Mitä pakkaatte evakkorinkkoihinne ?
Me lähdetään autolla ja mennään niin kauan kuin polttoainetta saadaan.
Meillä on paitojen alla vyölaukuissa rahat, passit, lääkettä. Puhelinta kuljetetaan mukana mutta todennnäköisesti puhelinliikenne sulkeutuu.
Rinkassa on paristoradio, pattereita. Sissimuonaa, trangia. Vedenpuhdistustabletteja. Ultrakevyet makuuupussit, jotka kestää -20 pakkasta. Goretex-vaattteet. Vaihtovaatekertoja aikuisille 2, lapsille 3.
Lääkkeet, pyykinpesuainetta.
Valokuvia. Korut.
Jalassa kosteutta pitävät kengät.
Talveksi kevyet toppavaatteet, päähineet.
Toki ostetaan kaupasta ruokaa ym. niin kauan kuin sitä riittää. Autossa on vaatetta, ne jätetään sitten kun pitää jatkaa matkaa jalkaisin.
Kommentit (106)
No tuskin kannattaa paeta. Sota on hieman erilaatua kuin 70 vuotta sitten jos sellanen syttyy. Eiköhän kemialliset aseet pysäytä kaikki.
Me mennään länteen, kohti miehen sukulaisia.
ap
Lopettakaa jo tää sotahöpinä. Jos se syttyy niin ei sille sitten mitään voi ja silloin Ap ei todennäköisesti pääse rinkkoineen ja autoineen yhtään mihinkään. Tälläisiä tilanteita on ollut ennenkin, eikä ole Suomea loppujen lopuksi koskeneet. Ei tilanne täällä palstalla ratkea.
Lukekaapa täältä. Itse olen kyseisen foorumin jäsen jo vuodesta 2011. Valtavasti tietoa, joka on tarpeellista arkipäivässä vaikka se sota ei syty/syttyisikään.
Tässä muutamia pakoreppua eli Bug Out Bag:iä eli BOB:ia koskevaa ketjuja.
http://www.survivalismi.com/viewtopic.php?f=8&t=3473
http://www.survivalismi.com/viewtopic.php?f=8&t=3624
http://www.survivalismi.com/viewtopic.php?f=8&t=2408
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 00:43"]
Lopettakaa jo tää sotahöpinä. Jos se syttyy niin ei sille sitten mitään voi ja silloin Ap ei todennäköisesti pääse rinkkoineen ja autoineen yhtään mihinkään. Tälläisiä tilanteita on ollut ennenkin, eikä ole Suomea loppujen lopuksi koskeneet. Ei tilanne täällä palstalla ratkea.
[/quote]
Kun ajoissa lähtee niin pääse. Jos on vain mahdollisuus (ei töitä, paljon varallisuutta) niin nyt olisi hyvä hetki puolen vuoden lomalle.
T.Survivalisti
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 00:37"]
No tuskin kannattaa paeta. Sota on hieman erilaatua kuin 70 vuotta sitten jos sellanen syttyy. Eiköhän kemialliset aseet pysäytä kaikki.
[/quote]
Kemialliset aseet ovat hyvin marginaalia nykysodankäynnissäkin.
T.Survivalisti
Eikös se ukkos joudu rintamalle ollenkaan?
Oltermannia, Violaa ja suolaamatonta voita.
Vettä, näkkileipää, Putinvoita, wc-paperia sekä kondomeja ja/tai e-pillereitä.
Eiköhän noilla evakossa pärjätä.
Lehmän. Siitä minä kirnuan jos jonkinlaiset voit ja juustot.
Meillä on reittisuunnitelmia myöten kaikki mietitty, myös vaihtoehtoiset maastapoistumistavat. Säästöt on muutettu kullaksi, sen arvo kun nousee aina sodan aikaan. Onneksi ei ole lapsia, vain minä ja mieheni. Laukkuihimme emme pakkaa muuta kuin ruokaa n. viikon ajaksi, kompassin (jos veneellä lähdemme on ensiarvoisen tärkeä), tulentekovälineet, käsiaseen ja passit.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 01:37"]
[/quote]
Miksi kirnuta, kun voi ja juusto on nyt niin halpaa?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 01:51"]
Meillä on reittisuunnitelmia myöten kaikki mietitty, myös vaihtoehtoiset maastapoistumistavat. Säästöt on muutettu kullaksi, sen arvo kun nousee aina sodan aikaan. Onneksi ei ole lapsia, vain minä ja mieheni. Laukkuihimme emme pakkaa muuta kuin ruokaa n. viikon ajaksi, kompassin (jos veneellä lähdemme on ensiarvoisen tärkeä), tulentekovälineet, käsiaseen ja passit.
[/quote] Ootko kokeilut kuinka paljon kulta painaa?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:05"]
[/quote]
:D No kyllä, tuossahan tuota on! Kymmenen satagrammaista harkkoa. Kilo kultaa painaa, yllätys yllätys, kilon.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 01:37"]
[/quote]
Miksi kirnuta, kun voi ja juusto on nyt niin halpaa?
[/quote]
Noh, pystyn tarjoamaan Iigorille ja Tatjaanalle tuoreempaa tuotetta kuin mitä sinä kaupan juustoinesi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:11"]
[/quote]
:D No kyllä, tuossahan tuota on! Kymmenen satagrammaista harkkoa. Kilo kultaa painaa, yllätys yllätys, kilon.
[/quote]Kerrotko vielä mihin sen kullan jätät kun lähdette, niin voi tulla sen noutamaan. Laukkuihinhan sitä et jostain syystä kertomasi mukaan pakkaa, vaikkei se paljon tilaa veisikään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:11"]
[/quote]
[/quote]Kerrotko vielä mihin sen kullan jätät kun lähdette, niin voi tulla sen noutamaan. Laukkuihinhan sitä et jostain syystä kertomasi mukaan pakkaa, vaikkei se paljon tilaa veisikään.
[/quote]
Kulta ommellaan vaatteiden sisään siltä varalta että laukut katoavat tai ne joudutaan jättämään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 00:32"]
Me lähdetään autolla ja mennään niin kauan kuin polttoainetta saadaan.
Meillä on paitojen alla vyölaukuissa rahat, passit, lääkettä. Puhelinta kuljetetaan mukana mutta todennnäköisesti puhelinliikenne sulkeutuu.
Rinkassa on paristoradio, pattereita. Sissimuonaa, trangia. Vedenpuhdistustabletteja. Ultrakevyet makuuupussit, jotka kestää -20 pakkasta. Goretex-vaattteet. Vaihtovaatekertoja aikuisille 2, lapsille 3.
Lääkkeet, pyykinpesuainetta.
Valokuvia. Korut.
Jalassa kosteutta pitävät kengät.
Talveksi kevyet toppavaatteet, päähineet.
Toki ostetaan kaupasta ruokaa ym. niin kauan kuin sitä riittää. Autossa on vaatetta, ne jätetään sitten kun pitää jatkaa matkaa jalkaisin.
[/quote] Ottakaa nyt ihmeessä autonperään pyörät mukaan, ja pyöriin sivulaukut!
Mihin te olette menossa? Leirille? Eikös valokuvat kannattais jättää pois?