Onko 14000€ säästössä paljon?
Kyseessä perhe, johon kuuluu vanhemmat ja yksi lapsi, toinen tulossa.
Kommentit (11)
En tiedä. Anna sun pankkitiedot niin minä voin tarkastella teidän viimeisen vuoden tilitiedot. Osoite ja hetukin olis kiva.
Ei paljon, meil suht saman verran, tai tuplana.
Pitäis olla kahden kuukauden nettoansiot suositusten mukaan, eli luultavasti on hyvä summa. Meillä oli, mutta meni yhtäkkiä kun tuli iso remppa.
mVarmaan riippuu aika pitkälti siitä, minkälaiset teidän perheen tulot ovat. Jos molemmat vanhemmat ansaitsee esi. 4000e tai yli luulisi siitä helposti joka kuukausi säästävän isonkin summan, mutta jos tulot ovat niinkuin mulla 2700e brutto ja olen yh kahdelle lapselle ja perheessä vielä koira, on säästäminen jo melko vaikeaa ja tuollainen summa olisi tosi paljon rahaa säästettynä.
Ei! Laura Räty tienaa kuukaudessa melkein tuon verran :)
Johan tommonen summa menee kuukaudessa juomiin :P
Mun viikkoraha. Oikeesti riippuu käyttäjästä, onhan tuo ihan jees.
Riippuu vähän missä ajassa raha on tienattu ja mihin käyttötarkoitukseen. Ilmeisesti äitiysloman ajalle teidän tilanteessa joten sehän riippuu ihan miten leveästi haluatte elellä. Kyllä meillä olisi iso raha, ja eihän se vauva tartte paljoa. Kun kasvaa, menotkin siinä mukana kasvavat. Onnea uudesta perheenjäsenestä, 14k pärjää hienosti varsinkin jos mies käy vielä töissä... :) Suurinhan osa ihmisistä ei edes kerkeä säästämään lasta varten!
Riippuu minkä ikäisiä olette. Jos olette alle 30, toi on ihan jees. Jos olette nelikymppisiä, niin toi ei ole kovin hääppöisesti. Toisaalta riippuu myös teidän tuloista. Pienistä tuloista säästettynä toi voi olla iso raha. Mutta jos olette keskituloisia, niin ehkä säästöjä saisi olla enemmänkin.
Kummassakin tapauksessa toi on jo sellainen summa, mitä ei pankkitilillä kannata makuuttaa. Jos se ei ole jo sijoitettuna, niin alkakaa miettiä, miten sijoitatte siitä suurimman osan.
Riippuu teistä. Satanen voi olla paljon, tai kymppitonni liian vähän.