samaan aikaan joka kuukausi. Ensimmäinen kuukausi oli ainut jolloin vatsakipuja oli pitkin kuukautta ja hiusten rasvoittuminen oli t o d e l l a voimakasta. Muita "oireita" ei ole ollut.
Täällä ovulaatio ja pupuiluviikonloppu. Eilen testissä kaksi vahvaa viivaa ja tänään iltapäivästä alkaen ovulaatiokipuja. Eli onko tänään siis dpo1 vai dpo0? En ole ihan varma miten nuo dpot menee.. mutta jännät viikot taas edessä. Joko nyt.. :)
Kia79 kp12/25-29 yk4
Kia79: Sulla on tänään sitten dpo0, dpo = days past ovulation eli kuinka monta päivää ovulaatiosta.
Omaa napaa tähän vielä että mulla on nyt illalla ollu tosi outo olo! :O En osaa selittää mutta sellainen olo ku ois flunssa ihan nurkan takana, päätä kivistää (mulla aina pari päivää ennen menkkoja pääkipu) ja ihan hömelö olo. Väsyttää mut ei saa nukuttuu mut ei voi oikee paikallaankaan olla. Toivottavasti menkat ei kuitenkaan ihan lähipäivinä alkais ettei luteaalivaihe mystisesti lyhenis.
Heippa kaikki! :)
Ilmottautuisin uutena tulokkaana mukaan :) elikkä, me miehen kanssa toista lasta ollaan huhtikuusta asti toivottu (sillon siis jätin pillerit) ja nyt koska tosiaan puoli vuotta jo turhaan odoteltu jospa itestään tärppäis, päätettiin antaa vähän vauhtia hommaan :) eli ovulaatiotestejä nyt tikuteltu muutamat, kokeillaan mitä tulee ;) esikoista yrittämällä yritettiin myös, esikoinen nyt 1,5v vanha ja hänen kohalla tärppäs heti, ku kokeiltiin clear bluen ovulaatiotestiä... ...no nyt ei kotihoidontuella jne siihen ole varaa, kokeillaan siis ihan noita halpoja prisman rsfun testejä :) onko muilla kokemusta niistä? :)
Meillä yrittämistä on hankaloittanut myös ensin pari kuukautta sitten keskenmeno (en edes tiennyt olleeni raskaana) ja sen seurauksena sain pahan kohtutulehduksen, no siitä kuitenkin selvittiin. Menkat oli mulla sen tulehduksen yhteydessä puoltoista viikkoa myöhässä (negaa siis testit), mutta tuli sitten loppujen lopuks kuitenkin. Nyt on menkat 2 ja puol viikkoa myöhässä (laskettuna siis siitä kun edelliset alkoi) ja testit näyttäny negaa :o en tiiä mikä ihme on, tympii :/ testiä aattelin vielä alkuviikosta tehä ja sit varmaan terkassa käytävä, jos vielä nega?! :o ei oo siis ikinä ennen jääny menkat tulematta mulla, eikä oo nyt ollu mitään erikoisempaa stressiikään ym -.-
Ärsyttävää tämä odottelu, niin kamala ikävä sitä raskausmahaa ja kamala vauvakuume ollu jo pitkään :/ ja tilannetta ei yhtään helpota, että mun kaveri on nyt raskaana ja miettii aborttia, kyllä sieppaa että ihmisille jotka ei ees lapsia halua, niitä suodaan :/
Mä en haksanut ruveta noita 89 sivua tekstiä lukemaan niin lähden nyt näin kesken kaiken mukaan teidän taustoista sen enenpää tietämättä... :D mielelläni olisin nimeni tohon listaan ottanut, mutta kiertopäivää en tiedä kun tää tilanne nyt on mikä on ja en niitä oo pahemmin vielä aikasemmin laskenutkaan, kun ei ytittämällä yritetty... :)
Hei,
Tervetuloa katav ja muut uudet jännämmään näiden upeiden naisten seuraan,
tässä vähän TAAS omanapailua. Elikkäs menkat on jo kohta loppusuoralla (luojalle kiitos siitä), nää on ollut yhtä tuskien taivalta kun oli kauheita kipuja ekoina päivinä (mitä siis normaalisti ei ole ollut KOSKAAN) etten meinannut päästä sängystä ylös...
Ja miehenkin kanssa saatu vähä puituu asioita se kyl aika yrmeä jätkä mielellää puhu omista tunteistaa mielummin niitä kuulemma itse sisäistä kai ei vielä tajua että minäkin voin auttaa niissä.... ... :D
mutta joooooo...... synttäritkin tulossa. niitä päästää kuitenkin juhlimaan, mikä on hienoa ja myöskin surullista..
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 3/30 yk1 km jälkeen km 10/2014
Huomenta!
Nyt on digi tehty ja näyttöön tuli raskaana 1-2 viikkoa eli ihan oikein ne kaikki testit näytti! Hurjaa!
Edelleenkin vatsaa juilii ihan kuin oli menkat alkamassa, mutta se taitaa vain kuulua tähän taudin kuvaan :) Nyt toivotaan vaan, että kaveri pysyy matkassa mukana. Huh. Jos aikaisemmin huolestutti, niin nythän se vasta huoli onkin, että kaikki menee hyvin :)
TILANNE 3.11.
T Sirbis (32v) kp 39/30-31 ya 2/14 - mikä tilanne?
Tiuku89 (25v) kp 33/27-30 yk5
Haaveilija90 (24v) kp 31/32-41 kur 5/14
Lajori (24v) kp 31/28 yk2 testi 1.11 nega
Sminkki (23v) kp 30/? yk1
Hopehope (21v) kp 30/30-38 yk7
Louise82 (31v) kp 30/24-27 yk2 km jk
Airi (31v) kp 28/27 yk4 km jk
Delfi (24v) kp 28/? yk1
Eitne (30v) kp 27/33-49 yk3
Nelmis kp 27/25 yk9
Luonnonlapsi 79 kp 26/28-30 yk1
Anndikke (22v) kp 25/33 yk5?
Muskottipähkinä kp 24/~32 yk3
TildaDee (38v) kp 24/26 yk5
JCK (34v) kp 24/26 yk12
Yossuko kp 24/32-36 yk10
Josefiina 87 (27v) kp 23/28 yk4
Ahaaa kp 23/30 ya 11/13, km 02/14 ja 07/14, kem 10/14
Yennaf (27) kp 23/28 yk6
Äiti11 (36v) kp 23/29 ya 08/13, km 05/14 ja 10/14
Elowena (29v) kp 21/30 yk3 (yk1 km jk)
Hope2015 (29v) kp 21/27-31(-48) yk?
Nokkosperhonen86 kp 21/27-30 yk 1
Cecilja (31v) kp 20/28-29(33) yk13
Orchid87 (27v) kp 19/26 yk6
Haaveilija86 (28v) kp 18/28 yk9
Mimsuli (30v) kp 17/31 yk7
Hormonihirviö (20v) kp 17/31 yk5, kem 10/14
Tipsuli (31v) kp 16/21-36, yk2
Miiisu (19v) kp 15/? yk15
Nepala kp 14/28-30, yk3
Yemk (20v) kp 13/28, yk2
Kia79 (35v) kp 13/25-29 yk4
Mesenius (31v) kp 13/29-35 yk1 kkm jk (9/14)
Dimou (25v) kp 12/? yk4
Illusia86 (28v) kp 10/35 yk2
Lefemme (28v) kp 10/26-29 yk4
Legolatar (27v) kp 9/32 yk6
WilmaQ (26v) kp 8/27 yk3
Kaziska (36v) kp 7/26-28 yk5
Alinka (30v) kp 7/28-31 ya 7/14
Adalmiina09 kp 7/25-29 yk6
Exile (28v) kp 6/30-33 yk8
Töpötin (23v) kp 6/34? yk2
Nera (34v) kp 6/31-41 yk8
Pia87 (27v) kp 6/26-30 ya2012, km rv12 2/14
Jenviko (31v) kp 5/28-30 yk12
Carita87 (27v) kp 5/? yk4
Nuppunella (33v) kp 5/30-35 yk6
Mymmeli89 (25v) kp 5/32 yk4
Huolestunut Ensiyrittäjä (20v) kp 4/30 yk1 km jälkeen km 10/2014
Heinähaave15 (26v) 3/28-33 yk2
Enninkeri (27v) kp 2/26-32 yk17
ODOTTAA SELKEYTTÄ KIERTOON: Mikka (20v), Chummy (25v) yk1, Trooppinen tuuli (32v) ya 1v8kk, Timuli (24v) yk1 tai 2, Sandybell (33v) aika varattu kierukan poistoon, Tiikerikuu (?) kkm rv9 10/14, Vaimomamma89 (?) km rv11 10/14, Anna Mai (27v) ya 11/2013, km rv8 06/2014, km rv10 09/2014, Katav,
KUULUMISIA ODOTELLAAN: Annhaa (24v) ya 7/13, Haahuilija86 (28v) testi 15.10.nega,
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Inka M (23v) yk4, Academia (25v) yk9, Pistaasi123 (<40v) yk3, Selva (37v) yk5, Lili82, Toggolino (39v) yk 11 (km 08/14), Pirtsuliini (38v) yk1
MARRASKUUSSA PLUSSANNEET: Nanna Ida (30v) yk5,
PLUSSARYHMÄT: http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Onnea Nanna, otin valtuudet lisätä sut plussanneisiin :>
Tehdään tuotsa marraskuun listata pidempi kuin koskaan! <3
ON: Hömelö olo poissa, tais olla väsymystä vaan kun heräsin pirteänä kuin peipponen!
Ahaaa dpo9!
Paljon onnea Nanna Ida! Ihana lukea heti aamusta hyviä uutisia. Onnekasta marraskuuta meille kaikille! :)
Hei,
täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu mukaan. Useamman kuukauden olen ketjua seuraillut, ja useamman kuukauden verran olemme mieheni kanssa myös raskautumista toivoneet. Viime kierrossa bongasin ovulaatiot testeillä ja seksiä oli juuri sinä iltana ku ovistesti näytti plussaa. Seksielämämme on hiljainen, vaikka molemmat lasta toivovatkin. Ennen tuota edellistä kiertoa seksiä oli kp 13-17 välillä hyvin, mutta tosiaan viime kierrossa ainakin ovulaatio vasta kp 19!
Olen koittanut lipittää greippimehua ja syödä vitamiineja. Nyt tilasin preseed-liukuvoidetta vauhdittamaan puputtelua ;) Onko teillä siitä kokemusta?
Ja kuinka taistella turhautumsita vastaan? Lähipiiri "pamahtelee paksuksi", mutta itsellä alkaa epätoivo jo iskeä.
Täällä siis kp 8/31-33 ja yk 4 (kaksi ensimmäistä yritystä siis seksiä kai *liian aikaisin*..)
Onnea NANNA IDA! Ihania uutisia :)
Tervetuloa mukaan XARA, KATAV, NOKKOSPERHONEN! Oliko muitakin uusia? Tervetuloa heillekin :)
XARA: toivottavasti tärppää nyt nopeasti kun ootte saanut petihommat ajalleen :) Me ollaan kans pohdittu tuota liukuvoidetta :)
KATAV: Mulla oli pari kiertoa sitten noita RFSU:n testejä, mutta tykkään enemmän niistä Pregcheckereistä, kun ne voi tehä heti aamulla eikä tarvi laskea että millon kävin viimeksi vessassa ja join :) Nekään ei oo mun mielestä kalliita ja niitä saa kans ainaki Prismasta. Monet tuntuu täällä tilanneen myös netistä testejä, lienevätkö vielä halvempia?
).( mulla siis oli itelle ennätyslyhyt kierto, vaan 26 päivää! Eipä ehtinyt hirveästi piinailla :D Lisäksi mittailin aamulämpöjä viime kierrossa, ja bongasin niiden avulla oviksen (pieni lasku lämmöissä, jonka jälkeen lämmöt nousi monta päivää). Myös huomasin lämpöjen alkavan laskea jo torstaina, joten menkat ei siksikään tulleet yllätyksenä. Jotenkin se suojasi siltä pettymykseltä kun tiesi mitä on kohta tulossa. Lisäksi mua helpottaa se, että nyt saan varata niitä tutkimusaikoja ja tiedän, että vihdoin asiat etenee sillä saralla :) Toivottavasti ehtis saada sen aukiolotutkimuksenkin vielä ennen joulua seuraavassa kierrossa (tai toivottavasti seuraavaa kiertoa ei tule..).
Tsempit kaikille, kyllä näyttää hiukan masentavalta olla pahnanpohjimmaisena viimeisenä listalla taas..
ENNINKERI kp2/26-32 yk17
Voi jumankekka! Ensiksi opin greippimehusta, sitten punaviinistä ja nyt tuollainen erikoisliukkarikin vielä! Jos ei nyt tärppää, niin ensi kierrossa sitten kaikki keinot käyttöön ;D
Ovis oli oletettavasti viikko sitten (silloin viivat olivat niin lähellä toisiaan, että oli vaikea huomata eroa), ja nyt sitten kärvistellään. Puksuttelua on ollut joka päivä muutamaa päivää lukuun ottamatta. Testiä voisi sitten tehdä ensi viikon tiistaina, jos ei tule epämukavaa yllätystä... Outoja tuntemuksia on kyllä ollut: rintoja aristanut, ne ja maha tuntunut vähän turvonneilta ja fiilikset ovat olleet välillä alakuloiset. Ei ole normaalia minulle, ja kuukautisten alkuunkin olisi viikonpäivät, yleensä oireet ilmestyvät minulla tasan sinä päivänä kun vuoto alkaa. Tai sitten olen vain luulotautinen :P
Tosin ajattelin keulia, ja ihan isänpäivän kunniaksi tehdä jo sunnuntaiaamuna yhden raskaustestin. Jos siihen joku haamu jo tulisi, niin olisi kiva isänpäiväyllätys miehelle ;D Onko muilla vastaavia suunnitelmia?
Lefemme haha, nyt pitää vetää kaikki tsempit käyttöön niin ehditään vielä saamaan kesävauvat! :D Ja mikä sen parempi joululahja olisikaan kuin positiivinen raskaustesti (ihan kuin sinne asti jaksaisi olla testaamatta sitten, hah)! Älä turhaa huolehdi niistä oudoista jomotteluista, se on vaan sinun munasolu ja kohtu jotka huutaa, että "valmiina ollaan, antaa tulla!" :D
Delfi tervetuloa tähän joukkoon mahtavaan!
Heinähaave15, Mymmeli89, Enninkeri pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta isot tsempit, ettei sitä tapahtuisi enää uudestaan ;)
Orchid87 eikö se niin juuri mene. 13 päivän pituinen luteaalivaihe on hyvä!
Nanna-Ida vitsi miten jännää, nyt sitä testiä kehiin ja ilouutisia meille kaikille!
Elowena ikävää se sinun menetys, toivotaan tosiaan sinulle nopeasti kyytiläistä!