Ostatteko talvivaatteet uutena vai käytettynä?
Kiinnostaisi kuulla ostatteko lastenne talvivaatteet uutena vai käytettynä?Vai sekä että?Ostatteko usein netin kautta osta ja myy-palstan kautta tai huuto.netistä esim.?
Millaisia kokemuksia?
Meillä on tähän asti ostettu uutena, mutta tuleville vuosille on kaapissa jo jotain käyttyäkin.Sukulaisilta saatuja ja pienempi perii jotain isommalta.Mitä nyt poika tytöltä voi.Tulevaksi talveksi joudutaan uutena ostamaan, mutta yritän löytää myös hyväkuntoisia käytettyjä,ennenkaikkea haalareita/takkeja ja housuja.
Melkoinen menoerä niistä tulee siltikin.Asumme pohjoisemmassa,joten monenlaisiin keleihin on varauduttava.
Kommentit (7)
useimmiten alesta, mutta joskus jos joku takki on pakko saada :) maksan kiltisti täyden hinnan. Haalarit on kuitenkin suhteellisen helppoa arvioida etukäteen ja ostaa alesta.
Käytettynäkin voisin ostaa jos tietäisin jonkun, jolla olisi samanlainen vaatemaku ja tietäisin saavani hyvää ja laadukasta. Kirppareita en jaksa kiertää. Joten vaihtoehtona on uutena ostaminen.
Paitsi ihan vauvaikäiselle löytyy hyvin käytettynäkin.
tosin aina alennusmyynnistä. Hyväkuntoisista käytetyistä pyydetään usein saman verran kuin noista alehaalareista, joten olen sitten kallistunut sen uuden puoleen, sillä meillä se haalari kierrätetään vielä esikoiselta kuopukselle. Usein niitä hyväkuntoisia haalareita on myös todella vaikea löytää kirpputoreilta. Ehkä ne menevät heti tai sitten ne myydään tutuille suoraan kotoa. Sisävaatteita ostelen paljonkin käytettynä, mutta ulkovaatteet tosiaan useimmiten uutena.
Haluan että se muhkea ja pehmeä ja varmasti lämmin(ei pesuissa ohentunut) sekä muuten toimiva! Kakksohaalarit, kauppatakit ym voi olla käytettyjäkin jos sopivaa tulee vastaan :)
Yhden haalarin ostan aina uutena kausittain. Käytettynä olen ostanut ns. kivaa. Eli erikoisempia kylätakkeja ja vastaavia, joita en ole kaupassa edes nähnyt. Silloin usein maksan saman, kuin alennusajan h&m:stä, mutta perustelen tätä kierrätyksellä ja harrastamisella. Vaatteen kunto näissä ostoksissa on aina ollut tosi hyvä, eikä niitä meilläkään hirveän usein käytetä. Mutta nämä on niitä joista mummot ottaa valokuvia ;) Varavaatteet olen ostanut mistä helposti olen saanut. Tosin tähän mennessä niitä ei juuri ole edes tarvittu.
Samoin kuin Ida-Antonia. Lisäksi tuntuu, että eipä pojille juuri ehjää haalaria tietyn iän jälkeen löydä.
Tämän talven haalarit on uutena ostettu. En löytänyt käytettynä sellaista mitä etsin enkä malttanut enää odotella puvun oston kanssa.