Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kissanruoka "esillä"...

Vierailija
27.08.2014 |

Ennen kuin otatte pois ja heitätte roskiin/se pilaantuu? Ja tarkoitan siis kissojen märkäruokia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokauden. Tosin meillä ruoka ei jää kippoohin pyörimään koskaan :)

Vierailija
2/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:25"]

Vuorokauden. Tosin meillä ruoka ei jää kippoohin pyörimään koskaan :)

[/quote]

Sama homma. Tosin keitetty kala ja kana (tosin eivät ole ns. märkäruokia mutta kummiskin) ovat pari päivää koska kissani ovat omituisia ja tykkäävät syödä niitä kuivina koppuroina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan kaksi kertaa vuorokaudessa ja uutta antaessa otan vanhat pois.

Vierailija
4/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:30"]Mä annan kaksi kertaa vuorokaudessa ja uutta antaessa otan vanhat pois.
[/quote]

^^ sama, kissa ei tykkää kaikista ruuista ni muuten ei tuu syötyä paljon mitään päivään

Vierailija
5/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typeriä ne neuvot, joissa neuvotaan heittämään kuppiin jäänyt ruoka pois, jos kissa ei kerralla syö kaikkea. Itse en ainakaan heitä. Jos kissa ei syö kerralla kaikkea, niin syököön myöhemmin. Jos olen antanut aamulla ruokaa ja sitä on jäänyt kippaan, niin sekoitan iltaruoan siihen aamuisen sekaan ja hyvin maistuu kissallekin. Yleensä ei ruoka kuitenkaan kupissa vanhene.

Vierailija
6/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kisut saavat kahdesti päivässä märkäruokaa ja kerran raksuja, aina uutta ruokaa laittaessa vanhat pois.. tosin tosi harvoin siellä mitään poisotettavaa on..

Vierailija
7/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:30"]Mä annan kaksi kertaa vuorokaudessa ja uutta antaessa otan vanhat pois. [/quote] ^^ sama, kissa ei tykkää kaikista ruuista ni muuten ei tuu syötyä paljon mitään päivään

[/quote]

Mikä järki on opettaa KISSA siihen, että lautasta ei ole mikään pakko syödä tyhjäksi jos ei huvita ja takuulla tulee uutta lajia tarjolle kun vähän odottaa? Tuon jotenkin ymmärtäisi jos se ruoka olisi sellaista, että sen voisi syöttää sitten jollekin toiselle elukalle, mutta nakkaat siis rahalla ostettua eläimen ruokaa roskiin koska eläin halusi olla nirppanokka?

Annan märkäruokaa ja/tai raakaa lihaa kerran päivässä sen verran että takuulla häviää 24h sisällä ja vieressä on papanoita kipossa, jonka lataan parin päivän välein. Vesi vaihtuu yleensä päivittäin ja ruokakipot pesen ennen täyttämistä.

Vierailija
8/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:30"]Mä annan kaksi kertaa vuorokaudessa ja uutta antaessa otan vanhat pois. [/quote] ^^ sama, kissa ei tykkää kaikista ruuista ni muuten ei tuu syötyä paljon mitään päivään

[/quote]

Mikä järki on opettaa KISSA siihen, että lautasta ei ole mikään pakko syödä tyhjäksi jos ei huvita ja takuulla tulee uutta lajia tarjolle kun vähän odottaa? Tuon jotenkin ymmärtäisi jos se ruoka olisi sellaista, että sen voisi syöttää sitten jollekin toiselle elukalle, mutta nakkaat siis rahalla ostettua eläimen ruokaa roskiin koska eläin halusi olla nirppanokka?

Annan märkäruokaa ja/tai raakaa lihaa kerran päivässä sen verran että takuulla häviää 24h sisällä ja vieressä on papanoita kipossa, jonka lataan parin päivän välein. Vesi vaihtuu yleensä päivittäin ja ruokakipot pesen ennen täyttämistä.
[/quote]

Annan kissalle ruokaa aamulla 7 aikaan ja illalla 23, kaks kertaa päivässä, joskus kuppi on lähes koskematon illalla vaikka on ollu koko päivä aikaa syödä joten en aio pitää kissaani nälässä jos se ei vaan syö sitä, sama aamulla jos kuppi on puoliksi syöty oon kotona vasta iltaseittemältä jolloin kissa olis ihan nälissään

Vierailija
9/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ muutenki mitä se sulle kuuluu käytänkö omaa rahaani kissanruokaan 40senttiä vai 80senttiä päivässä koska kissa sattuu olemaan nirso? T.9

Vierailija
10/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:51"]

^^ muutenki mitä se sulle kuuluu käytänkö omaa rahaani kissanruokaan 40senttiä vai 80senttiä päivässä koska kissa sattuu olemaan nirso? T.9

[/quote]

No vaikutuksen voi nähdä kahdella tavalla kun itsekin ostan kissanruokaa.

Jos sitä ostetaan oikein paljon (enemmän mitä kissat syö), sen valmistus-, markkinointi-, logistiikka- jne ketjut ehkä tulevat hieman halvemmaksi per kilo ja siitä VOI seurata, että sen hinta on lopulta marginaalisesti edullisempaa myös niille, jotka eivät heitä ruokaa roskiin.

Mutta ruuan tai tässä tapauksessa rehun heittäminen roskiin, huoh. Jos ei sytytä niin ei sytytä.

Moneltako on perusterve kissa sairastunut tai kuollut sen takia, että sillä oli nälkä, mutta vain sellainen rusinat pullasta -nälkä eli ruokaa on ollut tarjolla?

Vierailija
11/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa syö kerralla n. 20-40 g märkäruokaa, tai saavat siis eteensä. Sen 10-20 g poisheitto ei vie kauheasti resursseja. 

Vierailija
12/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 23:10"]Mun kissa syö kerralla n. 20-40 g märkäruokaa, tai saavat siis eteensä. Sen 10-20 g poisheitto ei vie kauheasti resursseja. 
[/quote]

Sama...

Vierailija
13/13 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän katit on vanhoja ja niiden ruokahalu vaihtelee tosi paljon. Ruokaa saavat kaksi kertaa päivässä, mutta harvoin syövät heti kuppia tyhjäksi. Yleensä kuppi kuitenkin tyhjenee jossakin vaiheessa ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Jos kisut kerjää lisää vaikka kupissa on vielä edellisen jämät, oletan että se ei enää maistu hyvältä ja annan uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi