MAALISMUSSUKOIDEN VIIKKO 35.
Kommentit (26)
Koko kesä on mennyt niin lennossa etten juuri ole koneella käynyt. Kesä oli ihana. Reissattiin paljon. Tuo imetys on niin helppoa kun ollaan liikkeessä. Isoveljet pääsivät moneen kohteeseen mm. Muumimaailmaan, Puuhamaahan, Särkänniemeen, Ähtärin eläinpuistoon, Korkeasaareen ja mökilläkin oltiin usein. Neiti matkusti tyytyväisenä mukana. Meidän neito on hyvin tyytyväinen tapaus. Soseetkin ollaan nyt aloiteltu ja hyvin maistuu kaikki. Tissiä täytyy kuitenkin saada myös yöllä vähintään 3 kertaa välillä tyytyy tuttiin, mutta risaisia öitä siis täälläkin. Innolla odotan jo kokonaista yöunta. Ehkä sitten joskus... Meillä ei liikuta vielä yhtään, kääntynyt on muutamia kertoja vatsalleen, mutta viime kääntymisestäkin on jo viikkoja aikaa. Tyytyväisenä vain tarkkaillaan mitä ympärillä tapahtuu. Päiväunia meillä on nukutta 3x45 min joka on ollut mielestäni todella vähän, mutta nyt kiinteiden ja ehkä ilmojen viilenemisenkin myötä nukutaan jo jopa 3 tuntia putkeen. Tuntuu ihan oudolta nyt. Ai niin eka hammas on puhjennut ja eilen illalla harjattiin sitten hammasharjalla. Se oli neidistä mukavaa. Aurinkoista syksyn jatkoa kaikille äideille ja maalismussukoille. T:Paku ja Tessa 5kk+3 pvää
Harmi ettei me päästy tapaamiseen. Oon ilmeisesti päässy hirmu helpolla Pätkän kaa ku yölliset heräämiset ei oo ollu mitään viimeyötä vastaavaa. Tosin viimeyö oli ihan hirvee. Molemmilla koirilla joku pirun vatsapöpö. Ihanaa keskellä yötä ku joku tulee tuuppii ja saa ku palomies vetää vaatteet niskaan ja ryntää pihalle, sen jälkeen tullaan sisälle oksentaa. Siinä vaiheessa oliki jo pirtee ku peipponen ja ku vihdoin ja viimein saa unen päästä kii ja hetkeks torkahtaa nii alkaa kauhee ravaaminen ja vähän ajan päästä piti taas lähtee pihalle. Pätkä heräs sit vielä kuudelta syömään. Ku kello soi niin mietin lähtöö mutta ylös nousun jälkeen tulis sit toisiin aatoksiin ja torkuin iltapäivään. On kyllä niin sunnuntai olo ja vähän ku krapula.
SUHNIlla oli imetysmotivaatiopula?? Mulla oli joskus sillon kesällä ku tuntu että maidot ei riitä. Nyt me ollaan kuitenki jo 2 kuukautta menty niin että Pätkä saa päivällä maistella kiinteitä yhdellä syötöllä ja illalla juo koko vellipullon. Muuten me mennään edelleen imetyksellä. On vaan kätevää ku ei tarvi ruokia kantaa mukana.
Pätkä on ihan innoissaan uudesta taidostaan ja koirat on alkanu kaheesti kiinnostamaan. Jos ne makaa lattialla nii Pätkä yleensä lähtee ryömii kohti ja tahtois tehdä tuttavuutta. Saa vaan vähän varoo ku nuorempi on vähän ihmeissään ja saattaa tehdä äkkiliikkeitä. Vanhempi ei niin välitä, makaa vaan ja antaa Pätkän kokeilla.
Neuvolassa Pätkä taas meinas leikkiä lahnaa ja maata vaan. Ennen piikkiä se sentään vähän innostu juttelemaan ja suostui vähän ryömimäänkin liukkaalla lattialla. Rokotus ei ollut yhtään kiva juttu.
miedän poika myös kiinnostu ihan kauheasti koirasta! heti nauraa kovasti kun koiraa näkee ja ryömii tietenkin hänen perässä kok ajan. koira ihme kyllä ei ole tehnyt mitään kun jätkä vetää toista karvoista ja korvista (koputtaan puuta), meidän koira onkin kaikensyöjä. ajattle varmasti että kun on kiltisti ja kärsii vähän, sitten ehkä saa lapsen kurkun palasen tai korpun (ja niin hän aina saa kun poika ei enää kiinnosta). joten ei minuakaan enää haittaa ne karvat (niitä on kyllä mielettömästi joka paikassa ja varmasti pitäis kaksi kertaa päivässä imuroida) kun lapsella on niin kiva...
suhnille sanoisin että kyllä imetys on helppoa verratuna soseiden syöntiin. siisti ja nopea homma ja aina maistuu. kyllä kerkee niitä kiinteitä syömään, usko pois. ja nauttii vielä imetyksestä kun jaksat. meidän jätkä syö soseita ja puuroa, joskus maistuu ja joskus ei. ja kauhean sotkuinen homma. myös kakkaaminen kova työ ja saa antaa aina vähän luumusosetta ruokailun yhteydessä että poika ei ponnistelis pää punaisena.
yöt kauhean levottomat, miljoona kertaa saa laitta tuttia suuhun (vaikea löytää pimeässä sängystä!!!) ja kääntä poikaa selälle. olen ponnistelut että ei anna tissia ennen 0400-a, mutta olen kyllä aamuisin kauhean väsynyt. tuntuu että ei saa enää kunnolla unta, pätkissä nukkuun. toivottavasti se on joku vaihe, kaveri kyllä sanoi että hänen tyttarella oli tämmöistä kaksi vuotta!!!
kävin kysymässä jyskistä tätä ' nukkupussia' , tietenkin ei ollut, kai se vaasa niin pieni paikka, myyjä oikein ihmetteli että mistä ma puhun...
eipäs muuta, ei ole vielä pojalla hampaita, kaikki kyllä suuhun ja tuore kurkku on nykyjään herkku, syö kaikki sisuksen vaan kuori jää. ja muutenkin aika ihme se meidän muksu, syö vaan kylmiä ruokia. puurot ja soseet pitää olla ihan kylmät, ja velli myös jos jokus annan (kun on kiire ja jätkä nälässä). imetän kyllä vielä, kai se rintamaito lämmin on? eipäs tiedä, palelen kyllä itse melkein aina, joten ehkä on viileä sekin:)
kewa ja poika 5,5kk
Meilläkin pikku-ukko syö puurot kylmänä:) Perunamaissisoseen syö vähän lämmitettynä, tänään annan ekaa kertaa peuna-possusosetta, saas nähä miten uppoo! Luumua annoin minäkin tänään, kun tuntuu tuo masu olevan aika kovalla.
Aloin just laitella pieneksi jääneitä vauvan vaatteita takaisin äitiyspakkauksen laatikkoon. Mies kysyi, et mihin meinasin viedä ne. Sanoin, et varastoon säilytykseen pikkuveljeä varten:). Vähän taitaa olla vauvakuumetta ilmassa meillä....ja kun ne menkatkin alkoi toissapäivänä " ekaa" kertaa!
Käytiin entisen työpaikan kavereiden kanssa muutama vuosi sitten ennustajalla ja hän povasi meille silloin kahta poikaa. Ensimmäinen syntyy vuonna 2006 (piti paikkansa) ja toinen aika pian perään;). Silloin ajattelin, et VASTA 2006, mutta niin vain kävi! En kauheasti perusta noista ennustaja-eukkojen höpinöistä, mutta tää juttu on jäänyt mieleen. Ja jotenkin en edes tyttöä osaisi meille odottaakkaan!
Huomenna mennään pikku-ukon kanssa vauva-kirkkoon, voi olla ihan kiva juttu, kymmeniä vauvoja helistimien kanssa:)
Nyt jatkamaan siivousta!
Sport75 ja pikku-ukko kohta 6kk
[color=orange]Yöllisistä TUTIN ETSINNÖISTÄ kirjoitteli [b]kewa[/b]... mä oon ratkassu ongelman silleen, että pidän yöpöydällä vähintään yhden varatutin ja kun yöllä pitää antaa tutti suuhun, annan sen pöydällä olevan ja vasta sen jälkeen etsin sängyssä olevan ja laitan sen taas odottamaan yöpöydälle.
Eilen oltiin miehen kanssa hetki kahdestaan vapaalla. Oltiin miehen työpaikalla (mäkin ollu siellä kaks vuotta opena) yhden open läksiäisissä. Anoppi oli lapsia hoitamassa. Hyvin oli Nooakin nukahtanut puoli ysin aikaan, mutta sitten oli ysiltä herännyt ja huutanu pää punaisena ja hiestä märkänä tunnin. Tiedä sitten mikä oli hätänä... Mä tulin kotiin yhdentoista aikaan. Nooa söi ekan kerran puoli kahdelta, joten pitkän yhtenäisen unipätkän sain minäkin.
Tänään olin lasten kanssa aamupäivällä tossa torilla markkinoilla. Oli kyllä ihan kivaa kierrellä ja katsella, kun ilmakin oli niin mahtava. Ostettiin herneitä, omenoita ja kesäkukkakimppu.
Huomenna meillä alkaa VAUVAUINTI. Pitää laittaa vissiin kello ihan soimaan, kun altaassa pitäs olla jo klo 8.30.
-monkey ja lapsoset-
Tulin juuri esikon kanssa uimakoulusta kotiin. Uimakoulu on hirveen aikasin klo 9 alkaa joka toinen viikonloppu ja molempina päivinä kerrallaan eli lauantai ja sunnuntai. Eilen mies oli esikon kanssa. Onneksi ens viikonloppuna saa lunkia yöpaidassa vähän pidempään vaikka herätään meillä nykyään jo 7 lta aamusin. Jos ei Joel herää niin sitten esikko joka nyt eskarin myötä on tottunut joka aamu heräämään siihen aikaan valitettavasti myös viikonloppusin.
Meillä samat yöhulinat jatkuu. Joel pyörii ja hyörii sängyssään ja välillä on jalat pinnojen välissä jne. itse oon nyt koko viikonlopun nukkunu toisessa makkarissa kuin tukki korvatulpat korvissa ja mies on hoidellu poikaa yöt. Olen siis molempina öinä nukkunut noin 8 tuntia putkeen. Ihanaa! Otin myös molempina iltoina sen lääkärin määräämän nukahtamislääkkeen kun ei meinannut taas ylikierroksien takia uni tulla silmään iltasin. Ens viikon saan sitten minä valvoa yöt kun mies on yövuorossa töissä : (
Viimestään esn viikon jälkeen alotan kunnon unikoulun kun en varmaan itekseni ens viikolla jaksa kun ei miestä oo öisin apuna. Muuten täällä jaksellaan hyvin. Nuhasta ollaan selvitty eikä kellään ole tullut mitään jälkitautia.
Joel on muuten oppinu nukkuun vaunuissa jälleen kerran. Se taikasana siihen oli makuupussi, mitä koko kesänä ei ole voinut käyttää. Siellä poika on nukkunu parin tunnin tirsoja parit päivässä ja yhet lyhyemmät. Hyvä näin. helpottaa talvella oloa kun ei nuku sisällä. Isommat saavat sitten mölytä rauhassa sisätiloissa ja toinen saa rauhan unelle pihalla.
Nyt lähen ruokkiin Joelia. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
[color=orange]Tänään oltiin eka kertaa vauvauinnissa ja kyllä Nooa tykkäsi. Ei kertaakaan itkeny ja nautti vaan lillumisesta. Koko puoli tuntia oltiin altaassa. Saunassa käytiin uinnin päälle ja heti sain pissasuihkun päälleni :) Myös isosisko tykkäsi uida.
-monkey-
Kaippas minäkin nyt kunnostaudun, kun muutkin synnytyksen jälkeen hiljaiseloa viettäneet ovat kuulumisiaan kirjoitelleet. Täytyy ihan ihmetellä tuota pojan kehitysvauhtia. Tuukka on nyt muutaman päivän yli 5kk ja reilu viikko sitten puhkesivat ensimmäiset KAKSI ALAHAMMASTA ja nyt ovatkin jo ihan kunnon nököhampaat suussa. :) Pari kertaa on tissillä puraissutkin inhottavasti, mutta toivottavasti unohtaa sen pian...
Samaten noin viikko sitten poika keksi KONTTAUSASENNON ja harjoittelee eteenpäin pääsyä jo kovaa vauhtia, minuuttitolkulla heiluttaa lantiotaan... ;) Tähän asti on siis vain peruutellut lattialla huoneesta toiseen, mutta nyt on pikkusta vailla konttaamassa! Taitaa jättää eteenpäin ryömimiset kokonaan väliin. Niin ja välillä Tuukka on pelkkien käsien ja varpaitten varassa, mutta siitä kellahtaa aika pian naamalleen.
KIINTEISTÄ ollaan syöty velliä vähän vajaa nelikuisesta, kun ennen niin hyvin nukkunut poika alkoi heräillä pari-kolme kertaa yössä syömään. Velli ei kauaa auttanut ja nyt ollaan syöty soseita n. puoli purkkia päivässä. Vellin tilalle vaihdoin jo riisipuuronkin ja teen sen pakastamaani rintamaitoon. Silti öistä on tullut levottomampia kuin ennen. Olisikohan syynä kiinteät, kun kakkakin on vahvempaa... Tosin hampaat vaikuttivat varmaan osittain ja (nyt onneksi jo paranemaan päin oleva) flunssakaan ei ole asiaa auttanut.
Keskiviikkona on neuvola ja saadaan 5kk rokotus. Saa nähdä painaako poika jo yli 9kg (kuukausi sitten oli 8,5kg). Pituuskin on varmaan jo 70cm, kun kaikki vaatteet tuppaa olemaan jo pieniä.
Ihmeellinen ilta, kun poika taisi jo mennä yöunille klo 20, vaikka yleensä kukkuu 22-23 asti. Senkin puoleen outo päivä, kun mies siivosi koko talon; pesi ikkunat, tamppasi matot, imuroi, pesi lattiat, pyyhki pölyt... Minä koin huonoa omaatuntoa, nukuin parin tunnin päikkärit ja leikin pojan kanssa ulkona viltin päällä. :) Mutta mitäpä sitä nyt muuta, kuin kaikille äideille (ja isille) jaksamista!
Liisa-Elli ja Tuukka
Tosin voi olla etten väsymyksen sokaistamana nähnyt vaan.
Meillä Joel tuli kaiken tän yö valvomisen jälkeen vielä kipeeksi! Eilen illalla alkoi nenä vuotamaan ja koko yön poika huusi kurkku suorana. Nyt päivän ollut huutamatta mutta kitisee. Ei ikinä vielä ole huutanut lähellekään tuolla tavalla oikein kipuitkua. Ei edes vastasyntyneenä ja mihinkään ei rauhoittunut. Omaan huutoonsa nukahti joka kerta kun oli reilun puoli tuntia nukkunut ja sama toistui noin tunnin välein läpi yön. Aamulla käytiin silti normaalisti neuvolassa ja sain ohjeeksi nyt seurata huomisaamuun jonne meillä sitten on jo varattu lääkäri aika että jos vaikka on korvatulehdus tms. Saan itsekin samalla lääkärille puhuttua unettomuudestani jos saisin jotain nukahtamislääkkeitä, kun nimenomaan en saa unenpäästä kiinni silloin kun tilaisuus olisi nukkua. En vaan tiedä uskallanko ottaa niitä...Tietääkö kukaan nukahtamislääkkeistä? Kauanko vaikuttavat? Mietin vaan että jos sitten joudunkin heräämään esim 1,5 tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta pojan kanssa niin oonkohan ihan pönttö sekasin. Ettei tapahtui mitään onnettomuutta sitten. Noh lisätietoja saan sitten huomenna lääkäriltä. Nyt en jaksa enempää kirjotella. Laitan joku päivä uusimpia neuvolamittoja kasvu pinoon.
...kyllä teillä nyt kaikki kasautuu. Toivottavasti Joel pian paranee ja saat itse unenpäästä kiinni! Hurjalta kuulostaa teidän meno!
Meillä rauhallinen päivä takana, käytiin vaan arabian alennusmyynnissä. Enni on nukkunut ihmeen pitkiä päikkäreitä (täysin itselleen epäominaisesti), ja syönytkin useammin kuin normaalisti. Mistähän nyt tuulee?
Katselen tässä kattohuoneistomme ikkunasta miten muualla sataa ja koko taivas on harmaa. Suklaata tekisi mieli. Ennikin nukkuu jo, jotain tekemistä pitäisi keksiä kun ei ihan vielä voi nukkumaankaan mennä. Pää on ihan tyhjä.
Suhni
[color=orange]Jaksellusta [b]Lyytikille[/b]! Kyllä kuulostaa voimia vievältä tuo teidän elo.
Viime yönä Nooa heräsi klo 04.50 ja oli pirteä kuin peipponen, päristeli ja höpötteli ja lopulta hermostui siihen, etten laittanut valoja päälle. Sain pojan simahtamaan vasta klo 06.10. Tulipa sitten kuunneltua sadetta ja ukkosta oikein antaumuksella :) Meillä kyllä tuo illalla annettu puuro on pidentänyt nukkumispätkiä yöllä. Normaalisti (ei viime yönä) herää ekan kerran syömään vasta neljän aikaan ja saattaa nukkua siihen saakka kahdeksasta asti, joskus syönyt kymmenen aikaan. Viime yönä söikin oikein urakalla, samoin nyt päivisin syönyt ihmeen usein... vissiin joku kasvuspurtti taas menossa. Tissesitä taas huomaa, että ruoka maistuu pojalle, välillä tuntuu, ettei maitoa oo ollenkaan, mutta tyytväisenä tuo poika syö. Heruminen tuntuu kyllä nyt kestävän ikuisuuden. Nooa rupee jo hermostumisen merkkejä näyttämään, kun saa tyhjää imeä. Kunhan ei vaan synny taas uutta rintaraivariepisodia... sitten saa kyllä imetys jäädä!
Meijän neiti aloitti tänään uuden harrastuksen, tanssileikkikoulun. Kovasti täpinöissään oli balettiasu päällä tanssitunnille menossa. Ja kyllä ylpeänä esitteli oppimaansa prinsessaniiausta.
Nooa jo unta hakemassa ja isosiskokin hampaanpesun ja iltasadun jälkeen yöunille. Sitten tää äiti kellahtaa iltapalan kanssa sohvalle lukemaan.
-monkey ja lapsukaiset-
[color=orange]Nyt hetki aikaa surffailla netissä, kun Nooa nukkuukin nyt poikkeuksellisesti ekat päiväunet sisällä. Heräsi jo klo 06.25 *haukotuttaa* ja äsken simahti omaan sänkyyn päiväunille. Normaalisti mennään kymmenen aikaan ulos ja Nooa nukkuu siellä ekat päiväunet. Mennään sitten yhdessä toisille päiväunille, kun isosisko lähtee kerhoon. Yö meni aika mukavasti - muistaakseni ;)
Meillä eilen otettiin syöttötuoli esiin ja siinä Nooa istua tapittaa mielellään. Syöttäminen ei siinä kyllä vielä oikein onnistu, kun pojan pää pyörii ja heiluu kuin väkkärä. Vielä toistaiseksi siis syödään sitterissä.
-monkey ja lapset-
Pätkä on alkanu hienosti jo ryömimään. On kauheen kiinnostunu mun kännykästä ja jahtasi sitä aamun mun vieressä sängyllä. Mutta jos laittoi liian pitkälle niin tuli huuto. Kaukosäätimet sitä kiinnostaa myös enemmän ku mikään omista leluista.
Me jäätiin muskarin ja vauva-mamma tanssin varasijoille vaikka oltiin ihan ajoissa. No ei me kyl normaalisti olla edes hereillä vielä siihen aikaan. Eikä tässä oo kärvistelyä ku marraskuulle enää.
Olipas kiva olla eilen pitkä päivä Jumbossa ku oli niin huono ilma. Mun kaveri oli viel sattunu tietämättä ostaa kans Ergon ja meillä oli vielä täysin samanlaiset. Herätti paljon katseitä poikien niissä kiikkuessa, toinen selässä. Etenki ku välillä otettiin torkut huppu päässä. On kyllä niin ihana toi reppu.
Nyt ku helteet on loppunu nii rinnat on alkanu pakkautumaan kunnolla ja on välillä tosi kipeet, maitoa tulee kauheesti ja paidat on märkinä ku liivinsuojat pettää. No Hyvä Pätkälle koska me vieläki mennään lähes täys imetyksellä. Pätkä on jo pitkän aikaa saanut iltavellin ja päivällä puol purkkia sosetta.
En oo kirjotellu sitten odotusajan jälkeen. nyt ryhdistäydyn.Joten oon vähän ulalla.. Meillä siis Oskari-poika syntyi 20.3, oli syntyessään 3800g ja 49cm. Nyt poika painaa 7,9kg ja on 68 cm pitkä. Imetys meillä loppui kuin seinään noin 4kk ikäisenä ja nyt mennään soseilla ja tuttelilla. oon lueskellu teidän juttuja murujen nukkumisista, kauhulla ihmettelen miten jaksatte!!!Koputan puuta..varmasti meilläkin vielä vaikeuksia tulee, mutta nyt poika nukkuu yleensä n. 20.30-8.30 heräämättä. Päivisin ottaa muutamat tunnin, kahen unet.
Onko muilla 5 kuisia jotka ei viihdy sitten pätkääkään masullaan, saati sitten että yrittäisivät ryömiä, oon jo melkéin huolissani kun ei minkäänlaista kiinnostusta näytä olevan. Selällään kyllä viihtyy ja huitoo mutta ei muuta.
Nyt esikoinen kattelee videota ja oskari nukkuu, joten pieni levähdyshetki tuntuu ihanalta. Taidampa ottaa lehden ja suklaata (vauvakilot on ja pysyy :) Oon lueskellu teidän juttuja ja saanu paljon hyviä vinkkejä, kiitosta!! Koitetaan jaksaa ja nauttia sadepäivistäkin kun saa luvan kanssa vaan olla kotona ja puuhata sisäjuttuja!!
Jaahas. On taas nama kirjoittamiset jaaneet sitten viime viikon. PALJON on tapahtunut viikon aikana. Meilla ensin noustiin istumaan ja istutaan nyt kuin vanha tekija ja sitten pari paivaa sen jalkeen seisomaan!!! Nyt neiti ei paljon muualla kuin seisoma-asennossa viihdykaan, yota paivaa vetaa itseaan ylos! Sanomatta lienee selvaa etta yot on TODELLA risaisia, herataan 1-2 tunnin valein. Heti kun uni vahan kevenee lahtee liikkeelle ja nousee pystyyn ja on sitten taysin hereilla... Tosi vaikeaa on paivaunillekaan saada, kun olisi vaan harjoiteltava. Aika raskasta, kieltamatta. Onko kellaan mitaan hyvia neuvoja oiden rauhoittamiseen?? Olo on aika epatoivoinen, kun tuntuu etta kaikki rytmit ja opitut nukutussysteemit on menneet kuin kankkulan kaivoon...
LYYTIKILLE jaksamisia kanssa rikkonaisten unien kanssa!!!
Soseita meilla ollaan vasta vahan maisteltu. Halusin taysimettaa sen 6kk, joten vahan annan vaan maistaa aamuisin vaikka tahan mennessa ei ole kylla mistaan viela tykannyt.
Nyt neiti herasi, ja kas tuollahan se seista torottaa suunnattoman omahyvaisen nakoisena...
Browniette ja Maya 5,5kk
Meillä on nukkumista jonkin verran rauhoittanut nämä " nukkupussit" , niin kuin mä niitä sanon...Ei ihan niin helposti pääse kääntymään siellä sängyssä mahalleen, silloin tällöin tietysti onnistuu, kun oikein sitkeästi yrittää! :)
Pussina on ollut ihan niitä Jyskistä saatavia nalle puh pusseja 5,95 ¿, ja näin lämpiminä öinä on pidetty tytöllä t-paitaa tai lyhythihaista bodya siellä alla. Sitten kun on ollut viileempää oon laittanut pitkähihaisenbodyn, niin viileeä ei ole vielä ollut, että varsinaista yöpukua olis päälle/alle voinu laittaa.
Meillä tytsy oppi kääntymään mahalleen kolmen kuukauden ikäisenä ja sen jälkeen onkin ollut kauhea vauhti päällä, sellällään ei meinata viihtyä edes vaipanvaihdon ajan!
Ensi kertaa minäkin viime maaliskuun näillä sivuilla! En aiemmin hoksannut kurkata tälle puolelle. Kiva oli löytää tuttuja nimiä.
Meidän Aava Päivänsäde (14.3) on rauhallinen ja kiltti tyttö. Ryömiä alettiin eilen ja istumaan olisi jo kova hinku. Kiinteitä olen yrittänyt antaa jo kahden viikon ajan, mutta eipä ne tissimaidolle tunnu vetävän vertoja. Mutta iltapuuro jotenkin menee ja tietysti kaikki hedelmäsoseet, jos niitä on tarjolla....Yöllä syödään 2x. Puoli seiskan syöttöä en laske enää yöhön. Välillä meni jo yhdellä syötölläkin, mutta nyt näin. Hampaita on jo 2 alhaalla. Isoveli ollut alusta asti kaikkea muuta kuin mustasukkainen, joten sillä saralla ei ole ongelmia ollut. Nyt vaan molemmilla on jonkin sortin räkätauti. Mutta muuten tälläistä tasaisen mukavaa vauva-aikaa elellään.
Tsemppiä kaikille ja jaksamista pimeneviin öihin!
Ps. Ihania nimiä olette lapsillenne löytäneet!!!!!
Eenu
Mihin muskariin olette varasijalla? Mä ilmoitin meidät eilen kansalaisopiston tiistain vauvamuskariin. Olin koneen ääressä heti klo 12, mutta ilmoittautumaan pääsin vasta lähes 10min kuluttua. Oli kai vähän ruuhkia!
Sport75
Samoilla linjoilla Maalishelmen kanssa, Tsemppiä ja jaksamista kaikille, joiden yöt on risaisia. Meilläkin on nukuttu jo jonkun aikaa n. 20- 08 välejä...
Tosin ei ole kyllä kovin aktiivista sorttia muutenkaan tämä tyttönen, kiljuu ja viuhtoo, mutta ei juurikaan yritä itse kääntyä tai kurkotella tavaroita. Mahallaan vetää kovasti jalkoja mahan alle, mutta raivostuu aika nopeasti, kun mitään ei tapahdu. Joskus saatta tuijotella pitkiäkin aikoja ulos ja ihmetellä puissa heiluvia lehtiä ja natustaa purulelua.
Sellainen pohdiskelija tyyppi tuntuu olevan...=)
-jossara ja Aada 5kk (tasan)-
...yhtä hyvin kuin MINEllä... Pikkuhiljaa alkavat meidänkin yöt ehkä rauhottumaan. Edelleen tuo yleensä herää vähintään kerran " huvikseen" . No, on se kuitenkin paljon vähemmän kuin ennen, täytyy olla tyytyväinen. Hiljaa hyvää tulee. Alkaa jo tuntua ihan utopistiselta että joskus on nukkunut ihan oikeasti kokonaisia öitä. Eipä sitä loppuraskaudestakaan enää silleen nukuttu...
Me ollaan lähdössä mökille lauantaina. Vähän jänskättää, kun lautalla pitäisi taas mennä ja tänäänkin oli tuullut niin etteivät nopeat lautat liikennöineet. Nyt kyllä otan matkapahoinvointilääkkeen (pitkä sana!) ja annan Ennille tuttelia!
Alkaa muutenkin imetys tympimään. En tiedä miten tuo tyttö oikein rintaa natustaa, mutta taas alkaa nännit olla ihan kipeenä. Ja tämä ainainen vanhan maidon haju joka seuraa joka paikkaan... Yh... Vielä pitäisi kuukausi jaksaa. Toisaalta en jotenkin osaa lopettakaan. Kaikki sanoo että pitäisi jatkaa, mutta mistä motivaatio..? Ei pitäisi antaa muiden mielipiteiden haitata omaa menoa, mutta jotenkin kuitenkin koen epäonnistuneeni kun en jaksakaan, vaikka ihan hyvin sujuukin. Huoh...
Ennille ei sen kummempia. On aika hyväntuulinen nykyään, mikä on tietysti tosi kiva! Hyppykiikkuaan tuo rakastaa, vaikkei siinä saisikaan olla... Tänään tuli ensimmäinen vierastuksen oire: tultiin kummisedälle kylään ja heti sisään päästyämme iskimme neidin sedän syliin. Hetken siinä kauhuissaan katseli, sitten meni alahuuli rullalle ja itku pääsi... Oliko tämä nyt sitten sitä itseään, mene ja tiedä, mutta aika söpöä...
Suhni ja Enni (melkein 5kk)