Mä olen todella hukassa. Parisuhde ahdistaa
Olen todella ärsyyntynyt ja vihainen tässä suhteessa. Tämä on toinen suhde minulla.olen nuori. Ja ehkä se tässä ahdistaakin kun en ole sinkkuaikaa viettänyt tai oppinut olemaan yksin.
Ekassa suhteessa oli väkivaltaa ja tässä sitten mustasukkaisuutta. Mä en todellakaan tiedä rakastanko miestä enää..mietin eroa lähes päivittäin. Kaikki tosin luulevat että meille menee hyvin tai niin mieskin luulee.
En tiedä miksi tämä on niin vaikeaa.. Miksi on vaikeaa erota..
Kommentit (6)
Ymmärrän sinua.
Minun elämäni paras päätös oli viisi vuotta sitten, kun uskalsin lopulta erota silloisesta kumppanistani.
Itseluottamukseni oli sen jälkeen huipussaan. :) Uskalsin tehdä siirron ja pärjäsin yksin! Tottakai se tuntui hyvältä.
Parempi yksin, kuin huonossa parisuhteessa!
Puhu edes ystävillesi, heistä minä aikanani sain tuen ja turvan suureen siirtooni :)
Suosittelen eroamaan, minulla oli aikoinaan tuo sama tunne, aina välillä. Tuli lapset ja nyt myöhemmin ero. Harmitellut nykyään että miksi en silloin nuorempana omaa tunnettani kuunnellut, olisi mennyt moni asia helpommin. Ei se siitä muuttunut. Se päätös on vaikea tehdä, mutta kun sen on tehnyt huomaat miten se helpottaa.
Siksi on vaikea erota, kun et ole tottunut olemaan yksin. Itseännekö te yksinäisyyttä pelkäävät pelkäätte vai mitä?
Ajattele niitä kaikki vapauksia ja iloja, joita sinkulla on elämässään!
Sitä sinun kannattaa miettiä mitkä on juuri sinulla motiivit lähteä tai jäädä. Esim. motiivi jäädä voi olla ihan aito rakkauskin, tai sitten toinen ääripää on että se on jonkinlainen yksinjäämisen ja hylkäämisen pelko. Ja motiivi lähteä voi olla joku ihan mieheen tai parisuhteeseen liittymätön asia (esim. itseäni nuorena joskus ahdisti parisuhde koska olin niin peruslevoton ihminen) tai sitten suhteessa voi olla oikeasti paljonkin vikaa.
Pelkään yksinoloa mutta uskon että pärjään. Pelottaa jos kadun jos jätän..
Mutta en usko että tunteeni tästä paranee.
Sanoit, että et ole oppinut olemaan yksin? Pelkäätkö eroa siksi, että et osaa olla yksin? Ajatteletko, että parempi huonossakin suhteessa kuin yksin? Pelkäätkö, ettet sitten ehkä koskaan enää löydä ketään?