YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
ANNHAA: hmm. No toivotaan että on muuta kuin flunssaa tuo! Sun kiertopäivillä (onko oviksen ajankohta sulla tiedossa?) tuntuu silti jotenkin epätodennäköiseltä että ois vielä raskausoireita, mutta hyvähän se minun on täällä alkukierron tympeydessä hillitysti analysoida :D Jos mulla ois tuo tilanne niin oisin varmaan jo päättänyt olevani raskaana (voi kunpa sen voisikin vain päättää).
Heippa vaan! Täältä yksi uusi uskaltautuu liittyä keskusteluihin useamman viikon seurailujen jälkeen :) Olen siis 23 vuotias (mies 27v) joulukuussa valmistuva opiskelija. Aiheet sivusi niin omaakin elämäntilannetta kun itselläni on myös työnhaku meneillään ja yritys päällä ja jotenkin tuppaa kuitenkin olemaan huono omatunto siitä. Niinhän se kuitenkin on, että onnistuminen ei välttämättä tapahdu hetkessä joten ei haluaisi eteenpäinkään siirtää. Meillä on molemmilla ollut vauvakuume jo parisen vuotta ja vuosi sitten päätettiin jo kerran että nyt alkaa yritys, mutta yhden kierron jälkeen päätettiin kuitenkin että maltetaan vielä vuosi.
Minulle on todettu monirakkulaiset munasarjat (vaikeusasteesta ei tietoa) joten saattaa hyvinkin olla, että yritystä saadaan pidempään jatkaa. Silti takaraivossa kalvaa nuo omantunnon tuskat kun työhaastatteluja sopii ja juttelee opintojen aikaisten työnantajien kanssa työllistymismahdollisuuksista. On se kumma kun lastenhankinta on kuitenkin yksi maailman luonnollisimmista asioista ja siitä ollaan tehty niin suuri mörkö äitiyslomien sun muiden takia. Harvalla kuitenkin nykyään on mahdollisuutta tässä taloustilanteessa olla hoitovapailla kovin pitkään joten onko se noin vuoden poissaolo oikeasti niin maan musertavaa?
Nepala kp13/28-30, yk2
Tervetuloa Nepala! Meillä on niin että minä olen vakitöissä ja mies on osan vuotta työttömänä. Ammattiin olen opiskellut vasta ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, enkä olisi nykyistä alaa valinnut ilman äitiyttä. Piti vain odottaa lähes 20 vuotta että tapasin miehen, josta on isäksi. Eiköhän oikea hetki yrittää lasta ole juuri silloin kun siltä tuntuu, kaiken muun voin sovittaa sen mukaisesti tai ainakin melkein.
Toivottavasti mummokerholaisella tärppää. Huominen testi jännittää. Pikkusen on ollut menkkamaisia tuntemuksia alamahalla, vähän oon hätähousu, kun vasta perjantaina pitäs menkkojen alkaa. Mahdollinen lapsettomuus mietityttää, mitä jos lasta ei alakaan kuulua, miten pitkälle hoidoissa olisimme valmiita menemään.... Onnea plussanneille! Me muut tullaan perässä :)
Legolatar: Kyllä me vielä tuo kalenteri johonkin markkinoidaan, voishan se olla Alkolle uus aluevaltaus ;)
Onnea valtavasti Inkam ja Äiti11 plussauksesta! Nyt sitten tarrasukkia, pikaliimaa ja kaikkea tahmeaa mukaan kyytiin! :)
Greippimehusta... Mietin jo, että onko mun makuaisti ihan kieroutunut, kun mä kyllä tykkään sen mausta! Juon yleensä tosin verigreippi mehua (Valion) eli en sit tiiä, onko se jotenki vähemmän hapanta. Tosin juon kyllä sokeroimatonta täyskarpalomehua, yleensä tosin jos virtsis meinaa oireilla, mut muutenkin. Limppareita en taas pysty juomaan niiden makeuden takia...no joo, meni vähän off topic, mut pistän taas kierron tylsimmän vaiheen piikkiin!
Lapsen teon sopivasta ajasta...itse pohdin työpaikan vaihtoa keväällä pitkään, kun samaan aikaan aloitimme yrittämisen. Äitiyslomalle jääminen lähes heti uuden pestin aloituksen jälkeen arvelutti...No, päädyin hakemaan tätä uutta työtä - jota tosin en saanut ja ei tuo raskautuminenkaan ole onnistunut eli summa summarum: Mun mielestä ei yrityksen takia kannata mahdollisuuksista ja tilaisuuksista "muussa elämässä" luopua, kun ei se lapsikaan aikataulutetusti näytä meille kaikille tulevan. Ja asioilla on taipumus järjestyä sit jos se vauva tulisikin " muun elämän" tielle (tosin uskon, että siinä käy juuri päinvastoin...)
Ja sit tuosta painoasiasta...se on kumma,miten meitä vähänkin pidempään yrittäneitä syyllistetään usein salakavalasti vaikka mistä. Minä oon nimittäin saanut kuulla vihjailuja lähipiiriltä, että oon lliian laiha raskautumaan. Jos nyt paljastan, että pituus on 173 ja paino 57. Olen hoikka joo, mutta en mielestäni mikään luurankolaiha ja en vain mahda painolleni mitään! Syön mitä haluan ja välillä on liikkuminenkin tauolla, paino on ollut viim. 10 vuotta sama. Kai on olemassa joku "ihanneraskautumispaino", mut jos painolla olisi niin suuri merkitys, olis maailmassa varmaan aika paljon vähemmän ihmisiä... Jotenkin vaan se on ehkä helppo todeta "syyksi", kun, no, yli- tai alipaino näkyy ulospäin.
Juu, taas tuli turinoitua. Mietin muuten sitä, että liekö monikaan jaksaa tällaisia mun tyylisiä pohdintoja lukea, kun pyörittelen asioita, mut kylläpä tämä kirjoittelu selkeyttää omia ajatuksia! Pitäisköhän kaivaa jostain päiväkirja esiin ja alkaa kirjoittamaan...löytyis ehkä se mun zen :)
Nera kp 9/31-41, yk 7
Tervetuloa nepala! Mä en moness asiassa ole idealisti tai yhteiskunnallisesti valveutunut, mutta nää nuorten naisten työllisyysasiat ja äitiylomat saa kyllä aina pienen paasaajan minussa heräämään... Minusta yksi tärkeimmistä ja suurimmista epäkohdista nyky-Suomessa, onneksi niitäkin firmoja on jotka todella näkevät lasten hankinnan luonnollisuuden eivätkä harjoita syrjintää sen perusteella. Meillä on myös sovittu, että mieskin jää lapsen kanssa kotiin, kunhan minulla vain on työ mihin palata.
annhaa, olen niin kateellinen! Haaveilen itsekin kodista maalla ja pienestä lammaslaumasta :)
LEGOLATAR: Täällä siis tärppäsi yk 4, kahtena edellisenä tikutin ovista sekä stressasin kauheasti koko ajan. Nyt kun tässä kierrossa yritin rauhoittua sekä olla miettimättä missä kohtaa mennään niin onnistui.
Kiitos kaikille tuesta!
Nera: Mulla samat mitat kuin sulla ja koen kyllä olevani ihan normipainoinen. Syön kuin hevonen, välillä paremmin ja välillä huonommin, mutta urheilen myös todella paljon ja monipuolisesti. Huonolla ruokailulla tarkoitan sitä, että kun on kiire, unohdan syödä.
Greippimehusta: En pysty juomaan, ihan karseeta! :D
ON: Nyt on menossa kp 22 ja kahtena päivänä oon huomannu ihan hitusen vaaleanpunaista valkovuodon joukossa. Sen verran kuitenkin, että se on pistänyt silmään suuremmin tiirailematta. Kummastuttaa, kun tällaista ei ole ennen ollut. Myös menkkasärky alkoi. Tässä ois vielä kaksi päivää hormonia napsittavana, joten jos menkat alkaa jo nyt, en käsitä. Täytyy varmaan soittaa lääkäriin ja kysellä, kannattaako mun enää syödä Teroluteja. Eipä ne ainakaan näytä vaikuttavan ollenkaan vaikka nyt on jo tupla-annos menossa :(
JCK (34v) kp 22/26 yk 11
Tervetuloa Nepala!
Pirtsuliini: loput mummokerholaisey jännittää sun kanssa :D
Mä juon myös mielelläni greippimehua. Sitä happy dayn verigreippiä. Juon sitä aanuisin ihan ilman raskaustoiveitakin.
JCK: kuin pitkään sä olet syönyt Teroja? Myös mä syön keltarauhaslääkkeitä ja mulla on välillä sama juttu, että niistä huolimatta tulee tuhrua tai jotain välivuotoa. Tuntuu, että mitä kauemmin niitä syö niin sitä paremmin ne toimii.
Täällä hailakasta pissasta tuli hailakka ovisviiva. Täytyy siis testata vielä uusiksi tänään. Päivällä oli kyllä vähän kutinoita oikealla, että voi olla, että ovis tosiaan oli jo.
Ahaa: Meillä taitaa kyllä olla eri testit, kun mulla on niitä liuska testejä. Sen takia varmaan eri pakkaus koot. Mä myös sorruin tilaamaan sieltä hirmuisen säkillisen ovis- ja raskaustestejä.
Nepala tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Toggolino: Toivottavasti saisit nyt lähi päivinä sen oviksen tikutettua niin olisi sitten hyvä mieli loppu kierron ja ehkä stressaisi sitten vähän vähemmän. Mulla ainakin stressi helpottaa kun sen saa bongattua.
Greippimehu: mun mielestä myös greippimehu ja greipit ovat oikein hyviä. Olen greippejä aiemminkin syönyt jonkin verran, siis ennen tätä yrittämistä. Eikä mua ollenkaan haittaa syödä niitä nyt vielä vähän enemmän. ;)
Carita87 29/21-25 yk3
JCK: mä myös tunnustan olevani huono syömään. Siis niin että en ehdi syödä tai sitten en vain muista kun ei tule nälän tunnetta. Usein illalla huomaa että ei olekkaan aamupalan jälkeen mitään tullut laitettua suuhun koko päivänä. Syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti, mutta tuota säännöllisyyttä täytyisi todella skarpata! Edesauttaisi varmaan tähän raskautumistakin jonkin verran.
Toggolino: Taidettiin kirjoitella samaan aikaan. Hyvä jos ovis viimein tuli ja sait sen bogattuakkin. :)
Carita87 29/21-25 yk3
Enninkeri: Kiitos kuvauksesta hormonipolilta. Niin kuin muutkin taalla, olen miettinyt, etta, jos ei lasta kuulu, niin minkalaisiin hoitoihin olisin valmis. Multa gynella ultrattiin kohtu ja munasarjat ja otettiin papa ja jotku verikokeet (toksoplasmoosi etc) ja miehelta simppanayte ja verikokeet (kaikki sukupuolitaudit mm.) jo ennen ku alettiin yrittaan. Kaikki oli OK. Mutta ajattelin, etta jos ei nyt tarppaa, niin kayn itse labrassa tarkastuttamassa myos hormonit ja meen sit tulosten kanssa gynelle. Oli siis tosi hyodyllista kuulla, etta mita hormoneja ja milloin Suomessa tarkkaillaan. Kiitos viela Enninkeri.
Pirtsuliini, mulla on sormet ja varpaatki ristissa sun puolesta! Mummokerholaisille kaivataan plussia, jottei usko hupene. :-)
Annhaa, meilla on melkeen sama kp ja ihan sama kierron pituus ja mulla sama juttu vv. Lammot on kanssa korkeella, mutta se on mulla normaalia, etta oviksen jalkeen ne nousee. On melkeenpa mahdotonta, etta viela olisi kiinnittyminen tapahtunu, niin ei se raskaudesta johtuvaa ole. Ma veikkaisin, etta sulla on ollu kunnon ovis ja keltarauhanen lahti urakalla toimiin (progesterooni nostaa lampoa). Jos se lampo on edelleen ylhaalla viikon paasta, se on hyva merkki. Ja jos pysyy ylhaalla ku menkat pitas alkaa on se jo lahes varma merkki!
Yli/alipaino, tai ennemminkin korkea tai alhainen rasva% voi vaikeuttaa raskautumista, koska keho tuottaa estrogeenia nimenomaan rasvakudoksessa. Kaikkihan me ollaan ruumiinrakeenteeltamme erilaisia, joillakin urheilevilla on paljon lihaksia (jotka muuten painaa paljon enemman kuin laski) ja siksikin painoindeksi korkeemmalla. Raskaaksi haluavilla pitais olla sopiva maaraa rasvaa kropassa (ei liikaa eika liian vahan), muutoin paino on varmaan ihan sama.
Vieno, paljon onnea jatkoon!
t. Selva kp 18(Suomessa jo 19)/27 yk 5
P.S. Selvakin vastaa greippigalluppiin: HYVÄÄ! (piti oikeen erikseen etsia ääkköset koneelta tuota varten, hehe)
Selva: Oi, ihanan fiksusti kirjoitit tuosta paino ja rasva-asiasta. Mielummin hiukkasen liikaa rasvaa kropassa (raskautumisen kannalta siis) kuin liian vähän. Ettei kroppa tosiaan luule että on joku nälkävuosi eikä varaa kasvattaa vauvaa mahassa :) Hormonitoiminsta voi hyvin kun syö rasvaa :)
Täällä tänään aamulla haamuiltiin, paljain silmin nähtävissä haalea viiva, väristä en mene vannomaan, antaakohan Davidit viivanpaikkoja kuinka herkästi? Voi pojat jos tää tosiaan on sitä itseään :D Jos totta puhutaan mulla ei oo ikinä ollut näin varma olo raskautumisesta kuin nyt joten hämmästyin ettei tullut jo selkeetä viivaa kerta jos noi on erittäin herkkiä testejä... Aiemmin olen plussannut selkeesti dpo 12 erittäin herkällä testillä
Ahaaa dpo 12 ja jännitys jatkukoon! Uusi testi 10.10!!!!!
Kiitos kaikille kannustavista sanoista!
Täällä edelleen oireeton olo. Hyvä vai huono? Ajattelin tehdä uuden digitestin huomenna ja katsoa antaako viikkoja enemmän. Jos antaa, niin siitä voin päätellä raskaushormonin nousevan.
Täällä on keskusteltu poppakonsteista. Itse olen käyttänyt greippimehua (hyvää!
AHAAA: Mulla Davidin liuskatestissä, juurikin mammaksilta tilattuja, nyt dpo21 vasta kunnon punainen viiva.
Haeppas apteekin oma ja teeppäs niin ei tarvii enää jännitellä <3
Jokonyt 5+1 (yk13)
Mihin ihmeeseen katosi mun tekstit!
Siis poppakonsteista mulla oli käytössä greippimehu, raskausvitamiini, gelee royale ja maca- kapselit. Kuka tietää mikä niistä auttoi vai auttoiko mikään. Luulen, että mulla auttoi munanjohtimien aukiolotutkimus joka tehtiin edellisessä kierrossa. Esikoista yritettäessä raskauduin myös aukiolotutkimuksen jälkeen (tosin se meni silloin kesken).
Onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäville!
Jenviko: Olen pahoillani tilanteestasi! Toivottavasti tämä on sinun kiertosi!
Greippimehu on hyvää, parasta se Tropicanan. Davidin liuskatesti näytti negaa :( pitää vissiin ostaa joku muu testi, jos täti ei viikonlopun aikana tule kylään. Mä niin haluaisin olla raskaana, saada kesävauvan, eikö kaikkien vaikeuksien jälkeen, vois joku mennä niinku Strömsöössä? Uusi testi siis maanantaina.
Jokonyt, ei ei mua saa sinne apteekkiin patistella :D Kieltämättä kävi kyllä tuossa jo mielessä kun tihrustelin tuota testiä. Kauankohan sitä testiä varten sais pidätellä jos illalla jo tekisin?
Ei ei ei mun vakaumukset!!!!! :D Kääk.
Greippimehusta, Tropicanan greippimehu on superhyvää, ostin aina sitä kun poppaskonsteilin. On vaa "hieman" hintavaa. o_O
AHAAA: no minä pidätin sillo dpo 13 kolmisen tuntia ja sitte... Ja en juonut paljoo sinä aikana.
Apteekin testiin tuli paljo paljo parempi haamu sillon..
Jokonyt 5+1
Aamulämpö on 35,0-35,5 ja illalla nousee ehkä korkeimmillaan 36,3 tiedän olevani kylmäveristä tyyppiä :D