kuinka huolestuttavaa on juoda 7-10 kaljaa 4-5 päivänä viikossa?
helposti siis 50 annostakin viikossa, sehän on älytön määrä, olen huolissani itsestäni. tätä kestänyt pari kk. on suorastaan pöyristyttävää miten lääkäri taustani tuntien (stressin alla juominen -> pari kertaa katkolla vuosikausia sitten) kehoitti vain välttämään stressiä. miten vältän sitä, töissä tajuton kiire. huoh!!!
Kommentit (12)
Olen ollut samassa pisteessä ja osittain olen edelleenkin. Töissä oli yt:t, jonka jälkeen toimintaa "tehostettiin" eli töitä kasattiin entistä enemmän.
Noin vuoden ajan kävelin töiden jälkeen Alkoon ja ostin viinipullon, jonka join illan aikana. Joskus viini loppui ennen ilta yhdeksää, joten kävin hakemassa kaupasta vielä pari siideriä tai olutta. Sitten nukkumaan ja aamulla taas töihin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:56"]
Olen ollut samassa pisteessä ja osittain olen edelleenkin. Töissä oli yt:t, jonka jälkeen toimintaa "tehostettiin" eli töitä kasattiin entistä enemmän. Noin vuoden ajan kävelin töiden jälkeen Alkoon ja ostin viinipullon, jonka join illan aikana. Joskus viini loppui ennen ilta yhdeksää, joten kävin hakemassa kaupasta vielä pari siideriä tai olutta. Sitten nukkumaan ja aamulla taas töihin.
[/quote]
kuulostaa niin tutulta. huh, miten jaksoit lopulta enää herätä töihin? minulla alkaa jo unta ja ylipäätään jaksamista häiritä siinä määrin ettei enää aamuisin huvittaisi nousta, ei krapulaa, mutta tajuton väsymys ja alakulo. zombina töissä ja kaupan kautta kotiin juomaan, "rentoutumaan" ... noidankehä...
ap
Lopeta römpöttely ku seinään. Ei siinä muu auta. Tai sitten kuolo korjaa, päätä itse.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 03:11"]
Lopeta römpöttely ku seinään. Ei siinä muu auta. Tai sitten kuolo korjaa, päätä itse.
[/quote]
meneekö kepeästi ilman suurempia fyysisiä oireita kun pari kk tällä määrällä jatkunut?
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:56"]
Olen ollut samassa pisteessä ja osittain olen edelleenkin. Töissä oli yt:t, jonka jälkeen toimintaa "tehostettiin" eli töitä kasattiin entistä enemmän. Noin vuoden ajan kävelin töiden jälkeen Alkoon ja ostin viinipullon, jonka join illan aikana. Joskus viini loppui ennen ilta yhdeksää, joten kävin hakemassa kaupasta vielä pari siideriä tai olutta. Sitten nukkumaan ja aamulla taas töihin.
[/quote]
kuulostaa niin tutulta. huh, miten jaksoit lopulta enää herätä töihin? minulla alkaa jo unta ja ylipäätään jaksamista häiritä siinä määrin ettei enää aamuisin huvittaisi nousta, ei krapulaa, mutta tajuton väsymys ja alakulo. zombina töissä ja kaupan kautta kotiin juomaan, "rentoutumaan" ... noidankehä...
ap
[/quote]
Oikeastaan kulunut kesä auttoi, kun pidin pitkän loman. Olen muutenkin yökyöpeli, joten muutenkin saatan valvoa pitkään, joten aamuherätykset ovat inhottavia. Viikonloppuisin sitten nukun pitkään.
Nyt kesän jälkeen olen ollut huojentunut ja esimerkiksi viime viikko meni jo aika hyvin, sillä join vain parina arki-iltana ja niinä iltoina vain kaksi ja kolme siideriä.
Töissä on tosin taas muutoksia tulossa, mutta toivon, etten enää vajoaisi samaan suohon, jossa olin reilu vuosi sitten.
Alkoholin suurkuluttaja eli alkaa kohta näkyä maksa-arvoissa.
http://www.miesklinikka.com/miesklinikka/psyykkiset_oireet_ja_sairaudet/alkoholin_liikakaytto
Suurkulutuksen riskirajat miehellä:
Kerta-annos 7 keskiolutta, viikossa 24 keskiolutta. Sinulla paukkuvat molemmat komiasti eli asiaan pitäisi saada pikaisesti korjaus. Jos juominen on aiemminkin lähtenyt käpälästä niin nyt olisi viimeiset hetket tehdä asialle jotakin ennenkuin esimerkisi töiden tekeminen kärsii.
Maksa-arvot kannattaa tarkistaa.
Eipä omassa juomisessa ainakaan tiedosta ole puutetta. Hyvin tiedostan, että juon liikaa. Tällä hetkellä olen tosin siitä iloinen, ettei tilanne nyt ole niin huono kuin on ollut. Päivä kerrallaan yritän mennä.
-3-
Ihanko pitää täällä kysellä? Näkeehän tuon sokea Reettakin, että alkoholisti olet, ei ihminen kestä tuollaisia määriä noin pitkää aikaa addiktoivaa myrkkyä ilman että addiktoituu.
Älä ole töykeä, 10. Kyllä täällä kysellään paljon turhempiakin asioita.
Ap on addikti, jos ei pysty olemaan ollenkaan ilman alkoholia. Määrä ei sinänsä sitä kerro. Siinä 10 on oikeassa, että ap:n kertomat määrät ovat jo terveydelle vaarallisia.
Minullakin oli tuollaista .onhan se pitkällä juoksulla liika. Itse lopetin sitten loppujen lopuksi kokonaan. Pikkuhiljaa huomasin oman huoleti ja sen, ettei se kalja tuonut iloa, mitä nuorempana. Alkoi tuntua kropassa.
Lääkäritja terveydenhoitoalan ihmiset ei muuten helposti puutu alkoholiin . Se vaan on jostain syystä niin. Voisivat puuttua. Jos olet itsehuolissasi, niin siihen on aihetta. Miksi et väittäisi alkoholia. Ja stressiin jotain muuta lääkkeeksi. Liikuntaa, leffaa, kavereita, lukemista, muita harrastuksia. Jotain mielekästä tekemistä. Remontointia, matkustamista, metsäretkiä.
Joo hassua lääkäri.."vältä stressiä" piti kai sanoa "vältä alkoholia". Se alkoholi on meillä vielä jotenkin tabu. Senkin voi jättää ihan hyvin mielin ja nauttia ihanasta freesistä luonnosta. Pikkuhiljaa se vaan jää, kun sen antaa jäädä. Aistit auki. Stressi voi olla, että jää. Mutta senkin voi uskaltaa kokea selvinpäin. Oppia itsestään asioita ja opetella uusia ilman ulkopuolista ainetta kropassa. Olla vaan. Kuunnella mieltä ja kehoa ja kärsiä ne stressikynnykset olemalla oma itse. se on aika hienoa. Ei turrutettuna, vaan itsenään. Jos sinulla on huoli itsestäsi, niin ota se huoli todesta. Kuuntele itseäsi ja toimi sen mukaan. Missä ja mistä asioista sinulle tulee hyvä olo? Mene kohti sitä.
Tjaa-ah...Aikoinani join suurin piirtein samoja määriä ja kyllähän se piti stressin poissa....tosin unenlaatu kärsi....mutta ei varmaan kannata vuosikausia kupitella....:)