Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pähkinöille allerginen syödä maapähkinää?

Vierailija
28.08.2014 |

Maapähkinä kun ei edes ole pähkinä. Maapähkinäpussissa kyllä lukee, että saattaa sisältää pähkinää, mutta jos olisi siis puhdasta maapähkinää. voisiko pähkinäallerginen sitä syödä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo olevansa pähkinälle allerginen, vaikka on nimenomaan maapähkinälle allerginen. Eli ei voi tietää.

Mieheni on maapähkinälle allerginen, mutta pystyy kyllä syömään esim. cachew-pähkinää tai mantelia (juu ei ole pähkinä tämäkään). Siskoni taasen on hasselpähkinälle ja maapähkinälle allerginen.

Vierailija
2/5 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran voi. Yeah, you got it, huh? ;);) :D:D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Minä ainakin olen allerginen sekä maa- että hassel- että muille pähkinöille ja mantelillekin vielä.

Vierailija
4/5 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:46"]

Yhden kerran voi. Yeah, you got it, huh? ;);) :D:D:D

[/quote]

Mutta maapähkinä ei ole ollenkaan pähkinä noin kasvitieteellisesti vaan papu. Siksi ei ole mitnekään automaatio, että varsinaisille pähkinöille allerginenn olisi allerginen maapähkinöille, tai päinvastoin. On toki myös ihmisiä jotka ovat molemmille allergisia. 

Vierailija
5/5 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen juuri maapähkinälle allerginen, se aiheuttaa pahimmat oireet, kuolemanvaaraa ei kuitenkaan ole mutta eipä huvita itseä kiduttaa kun on muutenkin kipuja muualla. Muut aiheuttavat vähemmän oireita joten joku vähäinen määrä menee mutta en niitäkään kourakaupalla syö joten olen niille oikeillekin pähkinöille allerginen.

Enkä ole ajatellut onko maapähkinä pähkinä ennen tätä, kiitos taas uuden asian oppimisesta! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi