Oletko valmis pihistelemään matkustamisen vuoksi?
Nämä matkustaa 1900 euron tuloilla joka vuosi 1 kk, 6 henkilöä
Kommentit (24)
Voin pihistää vähän, mutta en kyllä noin paljon kuin tuossa artikkelissa. Mulla on kanssa yksi työkaveri, joka matkustaa tosi paljon, mutta aina halvimman kaavan mukaan ja pihistelee (kertomansa mukaan) myös matkan aikana kaikesta. Sitä en tajua, kun lähden lomalle, niin siellä pitää sitten voida nauttia. En kuitenkaan jaksaisi elää 11 kk vyötä kiristäen, että sitten 1 kk voisi laittaa haisemaan, mutta kukin tyylillään.
Olen. Jo 90 luvun lama-aikana sain säästettyä pienistä tuloistamme sen verran että 5 henkinen perheemme oli kuukauden kiertämässä eurooppaa kesäisin. Rahaa meni n 24000 mk eli lähes 2,5kk nettopalkan verran. En vieläkään tiedä miten tuo oli mahdollista....
Nykyisin rahaa on käytössä enemmän mutta menotkin suuremmat, silti käytämme matkoihin (6 vkoa/v) n 12-15000€ vuodessa. Voisi toki sillä rahalla lyhentää asuntolainaakin mutta sitten ei olisi mitään ekstraa elämässä.
Matkalla silloin 20v sitten majoituimme mukavasti leirintäalueen mökkeihin tai roulotteihin, hosteleihin tai vuokrataloihin ja teimme osan ruuasta itse. Nykyisin vuokraamme talon tai olemme hotellissa ja syömme aina ulkona aamiaista lukuun ottamatta. Ostan myös 90% vaatteista, kengistä ja laukuista ko reissuilta (sisältyy summaan)
Ën todellakaan. Vietän mieluummin mukavaa elämää kotikaupungissani kuin elän kituuttaen että pääsisin jonnekin kauemmas.