Ensi keskiviikkona teen abortin, kokemuksia?
Että näin, olen 19-vuotias ja harrastin kaverin kanssa seksiä. Käytössä kortsu joka hajosi, ja jälkiehkäisypilleri joka ei toiminut.
Aiheesta varmaan löytyykin aiempia keskusteluja, mutta onko täällä ketään saman äskettäin kokenutta? Joudun olemaan töistä pois yhden päivän ja muutaman tunnin edellisenäkin päivänä. Millainen todistus siitä annetaan? Mulla on aika korkea kipukynnys, kuinka paljon se lääkkeellinen abortti sitten ihan oikeasti sattuu?
Ja muutakin saa tietysti kertoa.. Ei tosiaan aiempaa kokemusta ole.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:49"]Toivottavasti susta ei tuu koskaan äitiä. Et ansaitse lapsia.
[/quote] Minkä takia tälläsiä idiootteja on olemassa? Menee ittees.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:49"]Toivottavasti susta ei tuu koskaan äitiä. Et ansaitse lapsia.
[/quote]
Näin ei voi mielestäni kenellekkään sanoa. Abortti on jokaisen oma asia ja varmasti mietitty monelta kantilta ja päädytty tähän koska on siihen elämäntilanteeseen paras!!
Voimia
Voi ei kun olet tuollaisessa tilanteessa :'(
Mulle tehtiin kanssa lääkkeellinen keskeytys kesällä. Olin varsinaisen tyhjennyspäivän osastolla aamusta iltapäivään. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta pari tuntia niiden supistuksia lisäävien lääkkeiden jälkeen alkoi hirveä kipu, oksentelu ja ripuli. Sain kipupiikin, ja nukuin pari tuntia.
Sen jälkeen noi kuukausi epämääräistä tuhruista vuotoa. Vaikka olin kaiken järjellä ja tunteellakin miettinyt mielestäni kunnolla, on henkinen tuska nyt kova.
Lähde mukavissa vaatteissa ja ota mukaan jotain hyvää juotavaa ja kirja. Pyydä, että saat jäädä pahimman yli osastolle, jos pelottaa.
Sain keskenmenon 2 vuotta sitten joka ei sitten tyhjentynytkään. Tuulimunaraskaus kyseessä. Kipulääkkeillä päärjäsin hyvin. 4 päivää jälkivuotoa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 18:49"]
Toivottavasti susta ei tuu koskaan äitiä. Et ansaitse lapsia.
[/quote]
Toivottavasti jäät auton alle. Et ansaitse elää.
Juuri noin.
Kaikki ei -abortoidut lapset käyskentelevät kukkaniityllä iloiten elämästään. Ja sellainen onnellinen ja tasapainoinen pariskunta valkoisine hymyineen ihailee vierestä.
Minulle tehtii n.10 v sitten lääkkeellinen abortti. Olin yli 40 v ja oli vahinko raskaus. Sairaalassa olin puolisen päivää, kipuja ei ollut, jälkivuotoa noin viikon verran. Ihan ok kokemus. Ei jälkeenpäin masennusta eikä muutakaan. Koska se oli ainut vaihtoehto minulle. Täällä on turha tulla jeesustelijoiden kommentoimaan! Täysin jokaisen henk.koht.asia ja riippuu ihmisen elämän tilanteesta.
Kivut oli 4-10 skaalalla ehkä 6. Panadolilla ja buranalla siedettävät. Kun tyhjentyminen alkoi, itkin onnesta. Helpotus oli niin suuri että kivut lieveni jo sillä. Abortista on 10v aikaa, enkä ole sitä yhtään ainoaa kertaa katunut vaikka lapsia onkin siunaantunut sen jälkeen. Että ei kannata pelätä noita tarinoita hurjista henkisistä kärsimyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Me voimme adoptoida vauvasi, meillä on hyvä perhe, hyvät ammatit, isompi sisarus, eikä voida saada enää biologisia lapsia. Otathan yhteyttä... Autamme raskaudessa!! P.s. Tiedän monia muitakin samassa tilanteessa olevia, vauvallesi löytyisi varmasti hyvä koti, vain 9 kk raskautta eikä loppuelämää vainoavaa huonoa omaatuntoa. Mieti vielä!!
Nainen ei ole mikään lehmä joka tekee toisille lapsia.
Jos olisit ollut raskaana ja synnyttänyt tietäisit mitä ne tekee naisen keholle. Se ei ole enää koskaan niin kuin ennen.
Jos ei itse saa lapsia niin on sitten ilman.
Adoptiossa lapsen elämä alkaa hylkäämisellä eikä sitå korjaa mikään eikä särkynyttä naista.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:00"]
Mulle tehty lääkkeellinen keskeytys, enkä kokenut kivuliaana. Otin 600mg buranaa ja 1mg panadolia mahdollisiin kipuihin. Liekö sitten ollut lääkkeiden ansiota, ettei ollut kipuja. Nukuin päivällä usean tunnin ja kun heräsin, oli tarve päästä vessaan. Kohtu tyhjeni ja that's it.. en katsellut mitä sieltä tuli ja paljonko. Seuraavana päivänä töihin. Jälkivuotoa oli viikon verran.
Vedit lapsesi kylmästi wc-pöntöstä alas
Niinhän ne menee niissä lukuisissa alkuraskauden keskenmenoissakin.
Luulisi tuon ikäisen tietävän, että kondomi yksistään ei ole luotettava ehkäisy. Mikä estää äidiksi alkamisen? Tuossa iässä tulin raskaaksi. Ei ammattia eikä työtä, mutta tiesin pärjääväni. Hetkeäkään en ole katunut lapsen saamista.
Oli kamala kokemus.. gyne väitti ettei edes muistuta vauvaa, synnytin minivauvan vessanpönttöön , luulin että tuli kakkahätä, siinä se esikoinen roikkui napanuorastaan vessanpöntössä. Enpä ole vieläkään antanut anteeksi itselleni, tuosta on nyt 17v aikaa, niin iso olisi jo esikoiseni
Vierailija kirjoitti:
Siis miksen?
Ap
Et huolehtinut kunnollisesta ehkäisystä. Sun kohdussasi on nyt lapsi. Tämän lapsesi annat kuolla. Miksi tarvitsisit enää muita?
Tehtiin kaavinta vuosia sitten, kaikki meni niinkuin pitikin. En ole koskaan katunut. En ole kokenut mitään minkäänlaisia tunnontuskia.
Siis mikä ihmisiä vaivaa? :D Aina kaikki aborttiin liittyvät keskustelupalstat on täynnä paasausta siitä, kuinka abortti on murha ja muuta turhanpäivästä vähämielisten ja suvaitsemattomien ihmisten paasausta. Luulisi ettei 2010-luvun Suomesta enää löytyisi näin suurta määrää näitä tuomitsevia idiootteja mutta ilmeisesti löytyy. Syöttehän varmasti myös täysin vegaanisesti ja ette käytä mitään eläinperäisiä tuotteita esim. vaatteissa tai sisustuksessa? Muuten nimittäin tapatte eläimiä senkin murhaajat! Ja abortin "vääryydestä" jaksetaan paasata niin kauan, kunnes lapsi syntyy perheeseen, joka ei hänestä pysty tai osaa pitää huolta ja lapsi joutuu kiertämään lastenkodeissa ja sosiaaliviranomaisten puheilla. Nämä palvelut rahoitetaan verorahoilla ja auta armias jos me joudumme maksamaan lisää veroja, jotta nämä lapset saisivat apua. Ja sitten vielä: minulle on tehty abortti enkä kadu sitä yhtään ja suoraan sanottuna ei edes kiinnosta asiaa ajatella sen kummemmin. En halunnut lasta siihen elämäntilanteeseen ja ainut olotila abortin jälkeen oli helpotus. Miksi se, että abortti ei kaikille ole vaikea päätös, on tabu? Itse suhtauduin siihen lähinnä samalla tavalla kuin poskiontelotulehduksen hoitoon; pari käyntiä lääkärillä, lääkkeet sisään ja ongelma hoidettu.
Älä tee sitä :( Se on pieni ihminen joka luottaa suhun, tälläkin hetkellä se kuuntelee sun sydämes tykytystä ja verenkiertoas. Älä tapa.