Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkäri halata potilasta?

Vierailija
29.08.2014 |

Siinäpä se kysymys tulikin.

Minä halaan pitkäaikaista lääkäriäni hänen aloitteestaan. Se on mukavaa. Mutta jotenkin ristiriitaista, kun en ole sellaiseen ennen törmännyt.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua on hoitaja pari kertaa halannut, kun on ollut vaikea tilanne, esim. läheinen kuollut tms. ELi siinä mielessä sopivassa tilanteessa voi musta kuka vaan osoittaa myötätuntoa halaamalla.

Noin niinkuin rutiinitervehdyksenä lääkärin ja potilaan halaaminen tuntuisi oudolta.

Vierailija
2/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lääkärin temperamentista. Jotkut ihmiset ovat superekstroverttejä halailijatyyppiejä ja se on heiltä ihan luontevaa. Ei ole ok jos joku pidättyväisempi lääkäri halaa, mutta semmoiselta halailijatyypiltä se on ihan ok.

Vierailija
4/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri soitti ja kysyi olenko elävien kirjoissa vielä vaikkei mikään häntä pakottanut soittamaan. Tilanteeni oli vaivannut häntä yön. Ihana mies lääkäri.

Vierailija
5/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Minulla on ihana omalääkäri, ja hän halasi minua omasta aloitteestaan kun tulin oikein surkeana vastaanotolle. Auttoi paljon enemmän kuin sata pilleriä. :) 

Riippuu kyllä vähän lääkärin ja potilaan persoonallisuudesta. Itse halaan luonnostaan, ja kun olen sairaana, niin halaaminen tuntuu erityisen hyvältä. Lääkärien pitäisi muutenkin koskettaa potilaita enemmän. 

Onneksi ei olla vielä Amerikassa, jossa kaikki on kriminalisoitu! 

Vierailija
6/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ihmiset ja tilanteen huomioon ottaen. Kosketus on tutkitusti usein parempi lääke kuin pillerit.

Vierailija
7/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuttu lääkäri, tietenkin. 

Vierailija
8/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mieslääkäri halasi ja lohdutti mua uupumuksen ja melkein itsariin ajautumisen yhteydessä, se tuntui todella hyvältä. sellaisia ihmisiä tarvitaan.

Vierailija
9/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on enemmän sellaisia läksiäishalauksia, Yhdesti on halannut tervehtiäkseen kun menin vo:lle. Ollaan tunnettu 2vuotta, välillä on ollut useampia kuukausia ettei ole nähty.

Minusta se halaus on kiva juttu.
En tiedä halaileeko hän muitakin potilaitaan.

Ap

Vierailija
10/12 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla entinen omalääkäri halasi oikein pitkään ja kunnolla, kun olin todella masentunut ja väsynyt. Tuntui todella hyvältä ja auttoi noin 100x paremmin kuin määräämänsä lääke. Nykyinen omalääkäri piiloutuu sinne pöytänsä taakse eikä varmasti halaisi vaikka aseella uhattaisiin. *huoh*

Vierailija
11/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
12/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lääkäri, joka (ennen koronaa) useammallakin tapaamiskerraöla halasi. Kyseessä salskea nuorehko mies, jota ihan mielläni halasin ja tilanteet tuntuivat ihan luontevilta eivätkä lainkaan tunkeilevilta.

Monia kollegoitaan en voisi ikinä kuvitellakaan halaavani ja oletettavasti vice versa.

N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi