Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla useampi kissa! Millaista teillä on? :)

Vierailija
29.08.2014 |

Miten kissat tulevat toimeen? Minkä ikäisi ovat? Kuinka kauan olleet yhdessä? Mitä puuhaavat? Nukkuvatko lähekkäin? Touhuavatko ja painivatko yhdessä? Miten järjestätte syömiset? Kertokaa jotain. Haluaisin lukea juttujanne. :)

Itselleni tuli noin kuukausi sitten uusi noin vuoden ikäinen kissa. Vanhempi kissa on nelivuotias, leikattuja poikia molemmat. Olen nauranut noiden puuhille aivan älyttömästi. :D Ensin vanhempi murisi toiselle ja pelkäsi, vetäytyi piiloon. Parin päivän päästä ne alkoivat kuitenkin kuljeskelemaan yhdessä kaikkialla, kävivät vessassa kahdestaan (tuotokset täytyy tietty tarkastaa yhdessä ja kommentoida purisemalla...) ja viikon päästä painivat jatkuvasti keskenään kauhealla tarmolla. Joskus on aika hurjankin näköistä. Nuorempi nukkuisi mielellään kasassa vanhemman kanssa, mutta vanhempi ei ole oikein lämmennyt. Ne kuitenkin loikovat usein vierekkäin.

Nuo kissat nauttivat toistensa seurasta kyllä todella. Olen todella tyytyväinen kun niillä on mukavaa. :) Ja niille saa tosiaan nauraa. Elämässä on ollut ilo aika vähissä, mutta nuo saa mut repeämään välillä ihan kunnolla. :) Ilman mua nuo molemmat olisi lopetettu. Se olisi ollut sääli. Nuo ovat niin seurallisia ja kilttejä kissoja kumpikin, että tuntuu oudolta kun kotia ei olisi muuten löytynyt.

Mä sanoisin, että kissoja kannattaisi aina olla vähintään kaksi yhdessä. Ainakin nuo kaksi nauttivat toistensa seurasta ihan silminnähden, vaikka vanhempi ensin menikin vähän sekaisin.

Lopuksi KISSAVINKKI! Moni kissa ei pidä kuljetuskopasta. Kissa yhdistää sen epämukavuuteen ja ikäviin juttuihin. Meillä kuljetuskopat on kissoille yleensä ihan jokapäiväisiä pesäpaikkoja, joissa ne saa oleilla vapaasti aina. Kissat saa laitettua koppaan vaan niin, että ne laskee lattialle kopan eteen. Menevät itse. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä kaverilla on neljä kissaa. En vaan voi mitään sille, että vielä näin monen vuoden tuntemisen jälkeen vieläkin aina hätkähdän sitä kissanpissan hajua, joka seuraa kaveria mukana kaikkialle... :/

Vierailija
2/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 19:56"]

Hyvällä kaverilla on neljä kissaa. En vaan voi mitään sille, että vielä näin monen vuoden tuntemisen jälkeen vieläkin aina hätkähdän sitä kissanpissan hajua, joka seuraa kaveria mukana kaikkialle... :/

[/quote]

Mahtaako kissoilla olla laatikoita tarpeeksi? Tuossa niitä pitäisi olla ainakin se neljä. Meillä ei haise, ja olen kysellyt asiasta. Ikävää, jos kaverisi haisee... Se ammoniakkinen lemu ei ole mukava.

Tiedätkö, onko kissat leikattuja ja mitä sukupuolta? Meillä noiden leikattujen poikien pissa ei oudosti haise voimakkaasti. Kumpikin leikattu aika pienenä. Mietin, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa. Meillä on myös kaksi laatikkoa. Niitä tyhjennetään joka päivä, ja rainbow'n paakkuuntuva savihiekka on osoittautunut todella hyväksi. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta ja olisi outoa, jos olisi vain yksi kissa. Jokaisella on oma persoonansa ja niitä on ihana seurata. Nukkumapaikat vaihtelevat, mutta samat ovat usein yhdessä kasassa. Kun yhtä kissaa silittää, tulee joku toinenkin yleensä siihen silitettäväksi. Stereokehräystä... :)

Vierailija
4/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa kaksi, ja ne on kyllä niin rakkaita toisilleen, nuolevat, nukkuvat vierekkäin, painivat ja jahtaavat toisiaan. Nämä on löytökissoja, eri aikaan otettu hesyltä. Siis joku toinen otti nää, mutta sairastui ja joutui laitoshoitoon. Kissat oli sit kuukausia hesyltä, josta me ne adoptoitiin.

mies sanoi just tänään, että olisi ollut hirveä, jos kissat olisi erotettu.

Vierailija
5/5 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja. :) Se on outoa, miten usein puhutaan kissoista kylminä. Ei meillä ainakaan. :) Ja todellakin ne ovat kaikki ihan erilaisia.

Se on ihanaa silitellä useaa kissaa samaan aikaan, ja voi sitä kehräystä. :3

Vitonen, mukavaa, että kissat saivat jäädä yhteen. Eläimille sellainen ystävyys on tärkeää. Joskus tuntuu, että ne ymmärtävät sellaista paljon paremmin kuin ihmiset.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan