Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin Changen rintsikat menee koneessa pilalle?

Vierailija
28.08.2014 |

Eikö niitä voisi pesupussissakaan pestä? En jaksaisi enää käsinpesua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Minä olen pessyt niin Changeja kuin kaikkia muitakin laittamalla vaan koneeseen ilman mitään pesupusseja, muun pyykin sekaan, eikä liivit ole siitä koskaan miksikään menneet.

Vierailija
2/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt Changen rintsikoita pesukoneessa pesupussissa, villapesuohjelmalla, vuosien ajan eikä ne ole menneet miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Taidan nyt itsekin rohkaistua pesemään koneessa.

Vierailija
4/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo liivimerkki nykyään jotenkin pinnalla? Muistan, että meillä piti aikoinaan ola aina Gossard.

Vierailija
5/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt konepesukieltoa. Sitähän kai perusteellaan jotenkin elastaanin heikkenemisellä, mutta tuokin on vähän kaksipiippuinen asia. Elastaaniahan nimittäin heikentävät eniten huuhteluaineet,  mutta myös hiki ja rasva. Mutta itse pesin pikkupyykit pitkään käsin, kun en halunnut sijoittaa omaan pesukoneeseen,  ja sen perusteella käsipesussa voi oikeasti olla vaikea saada ihan kaikkea likaa ja pesuainetta pois.

Enemmän kai tuossa on vaarana se, että hakaset saattavat rikkoa pitsikoristeet, ja ilman pussia pestessä muut vaatteet. Samoin kaarituet voivat periaatteessa lähteä, mutta eivätpä ainakaan minun  Changen liivien hintaluokassa olevista liiveistäni koskaan ole (ihan "halppiksista" joskus).

Vierailija
6/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 4: siellä on hyvä kokovalikoima. That's why.

Vierailija
7/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Gossardeja pidettiin muinoin tukevina, hyvälaatuisina, napakasti kohottavina ja kauniina. Se oli joskus 90-luvulla.

Vierailija
8/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konepesukielto koskee aivan kaikkia rintaliivejä ihan yhtä lailla. Siinä on kaksi syytä. Ensimmäinen on se, että koneessa, myös pesupussissa, liivit vääntyilevät kiemuroille, jäävät toisten vaatteitten kanssa solmuun  ja voivat silloin venyä pois alkuperäisestä muodostaan. Ne siis voivat mennä pilalle. TOinen syy on se, että koska niissä on paljon metalliosia (kaarituet ja hakaset) ne voivat huonolla säkällä rikkoa joko muita vaatteita tai koko koneen. Ei ehkä kovin usein, mutta kertakin riittää, kun ainakin se pesukone on aika kallis. TÄtä ei toki käy jos pesee pesupussissa.

Jos liivit pesee käsin saippualla joka päivä, niihin ei kerry hikea tai rasvaa.

Vierailija
9/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo vuosia pessyt rintaliivit 30-asteessa, hienopesulla. Liivit pesupussiin, niin ei mene miksikään.

Vierailija
10/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen myös pesupussissa hienopesuohjelmalla, eivät ole ikinä miksikään menneet.

Vierailija
11/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:01"]

Jos liivit pesee käsin saippualla joka päivä, niihin ei kerry hikea tai rasvaa.

[/quote]

Joka päivä liivien käsinjynssäämistä, kenellä tuollaiseen on halua tai aikaa? En ole tiennytkään että jotkut tekee tuollaistakin...

Vierailija
12/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pessyt rintsikat pesukoneessa. Olisiko 2 kaaritukea purkautunut paikoiltaan viimeisen 20 vuoden aikana, mutta nekin ovat olleet markettirintsikoiden B-luokkaa, niitä Cittarin T-paitarintsikoita joissa muutenkin katkeili tuet poikki.

Vierailija
13/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konepesukielto ymmärtääkseni johtuu ainakin kaarituista, jotka voivat irrota ja rikkoa koneen. Itse pesen ihan normaalin pyykin seossa, normaalilla ohjelmalla ja hyvin ovat kestäneet. En jaksa tehdä elämästäni vaikeaa hifistelemällä.

Vierailija
14/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lämpötilassa konepesette liivit? Olen pessyt 30 asteessa, mutta siinä kaikki hiki ja lika ei tunnu lähtevän. Mutta jos laitan 40 asteeseen, lörpähtävätkö elastaanit? En haluaisi myöskään pilata hienoja liivejäni enkä ole uskantanut kokeilla.

Vierailija
15/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:59"]

Konepesukielto ymmärtääkseni johtuu ainakin kaarituista, jotka voivat irrota ja rikkoa koneen. Itse pesen ihan normaalin pyykin seossa, normaalilla ohjelmalla ja hyvin ovat kestäneet. En jaksa tehdä elämästäni vaikeaa hifistelemällä.

[/quote]

Kannattaa laittaa ne liivit edes pesupussiin. Joskus on mulla irronnut kaarituki liiveistä ja meinannut hajottaa koneen. Sen jälkeen olen käyttänyt aina tarpeeksi tiheäkankaista pesupussia (on sellaisiakin pesupusseja, jotka ovat verkkokangasta).

Vierailija
16/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 pesee 40 asteessa. Sen ritsikat kyllä kestävät.

Vierailija
17/17 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 09:34"]

Onko tuo liivimerkki nykyään jotenkin pinnalla? Muistan, että meillä piti aikoinaan ola aina Gossard.

[/quote]

Ei varmaan muuten, mutta niillä (oman kokemukseni mukaan) on yleensä kiva palvelu ja laaja kokovalikoima liikkeissä. Lisäksi isommistakin koista on tarjolla usein muutakin kuin "mummonväristä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä