Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lusmu!

Vierailija
27.08.2014 |

Oon maannut koko kesän kotona, kun en ole löytänyt työpaikkaa johon olis kiinnostanut mennä. Ei tunnu kovin palkitsevalta tuhlata 8h joka arkipäivästä saadakseen 200€ enemmän rahaa/kk. Pitääkö hävetä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää!

Vierailija
2/5 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vaikea löytää töitä, kannattaisi ottaa vastaan mitä tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:11"]Nykyään on vaikea löytää töitä, kannattaisi ottaa vastaan mitä tarjotaan.
[/quote] Ei ole tarjottu.

Vierailija
4/5 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään kiinnosta osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen?

Vierailija
5/5 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas inhoan sitä että koska sosiaalitukien ja pienten palkkojen yhteensovittaminen ei ole onnistunut tässä maassa niin meillä on tilanteita jolloin perhe jossa kummatkin vanhemmat käyvät töissä pienellä palkalla (2000€ tai alle brutto) saavat vain n. 150€ enemmänä kun jos makaisivat työttömänä kotona. Tämä on törkeää! (puhun nyt lapsiperheistä, lapsettomilla tilanne ei ole ihan noin karu koska lapsettomat eivät tietenkään saa yhtä paljon tukia kun lapsiperheet työttömänä ollessaan)

Kuvitelkaa siis kaksi ihmistä tekee täysipäiväistä työtä jollain matalapalkka-alalla ja saavat tästä hyötyä työttömyyteen verrattuna vain 150€ kuussa! Tämä johtuu siitä että monesti jos perheessä on kaksi palkansaajaa erittäin pienillä tuloilla niin asumistukea ei kuitenkaan tipu (lasketaan bruttotulojen mukaan tietenkin) ja päivähoitomaksuissakin joutuu jo aika ylös maksuluokassa ellei jopa ylimpään. Tietenkin kaikki nämä tuet riippuvat sitten taas lasten määrästä mutta normi 2 lapsisella perheellä ei matalillakaan tuloilla tipu mitään asumistukea eikä päivähoitoa saa mitenkään ilmaiseksi.

Itse asiassa tilanne voi olla monesti niin että perhe joutuu hakemaan toimeentulotukea (ehkä ei niissä tapauksissa joissa on 2 palkansaajaa mutta niissä ainakin missä on 1 palkansaaja matalalla palkalla) ja miten sossu laskee sitten toimeentulotuen. No samalla tavalla kun työttömällekin paitsi kannustimena työstä ja palkasta tämän työtätekevän palkasta ei oteta huomioon 150€ eli kun tavallisesti jokainen euro jonka tienaat vähentää toimeentulotukea niin 150€ saat tavallaan tienata toimeentulotuen päälle. JEE, mikä kannustin eli perhe saa 150€ enemmän käteen kun jos tilanne olisi se että kummatkin olisi työttömänä. Kylläpä on keksitty tosi kannustava laskentamalli! Kyllä siinä taitaa tuo työtätekevä osapuoli miettiä jaksaako aina herätä kuudelta töihin vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän