Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjatenttejä humanistille Helsingin yliopisto?

Vierailija
29.08.2014 |

Missä Helsingin yliopiston humanistisen tiedekunnan aineessa olisi mahdollisimman paljon kirjatenttejä? Olisi ihan mukavasti aikaa opiskella  mutta lapsi on vielä niin pieni, etten halua laittaa häntä hoitoon joten en pääse luennoille, tentteihin kylläkin pääsisin kun sen verran voisi mies olla kotona lasten kanssa. Avoimessa on ollut mukava opiskella verkko-opintoja mutta nyt ajattelin, että miksi maksaa siitä kun on kuitenkin tuo opiskelupaikkakin niin voisin kai käydä tenteissä. Pääaineessani voin tenttiä hyvin rajallisesti, todennäköisesti vain kolme tenttiä koko lukuvuoden aikana. Voin toki käydä weboodia läpi mutta ajattelin, että jos joku tietää sillä ne mitä olen yhtäkkiä selannut niin ei kovin paljon tenttimismahdollisuuksia ole tullut vastaan. Muitakin tiedekuntia voi ehdottaa mutta valtsikan aineista olen opiskellut jo melkein kaikkia, sieltä ei ehkä enää mitään lisää. Humanistipuolelta olen opiskellut kotimaisen kirjallisuuden ja kulttuurihistorian perusopinnot, pääaineeni on perinneaineita mutta sitä en ole vielä pystynyt opiskelemaan käytännössä juuri lainkaan. Kiva jos joku viitsii vastata.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee muutamakin mieleen, mutta ensin kyllä haluaisin tietää mihin edes suurinpiirtein tähtäät opinnoillasi? Pelkkä opintopisteiden kerääminen ei kannata jos et saa kokonaisuudesta järkevää. Mikä sua kiinnostaa ja minkälaista työtä tehdä tulevaisuudessa?

Vierailija
2/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä ongelma on se, etten oikeasti ihan tiedä. Mulla on olemassa oikein hyvin työllistävä ammatti ja tutkinto jo olemassa, että tämä on vähän kuin varavaihtoehto, kiinnostaa enemmän muttei välttämättä ole tulevaisuuden ura. En siis vielä tiedä onko tämä opiskelu vain huvia ja harrastus vai oikeasti tuotteliasta ja merkittävää toimintaa työllistymisen kannalta. Sivuaineita on jo lisäksi oikeastaan tarpeeksi varsinkin kun puuttuu pakollinen sivuaine (jota sitäkään en nyt voi suorittaa kun ei tenttimällä suorittaa) jos katsoo pelkästään opintopisteitä niin koossa siis olisivat sivuaineet mutta kun kerran aikaa olisi niin mielellään opiskelisin, ihan jo harrastuksen vuoksikin, opiskelu on ollut rakkain harrastukseni jo aika pitkään... 

Mutta siis mua kiinnostaisi kulttuurialan, viestinnän ja kirjastoalan työt, ehkä museopuolikin. Erityisesti lastenkulttuuri olisi lähellä sydäntä ja sen parissa mieluiten työskentelisin.  Informaatiotutkimusta haluaisin opiskella mutten avoimessa voita ikinä itselleni paikkaa verkko-opintojen arvonnassa.

Tiedän, että opintopisteitä ei vaan sokeasti kannata kerätä mutta toisaalta nyt niitä voisi vaikka keräilläkin kun en joka tapauksessa taida saada muuta aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no kyllä mä toisaalta kannatan opiskelua opiskelun vuoksikin jos siihen vain on varaa :). Oletko katsonut kiinnostaisiko joku alue- ja kulttuurintutkimuksessa? Luultavasti olet jo tehnyt yhteiskuntahistorian opinnot? Yleisessä historiassa on muistaakseni paljon kirjatenttejä. Sukupuolentutkimuksessakin taitaa kaikki muut perusopinnot olla mahdollista suorittaa kirjatentteinä, paitsi johdantokurssi. Onko sulla tarkoitus kuitenkin saada kokonaisuuksia kasaan vai kelpaako ihan yksittäiset kurssit?

Vierailija
4/4 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisetkin kelpaa mutta tekiskin kuitenkin mielellään kokonaisuuksia. Sukupuolentutkimus kiinnostaa kovasti mutta siitä teen korkeintaan yksittäisiä juttuja koska naistutkimus oli aiemmassa tutkinnossani laajana sivuaineena. Varmaan siinä olisi paljon uuttakin mutta juuri työelämää ajatellen esimerkiksi en usko, että kovin paljon saavutan noilla opinnoilla vaikka itseä kiinnostaisikin. En ole tehnyt yhteiskuntahistorian opintoja ja alue ja kulttuurintutkimuksessakin voisi olla kiinnostavia juttuja, kiitokset vinkeistä, perehdyn nyt noihin! Jos muuten joku vielä vinkkaa jotain niin kasvatustieteitä ei kannata ehdottaa, niistä perusopinnot tehty, koin tosi hyödyttömiksi. Ympäristöpuolen jutut myös kiinnostaisi mutta en oikein usko, että pystyisin niitä työelämässä hyödyntämään. Matemaattista ajattelua vaativia juttuja ei myöskään valitettavasti kannata ehdottaa, tilastotieteilijäksi musta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi