APUA!! Olisiko mun pitänyt syödä imetysaikana kalsiumia?????
Vauva 3 kk ja jälkitarkastus eilen ja terkka sanoi että mun olisi pitänyt aloittaa kalsiumin syönti jo synnytyksestä. MIKSI sitä ei mulle kukaan kertonut?? Enhän mä voinut tietää! En sitten älynnyt kysyä että mitä haittaa voi olla mulle ja vauvalle etten syönyt :(( Tosi paha mieli :(( Onko tuo kalsiumin syönti ollut kaikille kerrottu? Miksei mulle?
Kommentit (5)
Mulla menee noin litra rasvatonta maitoa päivässä, 4-6 vipaletta juustoa, lasi jugurttia per päivä. ap
tai siis olen luottanut siihen että mun juomat maidot riittää mutta terkka silti sanoi että lisäkalsiumia olis pitäny syödä. ap
mutta lääkärini sanoi, että vitamiinivalmisteita on kyllä raskauden ja imetyksen aikana hyvä ottaa mutta kalsiumia mielummin vain luon. muodossa. En asu suomessa, enkä kyllä missään täällä keskieuroopassa ole koskaan kuulluut kenenkään äitiystäväni ottaneen kalsiumtabletteja..
Olen itse syönyt kalsium-lisää aina raskaus- ja imetysaikoina, mutta kärsinkin laktoosi-vaivoista ja maidon juonti on olematonta.
Et voi tosissasi väittää etten ole ikinä kuullut että raskauden ja imetyksen aika pitää huolehtia riittävästä kalsiumin saannista, kuten siitä pitää naisten huolehtia muutenkin... Missähän porvoon tynnyrissä sitä on taas kasvettu.