Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän peruukkia. Kysyttävää?

Vierailija
25.08.2014 |

Kysy pois.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa parhaat peruukit?

Vierailija
2/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein peruukkisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

2: Tilaan yleensä netistä peruukkini. Minulla on silmä jo harjaantunut ja näen peruukkia katsottaessa jo, että sopiiko se minulle vai ei. Pidän kaikista eniten eräästä netistä tilatusta peruukista, liikettä en enää muista, siitä on pitkä aika. Joten niin sanottua lempiliikettä minulla ei ole valitettavasti antaa. :(

3: Kallein peruukkini maksoi aikoinaan 400€.

Vierailija
4/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
5/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etunimesi Pirjo?

Vierailija
6/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälläkinkö?

Vierailija
7/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

5: Menetin suurimman osan hiuksistani todella nuorena jouduttuani tulipaloon. Rokkaan kyllä siiliä ja kaljua suurimman osan ajasta, mutta toisinaan iskee kaipuu jolloin on mukava voida ''pitää hiuksia''. Myös juhlatilanteissa suosin peruukkia, toki olen niissäkin esiintynyt vähin hiuksin. :)

6: Ei, nimeni ei ole Pirjo. En myöskään tunne ketään sen nimistä.

Vierailija
8/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko peruukkisi koskaan lentänyt päästäsi tuulen mukana julkisella paikalla ja miten muut ihmiset ovat reagoineet siihen?

Vierailija
9/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

7: Joskus myös kesällä, mutta harvemmin. Talvella peruukki lämmittää mukavasti päätä, kun ei ole aina soveliasta pitää pipoa sisätiloissa. Peruukkia kukaan ei voi käskeä pois.

Vierailija
10/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaavatko ihmiset, että sinulla on peruukki päässä? Itse kärsin koko ajan vähenevästä tukasta, sitä lähtee välillä kourallisia. Näytän kymmenen vuotta vanhemmalta huonon tukkani takia ja haaveilen peruukista. Minua pelottaa esimerkiksi sellainen tilanne, että joku vaikka ravintolassa huomaa, että minulla on peruukki. Sellaisissa tilanteissa joku juoppo yleensä keksii kiskaista peruukin pois päästä. Onko sinulle tapahtunut tällaisia nöyryytyksiä?

Vierailija
11/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

9: Minulle kerran teininä kävi niin, että se ''lensi'' eli oikeastaan putosi maahan. Juoksin ystäväni perässä kaupungilla ja jotenkin olkalaukkuni hihna oli takertunut peruukin latvoihin kiinni ja laukkuni heilahdettua se veti peruukin pois päästäni ja putosi maahan. Olin hetken hieman hämmentynyt, sillä ympärilläni oli paljon ihmisiä, mutta tilanne tuntui niin hupaisalta hetken jälkeen, että hihitellessäni nostin vain peruukin ja laitoin sen laukkuuni (varoen). Eipähän sinä päivänä tarvinnut enää murehtia, että tukka lentäisi tuulen mukana. :D

Vierailija
12/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa harvinaista jos jollakin on peruukki?

Asun USA:ssa ja täällä varsinkin mustilla on yli puolella peruukki. Ei siihen kyllä kukaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
13/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

11: Eräästä vaaleasta peruukista huomaa läheltä katsottaessa, että se ei ole omaa tukkaani. Käytän tätä silti, sillä mielestäni se on todella kaunis ja moni on kehunut sen sopivan minulle. Minulla on myös laventelinlila peruukki, josta myös huomaa, ettei se ole aito. Vaikka tämän jokainen tietenkin huomaa, olen aina saanut vain kehuja, toisinaan tyyliin ''Peruukkisi on kaunis'' tai sitten ihan hiuksina kehuvat, että ''Hiuksesi ovat todella nätit''. :) Minua ei olla koskaan nöyryytetty mitenkään kuvailemallasi tavalla. Ja jos näin tapahtuisikaan kenellekään, on tekijä aivan päästänsä vialla, miksi nyt runnoa toisen itsetuntoa sillä tapaa. :( Kehotan sinua myös hankkimaan peruukin, jos niin toivot! Vaikka se ei näyttäisikään ihan aidolta, kantaessasi sen ylpeydellä ja itsevarmuudella siitä tulee osa sinua ja sitä myötä myös muut näkevät sen sinuna, eivätkä peruukkina. :)

Vierailija
14/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:03"]

AP

11: Eräästä vaaleasta peruukista huomaa läheltä katsottaessa, että se ei ole omaa tukkaani. Käytän tätä silti, sillä mielestäni se on todella kaunis ja moni on kehunut sen sopivan minulle. Minulla on myös laventelinlila peruukki, josta myös huomaa, ettei se ole aito. Vaikka tämän jokainen tietenkin huomaa, olen aina saanut vain kehuja, toisinaan tyyliin ''Peruukkisi on kaunis'' tai sitten ihan hiuksina kehuvat, että ''Hiuksesi ovat todella nätit''. :) Minua ei olla koskaan nöyryytetty mitenkään kuvailemallasi tavalla. Ja jos näin tapahtuisikaan kenellekään, on tekijä aivan päästänsä vialla, miksi nyt runnoa toisen itsetuntoa sillä tapaa. :( Kehotan sinua myös hankkimaan peruukin, jos niin toivot! Vaikka se ei näyttäisikään ihan aidolta, kantaessasi sen ylpeydellä ja itsevarmuudella siitä tulee osa sinua ja sitä myötä myös muut näkevät sen sinuna, eivätkä peruukkina. :)

[/quote]

ihanasti kannustettu, kiitos sinulle :) t: 11

Vierailija
15/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

13: Ei ole kovin tavallista, mutta ei myöskään harvinaista. Täällä Suomessa olen nähnyt myös tummien käyttävän peruukkeja, mukaan lukien pari ystävääni. He ovat perustelleet asiaa hiuslaatunsa takia; kihara ja kuiva hius on vaikea laittaa ''hyvin'' ja peruukkia käyttäessään he ikäänkuin antavat oikeille hiuksillensa pienen breikin. Mielestäni he näyttävät todella kauniilta aivan naturelleina eli ilman mitään lisätukkaa (afrot ovat todella söpöjä!), mutta ymmärrän myös heidän pointtinsa siitä, että peruukki tuo itsevarmuutta, käytänhän itsekin peruukkia siihen tarkoitukseen toisinaan. :)

Vierailija
16/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko maksamaan peruukit itse vai saatko niihin jotain tukea?

Montako peruukkia sinulla on?

Vierailija
17/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

17: Maksan peruukkini itse eli en saa mitään tukia siihen tarkoitukseen, tosin en ole hakenutkaan. Niitä tulee hankittua sen verran harvoin, että toisinaan jokusen satasen sijoittaminen ei tunnu missään. Jos olisin vähävaraisempi, saattaisi tilanne olla jotensakin erilainen. Minulla on nyt yhteensä 5 peruukkia, joten tuskin tulen pitkään aikaan tarvimaankaan uusia/lisää. Nämä riittävät tältä erää. Menkööt lisät ja tuet niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. :)

Vierailija
18/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen harkinnut kerran jos toisenkin peruukin hankkimista, vaan hanke tökännyt peruukin käytännöllisyyteen. elikkä kysyisin tämmöstä, että onko peruukkia hankala/epämukava käyttää ? 

Vierailija
19/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11: Jos mahdollista, kokeile vaikka jonkun loman aikana, miltä peruukin käyttäminen tuntuu. Ehkä pehmeämpi lasku niin, kun ei tarvitse tavata niitä ihmisiä, joita normaalisti tapaa.

(en ole ap)

Vierailija
20/21 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

19: Aluksi lapsena tuntui todella oudolle käyttää peruukkia, siksipä äitini ehdottikin, etten käyttäisi. Näin elin monta vuotta onnellisena aina teiniin saakka. :) Murrosikään tultuani heräsi kiinnostus naisena olemiseen ja halusin kokea hiukset uudelleen, no eipä kun peruukkiostoksille mars! Muistan selvästi ensimmäisen about kuukauden olleen yhtä totuttelua, kun peruukkihuppu ja itse peruukki tuntuivat jatkuvasti niin omituisen uuden oudolle. Totuin siihen loppujenlopuksi varsin hyvin, eikä peruukki siis tunnu mitenkään epämukavalle tai hiosta (paitsi kesähelteellä ja jos muutenkin hikoilee, esim reippaasti kävellessä). Jos on suunnitteilla esim. mökkireissu ja aikoo peruukkia siellä käyttää, on joskus ehkä hieman epäkäytännöllistä alkaa sitä yöksi laittamaan erikseen peruukkitelineeseen jne. Mutta kyllä sekin onnistuu! :)

20: Juuri näin! :) 11 voisi aluksi totutella peruukin käyttöä ihan vain kotona, ehkäpä viikonloppuisin. Siitä jatkaa harjoittelua vaikka työpäivän päätteeksi laittaa silloin aina iltapäiviksi peruukki kotosalla, ja sitten kun rohkenee, niin menee vaikka kauppaankin se päässä! Tästä on hyvä askel ottaa peruukin käyttö esim. myös töihin, jolloin on kerääntynyt jo sitä tärkeää itsevarmuutta, jota jokainen tarvitsee. Töissä kun olet 11 ihan rennosti se päässä, peruukkiin jo rutinoituneena ja tottuneena, ei se ole muidenkaan silmissä kummoinenkaan ilmestys! Se on aivan itsestä kiinni kaikki. Jos tuntuu vaikealta sen pitäminen julkisilla paikoilla, niin sitten ei pidä! Harjoittelee ensin yksin, omaan tahtiin ja omin pikku askelin ja kaikki alkaa kyllä sutjaantumaan! :)