Myrkyttänyt lapseni tuttipullolla
Ihan hirvee olo. Miksi minulle ei ole koskaan tullut mun korviin että avent tuttipullot (vanhemmat kirkkaat) ovat myrkyllisiä :( olen syöttänyt kaksi lasta niillä :( itkettää...olen hirveä äiti :(
Kommentit (24)
Mitä myrkkyä niissä on? Mä olen ymmärtänyt, että vain lasipullot on täysin turvallisia.
Ja missään muissa pulloissako ei ole?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:09"]
Niissä on BPA:ta.
[/quote]
Mitä se tekee?
Ei muissa jota olen käyttänyt. Bpa on myrkkyä lapsille. Syöpää ym tiedossa.
Miksi nii negatiivisia viestejö? Minä miettinyt ihan samaa. Laseni syntynyt 2009 jälkeen ja vasra 2010 tullut Aventin pulloista varoitus bpa:sta. Ei ole tullut minukaan korviini. Mitäs haittoja bpa:sta voi saada?
Paljompa altistuukin... Lapsen ei tartte kun mutustella vähän kaupan kuittia niin saa varmasti moninverroin entä parivuotta pulloa imemällä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:15"]
Paljompa altistuukin... Lapsen ei tartte kun mutustella vähän kaupan kuittia niin saa varmasti moninverroin entä parivuotta pulloa imemällä.
[/quote]
Niin ja se muuten imeytyy myös ihon läpi se BPA.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:09"]
Niissä on BPA:ta.
[/quote]
Mitä se tekee?
[/quote]
Pehmentää muovia mutta pitää kuitenkin värin kirkkaana.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:15"]
[/quote]
Niin ja se muuten imeytyy myös ihon läpi se BPA.
[/quote]
Parhaita on jotku teinit, jotka käärii sätkiä kuitteihin. Siinäpä on taas imeväiselle vähän BPA:ta.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:10"]
Miksi nii negatiivisia viestejö? Minä miettinyt ihan samaa. Laseni syntynyt 2009 jälkeen ja vasra 2010 tullut Aventin pulloista varoitus bpa:sta. Ei ole tullut minukaan korviini. Mitäs haittoja bpa:sta voi saada?
[/quote]
Ainakin astma, allergiat ja ylipaino.
Ymmärrän tunteesi, mutta eikähän ne ole jotenkin kuitenkin tutkittu ne pullot. Veikkaan että ylilyönti on tuo kohu.
kuinka monta tuhatta vauvaa onkaan niillä pulloilla ruokittu?
kyllä,lapsen elimistö korjaa. Ei se ole yks yhteen.
ihmiselimistö ja ihmismieli on ihmeellinen.
mäkin stressasin kun otettin lapselta hammasröntgen, että sai säteilyä.
mutta täytyy ajatella niin, että elismistömkorjaa.
jos vauvasi eliniänodote on nyt noin 90-95 vuotta, niin ei sitä tiedä mitkä asiat vielä ehtii vaikuttamaan siihen elämään...jotkut positiivisestti ja jotkut negatiivisesti.
Olet hyvä äiti. Luota siihen. Ja voi olla monta asiaa, mitkä kymenen vuoden kuluttua tyrmätään...sellaisa mitä me on ajateltu, että on tosi hyvä...
ei näistä tiesä. Nautinihanista lapsistasi ja äitinä olemisesta. Kun in riittävän hyvä, niin se riittää.
se on parempi ruokkia lapsi kuin jättää ilman...ilman ruokaa jää elinikä lyhyemmäski.
käy puhumassa neuvolassa, jos asia sinua kovin vaivaa.
En oo koskaan käyttäny pulloja. Ne on vain korvikkeita.
Mihin saakka Aventin pulloissa sitten oli BPA:ta? T. Itsekin huolestunut
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:31"]
Mihin saakka Aventin pulloissa sitten oli BPA:ta? T. Itsekin huolestunut
[/quote]
Melko turhaan oot huolestunut. Menneet on menneitä, eikä niitä voi muuttaa. Nyt kannattaisi keskittyä siihen ettei enää altista enempää kun on tarvis. BPA:ta on käytetty tosi pitkään ja nyt kun sen käyttö on arveluttavaa käytetään muita muovinpehmentimiä joista ei tiedetä mitään. Pahimmassa tapauksessa ne on vieläkin vaarallisempia.
PE-LD PE-HD ABS muoveja voi todennäköisesti melko huoletta käytellä.
Muovimatot on kunnon kirous. Varsinkin pikkulapsille, jotka leikkii iho ja nokka kiinni lattiassa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 00:47"]
Entäpä muovilelut? :/
[/quote]
Legot ja muut kovat muvilelut on ABS:sia. Barbeissa ja muissa pvc leluissa on mitä sattuu pehmentimiä joiden vaikutuksista ei tiedä. Tusinakiinalelut sitten vielä erikseen :D
Keskussairaalassa käytetään vanhoja sinun myrkkypulloja. Säästöä lasten terveyden kustannuksella vai ylilyöty kohu?
Nyyhkis.