Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehto,toisen asunnossa asuminen

Vierailija
26.08.2014 |

Olemme menossa naimisiin mieheni kanssa.Kyselen täältä neuvoa,kun olemme tekemässä avioehtoa,että miten kannattaisin avioehto ja asumiskuviot järjestellä.Miehelläni on arvokas talo,josta velkaa,mutta paljon vähemmän kuin talon arvo.Asumme talossa ja minä osallistun asunnon käyttökustannuksiin,en kuitenkaan lainalyhennykseen.Olen meistä pienituloisempi siis.Meillä on molemmilla yksi lapsi.

Jos otetaan kuvitteellinen tilanne,että miehelle sattuu jotain,ja hän menehtyy,niin minullahan ei ole sitten osaa eikä arpaa tähän taloon tietenkään.Eli käytännössä jos hänelle jotain sattuu,minä olen asunnoton.Kannattaisiko minun hankkia oma asunto ja laittaa vuokralle turvatakseni asumiseni ikävän tilanteen sattuessa?Ja voiko avioehdon laatia vain avioeron varalle,niin että jommankumman kuollessa toinen kuitenkin perisi ihan normaalisti toisen?

Parasta olisi jos hankkisimme yhteisen asunnon,sen verran vähemmän hintavan,että voisin olla 50% omistaja,mutta siihen menee vielä muutama vuosi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tauti, mitkä tietämättömimmät tollot aina ensimmäisenä riittävät 'apuun'. Ap, älä luota tähän palstaan vaan lakimiehen. Avioehto voi olla toisin muotoiltu kuolemantapaukseen ja toisin eroon.

Vierailija
22/23 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:08"]

Voi tauti, mitkä tietämättömimmät tollot aina ensimmäisenä riittävät 'apuun'. Ap, älä luota tähän palstaan vaan lakimiehen. Avioehto voi olla toisin muotoiltu kuolemantapaukseen ja toisin eroon.

[/quote]

No niinhän tuolla todetaan jo ekoissa vastauksissa. Mikä niissä on tolloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säästä kaikki kuitit, sun pitää valmistauta näyttämään toteen miten olet kuluttanut rahaasi miehen asuntoon. Raakaa peliä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän