Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suvaitse mitään tekemäni tauluja tms. esille kotona!

Vierailija
27.08.2014 |

Miehen mielestä on vastenmielisen omahyväistä pitää esillä omia töitään. Muutenkin suhtautuu vähättelevästi tekemääni "taiteeseen". Ei ihme, etten vuosiin olekaan enää mitään tehnyt eikä huvitakaan. Sinne meni sitten sekin oma juttu.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se, joka joskus teki keskustelun, kun on taitava käsistään ja mies suuttuu siitä ja on kateellinen?

Vierailija
22/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:28"]Ootko se, joka joskus teki keskustelun, kun on taitava käsistään ja mies suuttuu siitä ja on kateellinen?
[/quote] en. Ei mies ole mulle kateellinen mistään. On parempi kaikessa paitsi painonhallinnassa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on luonnollista kaivata kehuja ja tukea puolisoltaan. Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät osaa kehua, edes kohteliaisuussyistä... Kehuja on ehkä turha odottaakaan, mutta haukkumista ja turhaa kritiikkiä en kyllä puolisolta haluaisi ottaa vastaan..!

Koita ap jatkaa harrastamista, jos maalaus on lempparijuttusi, niin tottakai sitä kannattaa jatkaa! Sinuna vaan laittaisin jonkun erityisen onnistuneen tuotoksen seinälle, ihan kysymättä. Jos se on teidän yhteinen koti, niin kyllä sullakin on oikeus sinne joku taulu ripustaa. Voit vaikka sanoa miehellesi, että taulu on sinulme erityisen tärkeä ja haluat että se on seinällä ainakin jonkun aikaa.

itse olen melko itsekriittinen tekeleitteni suhteen, eli omalla kohdallani saan syyttää itseäni lannistamisesta.  Piirtäminen ja maalaaminen on ihanaa, mutta minun olisi opittava suhtautumaan siihen kevyemmin, niin ettei ole niin vakavaa, vaikkei jokainen tuotos oliskaan niin onnistunut.

Vierailija
24/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. TV. Kuvataiteilija. PS. Onko aiheistosi kukka maalauksia? Itse en haluaisi mitään romaani omille seinilleni. Aiheet ovat liian iholla, muutenkin.

Vierailija
25/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä sitten alkoin puhua, että olisi kiva kokeilla maalaamista, niin puolisoni osti minulle lahjaksi maalaustarvikkeet ja yhdessä raivattiin tila, jossa sain alkaa maalata. Ensimmäinen taulukin ripustettiin yhdessä seinälle, vaikka suoraan sanottuna se oli aika ruma. Enpä osannut tuotakaan oikein arvostaa puolisossasi kuin vasta nyt. Ikävää, kun miehesi on tuollainen!

Vierailija
26/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka maalaus.

Vierailija
27/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:12"]

Ap on lapsellinen marttyyri, jonka tuherrukset ovat todennäköisesti säälittäviä. Nyt hän kerjää hyväksyntää liikuntaharrastuksellaan. Voisitko, ap, opetella aeisomaan omilla jaloillasi? Älä kerjää muiden hyväksyntää ja kehuja.

[/quote]

Sinä olet kusipää.

Vierailija
28/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tajuta tukea kumppania hänelle tärkeissä asioissa. Eroon tollaisesta lyttääjästä.

Vierailija
29/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla maalaamisessa on paljon tärkeämpää itse se maalaaminen, ei niinkään lopputulos, saati se että missä sitä voi pitää esillä. Tuolla on on kaapissa mun taulut. En ikinä antaisi tai myisi niitä kenellekään, ne on  henkilökohtaisia tuotoksia. Ihan pari taulua on kotona seinällä, nekin jostain 20v takaa

Vierailija
30/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa alkuaikoina mä myös maalailin, lähinnä omaksi ilokseni. Ei mulla ollut mitään aikomustakaan laittaa niitä esille, kunhan välillä näytin miehelle tai sisaruksille mitä olin saanut aikaan. Lisäksi mä tein käsitöitä ja kunnostin kaikenlaisia vanhoja tuoleja tai pikkupöytiä omaan kotiin, ei mitään ihmeellistä mutta rapsuttelin maalit pois, maalasin uudelleen ja vaihdoin istuimen kankaat tms. Joko ne oli kaikki miehen mielestä väärin tehty tai sitten hän otti niistä itselleen kunnian jos joku kehui. Antoi kaikkien ymmärtää että hän on korjannut jne. ja suuttui jos korjasin ettei koko ukko edes koskenut tuoleihin ennen kuin valmiina. 

Sitten lopetin maalaamieni/piirtämieni kuvien näyttämisen miehelle koska siltä tuli aina, siis JOKA kerta, pelkkää kritiikkiä. Eikä sitä hyvää kritiikkiä jolle olisi perusteet tai ehdotus "että olisko se voinut tulla tolleen paremmaksi.." vaan käytännössä joka kuvassa oli vain pelkkiä vikoja. Sisarusten kesken tuli kehuja ja välillä risujakin. 

Sitten mies alkoi vinoilemaan jo etukäteen ennen kuin sain kuvaa edes valmiiksi, ei se varmaan ole mistään taaskaan kotoisin ja paljonkohan noikin maalit taas on maksanut, ihan hyvin voisi saman rahan vaikka polttaa takassa jne. 

Kyllä se kuulkaa arvon av-rouvat syö kun sitä aikansa kuuntelee. Tukahtuu se pienikin kipinä kun kerrasta toiseen kuulee jo etukäteen tekevänsä paskaa. 

No sitten erottiin ja nyt on mennyt viisi vuotta erosta. Viimeisen vuoden aikana olen saanut takaisin halua tehdä käsilläni jotain. Nyt oon näprännyt mun ja lasten kotiin jo uudet työtuolit ja työpöydän, maalannut pari taulua oman kotimme seinälle ja käynyt ne kehystyttämässä. Tällä hetkellä on työn alla pitkä matto. Yhdestäkään ei ole vielä kukaan sanonut että on paskaa tai turhaa, ja työpöydästä tuli kiitos halauksen kerta mun niin äärimmäisen kriittiseltä teinityttäreltäni.

Mä sanoisin että hyvä kumppani ei lytistä eikä latista eikä todellakaan kadehdi toisen osaamista, vaan tukee ja nauttii toisen kätten jäljistä. En sekuntiakaan ole kaivannut tuota ex-miestäni tuomaan pahaa mieltä ympärillemme.

Vierailija
31/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisella on oikeus omaan tilaan kotona. Ja siihen, että saa tehdä itselle rakkaita asioita. Mies maalaa, ja mä hyväksyn sen ja osin pidänkin sen maalauksista seinillä. Ja hänen ja lapsen soittimet siellä täällä talossa. Mies hyväksyy mun kirjahyllyt, jotka täyttää jopa makkarin. Jos rupee liikaa täyttymään, niin jokainen karsii jostakin. koti on kompromissi, ja jokaisella oikeus omiin juttuihinsa. 

mielestäni asukkaiden näköinen koti on parempi, kuin sisustusblogimainen valkoinenautuus, jossa pääosissa on jotkut hemmetin tekstit tai kirjaimet "HOME" (varmaan siksi, ettei kuvasta muuten voi erottaa sitä ja yksityisen lääkäriaseman vastaanottohuonetta toisistaan)

Vierailija
32/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on rumia? Tai liian tyttömäisiä. Voisin kuvitella, ettei mieheni haluaisi seinällemme vaaleanpunaista kimalteella koristeltua ballerinan kuvaa, vaikka se olisikin minun tekemäni...

Vierailija
33/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitseeko hän sun tekemää ruokaa, sun tekemään kattausta, sun sisustustyyliä? Suvaitseeko hän pukeutusmistyyliäsi, kampaustasi, painoasi? Suvaitseeko hän sinua ollenkaan?

Vierailija
34/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:44"]

Suvaitseeko hän sun tekemää ruokaa, sun tekemään kattausta, sun sisustustyyliä? Suvaitseeko hän pukeutusmistyyliäsi, kampaustasi, painoasi? Suvaitseeko hän sinua ollenkaan?

[/quote]

Useimpia asioita noista on ivallisesti kritisoinut.

Ap

Vierailija
35/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Ap

[/quote]

jasso, ehkä kannattaisi lakata sunkaan suvaitsemasta koko äijää

Vierailija
36/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkälaisia aiheita maalaat/millä tyylillä? Jos jotain naivismi aihetta tai huonoa abstraktia, niin ymmärrän miestäsi! En ottaisi tälläisiä edes kuuluisan taiteilija tekemänä, jossa taulun hintalapussa roikkuisi 10,000€ lappu. Jos on rumaa, niin ei auta.. Oli kenen tahaansa tekemää. Onko mies koskaan sanonut, mitä mieltä on niistä oikeasti?

Vierailija
37/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:48"]

[/quote]

Ap

[/quote]

jasso, ehkä kannattaisi lakata sunkaan suvaitsemasta koko äijää

[/quote] Komppi tälle. Ihminen joka vain latistaa sinua ei ole hyvää seuraa. Itse maalaan myös ja exäni katsoi nenänvarttaan pitkin töitäni (luultavasti kateuttaan kun ei itse omaa lahjakkuuksia). Olen siis oikeasti hyvä piirtämään esim. henkilöhahmoja, eläimiä, autoja.. Exäni oli muutenkin kaikkea minun tekemääni vastaan ja se oli erittäin paskamaista. Kun lopetin suhteen löysin itseni uudelleen ja aloin taas nauttia niistä asioista mistä olin ennenkin nauttinut.

Vierailija
38/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:35"]Sellaista se on. TV. Kuvataiteilija. PS. Onko aiheistosi kukka maalauksia? Itse en haluaisi mitään romaani omille seinilleni. Aiheet ovat liian iholla, muutenkin.
[/quote]

Enpä tiedä... Tuntemani kuvataiteilijat osaavat kirjoittaa.

Vierailija
39/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:35"]Sellaista se on. TV. Kuvataiteilija. PS. Onko aiheistosi kukka maalauksia? Itse en haluaisi mitään romaani omille seinilleni. Aiheet ovat liian iholla, muutenkin. [/quote] Enpä tiedä... Tuntemani kuvataiteilijat osaavat kirjoittaa.

[/quote]

Mutta hänellä on TV!

Vierailija
40/41 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä seiniä olen tasoittanut ja maalannut otsa hiessä, niin niihin siisteihin seiniin ei muuten porata yhtään reikää eikä ripusteta yhtään mitäään. En tod.näk. ole ainoa näin ajatellut.

No sitten eräänä päivänä lapsi kiikutti ihan oikean tekemänsä taulun leikkikoulusta, niin pitihän se laittaa seinälle. Nyt niitä on jo useampia, ja jonkun taulun on vaimokin laittanut seinälle.

Nyt ei satu niin pahasti, kun taloremontin aiheuttamat henkiset arvet eivät ole enää niin tuoreessa muistissa. Seinätkään eivät näytä enää niin uudelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan