Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Helsingissä liikkua yöllä lenkkipoluilla?

Vierailija
27.08.2014 |

Mitä ootte mieltä?

Eli siis jossain metsässä, selkeästi pimeään aikaan lenkkeillä, lenkkiteillä joissa on valot... pururadoiksikin niitä kai kutsutaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä missä lenkkeilee..etelä-/länsihelsingissä vai siellä idän getoissa. Suuri ero.

Vierailija
2/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:08"]

Uskaltaa, ite pidän tosin varmuuden varalta pimeällä hedelmäveitseä mukana.

[/quote]Se voi olla pian omassa mahassa, jos todellinen tilanne tulee...

[/quote]Ei ole omassa mahassa, kun ei veistä esittele suurieleisesti, vaan tökkää sitä mamua kyselemättä mahaan, jos olet nainen ja voimissa heikompi ja mamu jo vaatteissa kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lenkkeilen keskuspuistossa eikä siellä yksin tarvitse kulkea. Tosin mä lähinnä pimeällä (ja lumella) hiihdän.

Vierailija
4/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:49"]

Helsingin poliisi on tutkinut myös toista raiskausta, kun iltalenkillä ollut noin 20-vuotias nainen raiskattiin Helsingin Laajasalossa.

Raiskaus tapahtui jo helmikuun 12. päivänä kello 22 jälkeen, mutta poliisille siitä ilmoitettiin vasta paljon myöhemmin.

Yksin liikkeellä ollut nainen kääntyi Reposalmentien ja Ilomäentien risteyksen tuntumasta meren rantaan johtavalle hiekkatielle.

Nainen ehti kävellä hiekkatietä noin 50 metriä, kun tuntematon mies tarttui hänestä kiinni, löi ja kaatoi hänet maahan.

- Mies raiskasi naisen puukolla uhkaamalla, sanoo rikoskomisario Jyri Hiltunen Helsingin rikospoliisista.

Mies poistui teon tehtyään ripeästi paikalta. Sitä ei tiedetä, oliko hän seurannut naista pidemmän matkaa.

Poliisi pyytää yleisön apua Helsingin Laajasalossa helmikuussa tapahtuneen raiskauksen selvittämiseksi. Teosta epäilty on 30-40-vuotias, noin 190 senttiä pitkä mies. Hän on ruumiinrakenteeltaan roteva. Epäilty on tummaihoinen, jolla on lyhyet, kiharat hiukset. Häneltä puuttuu etuhammas.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050815540909_uu.shtml

[/quote]

Tuskin tätäkään hampaatonta keeneriä kiinni saatiin teostaan...

Vierailija
5/21 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
6/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:18"]

Talviaikaan kun on pimeää lähes vuorokauden ympäri niin kyllä mä liikun lenkkipoluilla vielä n. 6-7 aikaan illalla yksin. Metsään jossa ei valaistusta en menisi enää noin myöhään. Enkä yöllä lähtisi edes valaistulle polulle. Jos täytyy kovin myöhään lenkillä käydä kuljen tienviertä pitkin. 

[/quote]

Jep. Mä en viittis aina vaan noita tienvarsia pitkin kulkee.. haluaisin jotain vaihteluakin. Yleensä mä käyn lenkillä klo 22-23 aikoihin. Noihin aikoihin siis lähen ja oon kaheltatoista yöllä takasin. Tykkään lenkkeillä tohon aikaan. Niin mitäs oot tuosta ajasta mieltä, jos valaistulle polulle lähtee...? ja mä en myöskään katso viikon päivää... oli ma tai pe.

Vierailija
7/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskallan, ikinä ei ole mitään uhkaavaa tapahtunut. Joskus deekut huutelee, mutta ovat harmittomia. Lenkkeilen yleensä keskuspuistossa valaisemattomia metsäpolkuja (tällainen junantuoma tuntee olonsa kotoisaksi siellä) myöhään illalla ja yöllä. Pimeä metsä, sade, hiljaisuus - aah.

Vierailija
8/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on veistä, idiootti!

Vierailija
9/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:32"]Se on veistä, idiootti!
[/quote]
hupsis!

Vierailija
10/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:18"]

Talviaikaan kun on pimeää lähes vuorokauden ympäri niin kyllä mä liikun lenkkipoluilla vielä n. 6-7 aikaan illalla yksin. Metsään jossa ei valaistusta en menisi enää noin myöhään. Enkä yöllä lähtisi edes valaistulle polulle. Jos täytyy kovin myöhään lenkillä käydä kuljen tienviertä pitkin. 

[/quote]

Jep. Mä en viittis aina vaan noita tienvarsia pitkin kulkee.. haluaisin jotain vaihteluakin. Yleensä mä käyn lenkillä klo 22-23 aikoihin. Noihin aikoihin siis lähen ja oon kaheltatoista yöllä takasin. Tykkään lenkkeillä tohon aikaan. Niin mitäs oot tuosta ajasta mieltä, jos valaistulle polulle lähtee...? ja mä en myöskään katso viikon päivää... oli ma tai pe.

[/quote]

No riippuu nyt vähän myös kuinka hyvin tunnet alueen (pääset lenkkipolulta helposti pois ja ihmisten ilmoille jos tarvitsee). Kännykkä mukaan jotta voi apua soittaa ja ottaisin varmaan jonkun pienen puukonkin. Normaalisti en kanna lenkillä kännykkää mukana. 

Olen kävellyt ja pyöräillyt yksin Helsingissä keskustassa ja monissa lähiöissä jopa 3-5 aikaan yöllä yksin, että en voi sanoa pelkääväni tässä kaupungissa. Mutta lenkillä nautin siitä että saan vain olla omissa ajatuksissani ja jos kovin myöhään olen lenkillä yksin pimeässä kyllä koen että väkisinkin enemmän vilkuilen olkani yli ja lenkin rentouttavuus katoaa tiehensä. 

Vierailija
11/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:25"]

Kyllä mä uskallan, ikinä ei ole mitään uhkaavaa tapahtunut. Joskus deekut huutelee, mutta ovat harmittomia. Lenkkeilen yleensä keskuspuistossa valaisemattomia metsäpolkuja (tällainen junantuoma tuntee olonsa kotoisaksi siellä) myöhään illalla ja yöllä. Pimeä metsä, sade, hiljaisuus - aah.

[/quote]

Niimpä.. ;)

No ei tossa olis kun lyhyt matka minkä kulkisin..

Mutta tälläkin alueella kai aika kiitettävästi noita narkkeja ja puleja asuu...

Vierailija
12/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin poliisi on tutkinut myös toista raiskausta, kun iltalenkillä ollut noin 20-vuotias nainen raiskattiin Helsingin Laajasalossa.

Raiskaus tapahtui jo helmikuun 12. päivänä kello 22 jälkeen, mutta poliisille siitä ilmoitettiin vasta paljon myöhemmin.

Yksin liikkeellä ollut nainen kääntyi Reposalmentien ja Ilomäentien risteyksen tuntumasta meren rantaan johtavalle hiekkatielle.

Nainen ehti kävellä hiekkatietä noin 50 metriä, kun tuntematon mies tarttui hänestä kiinni, löi ja kaatoi hänet maahan.

- Mies raiskasi naisen puukolla uhkaamalla, sanoo rikoskomisario Jyri Hiltunen Helsingin rikospoliisista.

Mies poistui teon tehtyään ripeästi paikalta. Sitä ei tiedetä, oliko hän seurannut naista pidemmän matkaa.

Poliisi pyytää yleisön apua Helsingin Laajasalossa helmikuussa tapahtuneen raiskauksen selvittämiseksi.
Teosta epäilty on 30-40-vuotias, noin 190 senttiä pitkä mies. Hän on ruumiinrakenteeltaan roteva.
Epäilty on tummaihoinen, jolla on lyhyet, kiharat hiukset. Häneltä puuttuu etuhammas.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012050815540909_uu.shtml

Vierailija
13/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Lenkkivaatteeni saavat minutkin näyttämään mugger-äijältä, joten ei taida kovin moni edes naiseksi arvata :D

Vierailija
14/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa. Kannattaa kuitenkin pysytellä alueella, jonka tuntee, jos on yhtään pimeässä olonsa epävarmemmaksi tunteva, sillä tututkin talot näyttävät pimeässä erilaisilta - ja varsinkin silloin, jos kuvittelee jonkun olevan kintereillään. Todella pimeällä (siis esim. marraskuussa illalla) itse käytän kyllä metsälenkeillä otsalamppua. Se on täällä päin vähän harvinaisempi kapine, mutta muualla päin Suomessa asuessani olen havainnut sen niin yksinkertaisen käteväksi keinoksi helpottaa pimeällä lenkkeilyä, että käytän täälläkin pystypäin. Yöllisillä lenkeillä (tai jos menen syvälle keskuspuistoon päivälläkin) pidän kännykän mukana, niin soitto kotiin tai hätänumeroon onnistuisi tiukan paikan tullen.

Muuten en ole varustautunut, enkä tosiaan kannata minkään aseen tai laittoman pippurisumutteen kantamista mukana, osaamattomissa käsissä puukko on tosiaan äkkiä omassa kyljessä. Sellaista älytöntä meteliä pitävää avaimenperää (mistä vedetään sokka irti, jolloin alkaa ujelluksen) voi toki käyttää, jos se lisää mielenrauhaa. Suomi on kuitenkin todella turvallinen maa.

Vierailija
15/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No hui, mä en viitsisi kyllä mitään veitsiäkään mukana kanniskella.. tulee pelottavan vainoharhainen olo..

Onko sulle tapahtunut mitään uhkaavaa sitten koskaan pimeällä niillä metsäreiteillä?

Vierailija
18/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:14"]

[/quote]

No millainen tilanne tuolla nyt voisi sitten sattua...? mutta toisaalta ymmärrän hänen kommentin, onhan se hyvä ajatus toisaalta varautua ja pystyä puolustautumaan jos joku tilanne sattuisi... et sinä voi tietää kumman mahassa se puukko sillon olisi.

Vierailija
19/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei oo tapahtunu, en tiiä. Oon miettiny varalta mitä esim. raiskaustilanteessa vois tehdä, mut se on tietty ihan eri asia oikeessa elämässä. Silmät on hyvä kohde.

Vierailija
20/21 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi