Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit saavat kiittää lihansyöntiä omasta olemassaolostaan

Vierailija
26.08.2014 |

Jos nimittäin kaikki kivikauden ihmiset olisivat päättäneet ruveta vegaaneiksi, ei ihmistä enää olisi maapallolla. Ihminen olisi yksinkertaisesti kuollut sukupuuttoon. Tuohon aikaan kun ihmiset olivat metsästäjä-keräilijöitä, eikä maanviljelyä ollut vielä keksitty, oli hengissäselviytymisen ehto se, että keihästettiin mammutteja, joista riitti koko heimolle ruokaa pitkäksi aikaa. Vegaanius on siis kiittämätöntä ja itsekästä. Mielestäni samanlainen luonnonvastainen perversio kuin homouskin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsenlapsenlapsesi eivät ainakaan kiitä sinua luontoatuhoavista elämäntavoistasi. Painahan kaasua lisää ihan vaan tulevien sukupolvien tuhoksi!

Vierailija
2/60 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihansyönti ole mikään ongelma, vaan se, että nykyisin eläimestä ei kelpaa mammoille syötäväksi kuin filepalat. Onneksi on olemassa karppaajat, jotka hyödyntävät eläimen kokonaan, luita myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu ei ole ongelma. Ongelma on se, että niin kauan kuin ihmiset eivät suostu hyväksymään, että ydinvoima on tällä hetkellä vihrein REALISTINEN energiamuoto, kivihiiltä puksutetaan niin paljon kuin vain ehditään.

Fuusioreaktori tulee kyllä aikanaan, mutta ei tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
4/60 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:44"]

Kyllä! Kiitän:) Ja edelleen sanon et heti ku musta on metsästäjäks, ni syön luonnossa elellyttä hirveä mieluusti! Tällä hetkellä en tuohon kidutuksen kaltaiseen kohteluun osallistu. Sinänsä sääli et ihminen selviyty, ollaan itsekkäin ja paskapäisin eliö maanpäällä, sen todistaa uutiset. Mut kunhan omatuntos ei soimaa ni anna mennä possua vaan:)

[/quote]

Hassua.. Asutko sinä silti talossa, vaikket ole sitä rakentanut? Pukeudutko vaatteisiin, mitä et ole itse tehnyt? Et kai vaan kulje teitä pitkin, mitä et ole itse kivennyt? Hoidatko itse jätteesi? Koulutatko itse kakarasi? Et kai vaan käy kampaajalla?

[/quote]Tahallasiko sotket asioita? :)

[/quote]

Nykyään yhden ihmisen ei tarvitse osata kaikkea tai tehdä kaikkea. Miksi juuri ruuanhankkiminen olisi erityisasemassa? Ethän sä valmista itse lautasiakaan.

Vierailija
5/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:44"]

Kyllä! Kiitän:) Ja edelleen sanon et heti ku musta on metsästäjäks, ni syön luonnossa elellyttä hirveä mieluusti! Tällä hetkellä en tuohon kidutuksen kaltaiseen kohteluun osallistu. Sinänsä sääli et ihminen selviyty, ollaan itsekkäin ja paskapäisin eliö maanpäällä, sen todistaa uutiset. Mut kunhan omatuntos ei soimaa ni anna mennä possua vaan:)

[/quote]

Hassua.. Asutko sinä silti talossa, vaikket ole sitä rakentanut? Pukeudutko vaatteisiin, mitä et ole itse tehnyt? Et kai vaan kulje teitä pitkin, mitä et ole itse kivennyt? Hoidatko itse jätteesi? Koulutatko itse kakarasi? Et kai vaan käy kampaajalla?

[/quote]

Nykyään yhden ihmisen ei tarvitse osata kaikkea tai tehdä kaikkea. Miksi juuri ruuanhankkiminen olisi erityisasemassa? Ethän sä valmista itse lautasiakaan.

[/quote]

Nojoo, mutta en ihan samaistasi tappamista lautasten valmistamiseen.

Vierailija
6/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]Rinnastat riistan metsästyksen, tuotantoeläinten tuskat ahtaissa oloissa ja julmassa käsittelyssä ja lautasten valmistamisen. Kuulostaapa aika vinoutuneelta maailmankuvalta.

Vierailija
7/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot kehittyivät siksi että kalorimäärä lisääntyi ja ihminen alkoi lämmittämään ruokansa. Eihän muillakaan lihansyöjäeläimillä kuten kissaeläimillä aivot kehity samalle tasolle. Ties vaikka joku mutaatio olisi tapahtunut ihmisellä.

En koe kyllä että ihmislajin kehityksestä olisi ollut mitään hyötyä planeetalle, vai onko? Onko mikään "tyhmempi" laji tuhonnut niin paljon ja järjestelmällisti luontoa ja elämää kuin ihminen?

Mutta ei meidän ole mitään järkeä palata kivikautiselle tasolle, tuskin aloittajakaan on valmis luopumaan nykyaikaisista eduistaan: talot, ruokamarketit, sähköt, pleikkari, formulakisat, olut, lentokone, lääkkeet(sairauksiin jotka on hommannut lihaa syömällä) jne.

Paleodieetti on mielestäni ihan tuubaa, esimerkkejä: kookosöljy, kananmunat, broileri, kalkkuna, naudanfilee, paahdettuja pinjansiemeniä, kivikautinen siemenleipä(ai tekikö ne oikeasti leipää kivikaudella), kinkku, pakastevihanneksia, pekonia, voita, avokadoöljyä. Veikkaanpa että oikeasti kivikaudella ei syöty mitään näistä. Ainut hyvä puoli tuossa paleodietissä on että pullat ja einekset jää pois, kyllähän terveys jo sillä kohenee.

Vierailija
8/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vege, mutta en oikein ymmärtänyt teoriaasi. Eli jos ihminen ei olisi tappanut mammutteja, ei oltais elossa? Senkö takia että kasveilla ei elä vai että kaikki eivät osaa kerätä? Veikkaan että veget olisivat pysyneet elossa. Vai että mammutit olisivat tappaneet ihmiset? Ja en itse kyllä oikein ole myötä enkö vastaan vegejä, mutta toi sun homo juttu sai mut sua vastaan lopullisesti.

Vierailija
9/60 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmiset tappaneet mammutteja.

Vierailija
10/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:49"]

ei ihmiset tappaneet mammutteja.

[/quote]

Ei niin, täällä pohjoisessa ihmiset keräili villivihanneksia ja talvisin kaikki söivät kasvissäilykkeitä varastoluolista. Joku heimon jäsenistä ratsasti aina välillä mammutilla etelä-Eurooppaan hakemaan kasan pähkinöitä ja joku toinen haki Aasiasta lastin soijaa, sen mammutin ruuaksi. Sillälailla täällä on ennenvanhaan hommattu päivittäiset kalorit.  

Vierailija
11/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Yritä edes. Harvoin lukee noin helvetin surkeata läppää. :(

Vierailija
12/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin paha olla? Tuliko mieleen mummulan possu, joka teurastettiin ja siksi olet kovettunut ja vihaat vegaaneja? 

Vierailija
13/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:01"]

^Yritä edes. Harvoin lukee noin helvetin surkeata läppää. :(

[/quote]

Sulla ei ollut mitään järkevää argumenttia, niin piti yrittää "nollata" tuolla viestilläsi? Surullista :(

Vierailija
14/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:04"]

Onko noin paha olla? Tuliko mieleen mummulan possu, joka teurastettiin ja siksi olet kovettunut ja vihaat vegaaneja? 

[/quote]

En vihaa vegaaneja vaan pidän heitä hiukan sinisilmäisinä typeryksinä, jotka eivät tajua ihmisen ravitsemuksesta tai ekologiasta yhtään mitään. 

Vierailija
15/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Perusteet sulta unohtuivat täysin enkä usko että se oli sattuma,

Vierailija
16/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:48"]

eiköhän kivikauden ihmiset pääasiassa eläneet naisten kaivamien juurien ja hyönteisten, matojen ja rottien voimalla...

[/quote]

mikä vihannes rotta on?

Vierailija
17/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulis se sota kohta niin päästäis edes noista vegaaneista eroon, koska ei niistä sodassa mitään hyötyäkään olis kun taitavat olla niin hellämielisiä. Jos psyyke ei kestä lihan syömistä niin vaikeaa on kuvitella ko.Yksilö teurastamassa ryssiä.

Vierailija
18/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset saavat kiittää kaloja olemassaolostaan. Palatkaamme veden alle.

Vierailija
19/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:04"]Onko noin paha olla? Tuliko mieleen mummulan possu, joka teurastettiin ja siksi olet kovettunut ja vihaat vegaaneja? 
[/quote]Tämä kertoo anopistani :)

Vierailija
20/60 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 02:24"]

^Perusteet sulta unohtuivat täysin enkä usko että se oli sattuma,

[/quote]

Perusteet mihin? Jos ihmiskunta selviäisi pelkällä vegaaniravinnolla, luuletko, että sitä ei olisi jo kokeiltu? Millaisia tuloksia sinä olet löytänyt? Pystyykö se kolmas sukupolvi enää lisääntymään? Vegaanien mielestä ekologista on ilmeisesti se, että eläimiä ei enää käytetä hyväksi, jolloin ravintoketjun puuttuva osanen korvataan teollisilla valmisteilla. Se ei ole mitenkään laskettuna ekologisin vaihtoehto (paitsi vegaanilasien läpi katsottuna).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi