Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tärkeää olla edes jollekin se "sydänystävä"?

Vierailija
26.08.2014 |

Siis että tuntisitte olevanne jollekin ystävälle oikeasti tärkeä ystävä...?

Minulla on monta hyvää ystävää, mutta joskus kyllä tulen ajatelleeksi, etten varmaan ole kenellekään loppujen lopuksi niiiiiin tärkeä. Jos minua ei yhtäkkiä olisi, kukaan ei varmaan tuntisi mitään syvää surua; ja jos tarvitsisin jotain isoa apua, kukaan ystävä ei varmastikaan sitä tarjoaisi. Ja eihän tämä tietysti mikään elämän suuri tragedia ole, mutta pohdinpa silti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En kaipaa kovin läheisiä ystäviä enkä varsinkaan mitään ripustautujaa, joka haluaa olla jatkuvasti yhteyksissä ja jolle on "pakko" kertoa kaikki omat asiat.
Se aika oli ja meni teini-iässä.

Vierailija
2/5 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 00:33"]

Ei ole. En kaipaa kovin läheisiä ystäviä enkä varsinkaan mitään ripustautujaa, joka haluaa olla jatkuvasti yhteyksissä ja jolle on "pakko" kertoa kaikki omat asiat. Se aika oli ja meni teini-iässä.

[/quote]

Hmm, voi kai läheinen ystävä olla muutenkin kuin olemalla teinimäinen ja ripustautuva...?

Jotenkin surullinen ajatus, että läheisimmät ystävyyssuhteet ovat automaattisesti ahdistavaa ripustautumista ja pelkkien teinien touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä, ap. Ystäväni ovat minulle todella tärkeitä, ja epäilemättä minäkin olen tärkeä heille, mutta minulta puuttuu sellainen kokemus, että olisin jollekulle "se tärkein ystävä". Itsekäs toive, tiedän, mutta minä en ole saanut kokea tätä edes teini-iässä.

Vierailija
4/5 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka en asiaa ehkä ole ajatellut, niin on mulla tarve olla jollekin juuri tuollainen. Eri asia sitten on, olenko. En vissiin. Mulla on just yks juttu, jossa tahtoisin saada eräästä henkilöstä sydänystävän. Mutta se, että pitäis olla itsekin sen arvoinen tai veroinen ei ole mikään pieni juttu minusta. Varsinkin kun mä nyt vasta aikuisiällä mielestäni kehityn näissä ystävänä olemisasioissa. Että miten olisin oikea ystävä. Minusta se ei ole helppoa, oon itse aika traumaattinen tyyppi ja ihminen, ikävä kyllä. Ajatus, etten kelpaa on koetinkiveni. No, tämän yhden kanssa koitan purkaa sitäkin.

Vierailija
5/5 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Tuo jonkinlaista turvaa elämään ja lisäksi todella paljon muutakin. Vaikea pukea sanoiksi. Sydänystävä ja muutama läheinen ystävä, siihen ympärille sekalainen joukko kavereita ja tuttuja, saa pidettyä elämän virkeänä. Olen menevä ihminen, lähden jopa keskellä yötä pyynnöstä jonnekin, jos ei ole aikaista aamua. Joskus silloinkin.