Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi johtua kasvupyrähdys/suuri vauva?

28.08.2006 |

Kävin tänään ultrassa ja vauva oli melko iso, eli rv30+4 vaavilla painoa 1870g! Kävin rv25 ultrassa ja silloin painoa oli vain 780g. Eli painoa on tullut 1100g viidessä viikossa ja vauvan koko hyppäsi keskikäyrän alapuolelta aivan yläkäyrälle!

Olen käynyt sokerirasituksessa muutama viikko sitten ja arvot olivat normaalit. Tämä täti joka ultrasi ei sanonut mitään mahdollista syytä isokokoisuuteen, mutta sain kuitenkin uuden ajan kuukauden päähän. Uusi aika on siis koon tarkistusta varten. Mitä sitten tapahtuu jos vauvan kasvu jatkuu samaa rataa? Voidaanko synnytys käynnistää ennen laskettua aikaa ja missä menee raja alatiesynnytyksen ja sektion välillä? Nyt iski pelko että joutuu synnyttämään viisi kiloisen tytön ja paikat repeää... Entä onko vauvalla kaikki hyvin kun paino yhtäkkiä tuolla tavalla kasvoi..?

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka voivat minua asiassa valistaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten parin päivän päästä kun vauva syntyi niin olikin vain vähän yli 2 kg.

Vierailija
2/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mittaaja voi saada eri tuloksen ja vaikka onkin sama, niin ne ei todellakaan pidä paikkaansa. Meillä kävi esikoisen kohdalla, että rv 38 kävin painoarviossa kun neuvolatäti kauhisteli mun isoa vatsaa ja passitti sinne. Silloin saivat tuloksen, että painoi 3200g, eli täysiaikaisena syntyisi yli 4kiloinen köriläs. Kuinkas ollakaan. rv 40+1 syntyi 3500g ja 53cm poika. Eli meillä ainakin meni metsään yli puoli kiloa toi veikkaus, joka on aika paljon. Älä turhaan panikoi.

Tietysti jos itse vanhemmat (niin kuin meillä) on isokokoisia, niin kyllähän sekin yleensä vaikuttaa syntyvän vauvan kokoon.

Tsemppiä vaan loppuodotukseen!

-lellu rv 7+6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensireaktioni oli vain kauhea paniikki kun täti sanoi että laskettuna aikana paino olisi 4600g jos jatkaa siellä käyrän yläpäässä. Toisaalta sillä terkkarilla oli niin kova kiire kun hän oli jäljessä aikataulusta. Ei siinä paljon kysymyksiin vastailtu tai mittoja tarkasteltu. Ensin se vain tokaisi et normaali paino on ja sitten kun minä intin että kyllä se on tosi iso niin sen jälkeen tarkisti painokäyristä että niinpäs onkin... Toivottavasti seuraavassa ultrassa on paremmat vastaukset/tietotaito kun on lääkäriaika!

Vierailija
4/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.7 arvio oli 3100g,21.8 3800g ja nyt tänään viikoilla 40+2 niin arvio oli 3900g mutta sanoi että ei usko sen olevan niin iso kumminkaan.. niitten on vaikee saada mittoja ja voi tosiaan heittää puol kiloa suuntaan tai toiseen :)

Vierailija
5/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli paino arvio viikolla 34+3 2,9 kg, syntyessään (rv.41+0) poika oli 4,205. En tiedä miksi poika oli niin iso, varsinkin kun esikoinen oli 3,100 syntyessään (syntyi rv.40+0)

mareila+pojat 1v ja 5v

Vierailija
6/6 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni meni synnyttämään edellisenä iltana 3900g:ksi mitattua poikaa ja synnytti 4780g pojan. Mutta oli kyllä onnellinen, että luuli mennessään synnyttämään että on alle nelikiloinen..

Eli näin ne ultran arviotkin heittää.