IKEA:n kassin tarkastukset kassalla
Minua kiinnostaisi tietää, kun olen monesti tuommoiseen tarkistukseen ilman mitään syytä joutunut, enkä edes asioi usein kyseisessä liikkeessä, että onko teille muille useinkin sattunut kohdalle tuo kassien tarkastus? Jos on, minkä näköisiä olette, tummat/vaaleat hiukset, siniset/ruskeat/joku muun väri silmissä?
Olen vaan alkanut epäillä, että tietyn näköisiä ihmisiä ratsataan tuolla kassalla useammin. :/
Kommentit (30)
Ei ikinä. Ja arviolta käyn ikeassa ainakin 15-20 kertaa vuodessa, joskus jopa joka viikko.
Vaaleanruskeat pitkät hiukset ja vihreät silmät. Nainen.
Vain itsepalvelukassoilla on tarkastuksia. Ne ovat pistokokeita eivätkä liity mitenkään henkilön ulkonäköön vaan ne on kellotettu ja tiettyyn aikaan kassahenkilö tarkastaa jonkun kassalla asioivan henkilön. Kenenkään henkilökohtaisia kasseja ei siis tarkasteta vaan ostosten ja kuitin vastaavuus (onko jätetty jotain skannaamatta). Mikäli joku juttu on unohtunut, ei sekään ole vakavaa - kassahenkilö vain ohjaa uudestaan maksupäätteelle.
Ei ole koskaan tarkastettu, olen käynyt muutaman kerran Suomessa Ikeoissa ja usein Tukholmassa. Peruspohjoismaalaispulliaisen näköinen olen, tummanvaalea tukka, harmaat silmät.
Ei ole tarkastettu, käytän yleensä aina itsepalvelukassaa, kun sinne ei ole jonoa. Mutta en kanna viikonloppulaukun kokoista täyteen pakattua laukkua mukana.
En tiedä millä logiikalla itsepalvelukassalla olisi yhtään suurempi todennäköisyys laukkujen tarkastuksiin, mutta kassakuitista voivat ehkä katsoa onko maksettu vain yksi tuote vaikka olisi ostettu 6 samanlaista, se olisi ihan ymmärrettävää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:06"]
Vain itsepalvelukassoilla on tarkastuksia. Ne ovat pistokokeita eivätkä liity mitenkään henkilön ulkonäköön vaan ne on kellotettu ja tiettyyn aikaan kassahenkilö tarkastaa jonkun kassalla asioivan henkilön. Kenenkään henkilökohtaisia kasseja ei siis tarkasteta vaan ostosten ja kuitin vastaavuus (onko jätetty jotain skannaamatta). Mikäli joku juttu on unohtunut, ei sekään ole vakavaa - kassahenkilö vain ohjaa uudestaan maksupäätteelle.
[/quote]
Tuon kyllä ymmärtää. Jos liike olisi suomalainen, kauppias tarkastais henkilökohtaisesti kaikki itsepalvelukassojen asiakkaat.
Olisikohan yhden kerran tarkistettu, olen kuitenkin useamman kerran vuodessa siellä käynyt 5v aikana.. Tällainen parikymppinen ei niin vimpan päälle laitettu ilmestys, pääasiassa pienten lasten kanssa liikenteessä.
Olen kyllä ollut tietoinen niistä itsepalvelukassojen pistotarkistuksista.
Niin miltä ap sitten näyttää tai olettaa tarkastusten kohteiden näyttävän?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:04"]
En koskaan. Vaaleat hiukset ja vihreät silmät.
[/quote]
Sama
Käyn noin kerran kuukaudessa. Ikinä ei ole tehty mitään tarkastuksia. Olen 23v raskaana ja aina on aviomies ja esikoinen mukana. Tavallinen perhe :)
Tavallista kassia tai käsilaukkua ei kyllä tarvitse kenellekään esitellä. Vaadi kutsumaan poliisit, jos epäilevät jotain. Eiköhän tarkastukset pikku hiljaa vähene...