Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pitävät köyhyyttä kamalana asiana?

Vierailija
25.08.2014 |

Itse viihdyn köyhänä enkä tajua miksi on niin kamalaa olla köyhä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi sitten asut liian kalliissa asunnossa? Edullisemman asunnon hankkiminen pieneltä paikkakunnalta on oikeasti aika hyvä neuvo. Helsinki on suurkaupunki joten siellä on suurkaupungin hinnat, samoin muissa isoissa kaupungeissa asuminen on kallista. Eihän kaikilla ole varaa asua New Yorkissakaan tai Oslossa niin miksi Helsingissä tai Tampereen keskustassa asuminen olisi joku perusoikeus.

[/quote]

Kaupungeissa myös tarvitaan enemmän esimerkiksi siivoojia pitämään kadut, torit, ravintolat kaupat jne. puhtaana, tarjoilijoita ja kuljettajia joukkoliikenteeseen. Helsingissä asuminen on älyttömän kallista kaukana keskustastakin. Lisäksi pienten asuntojen neliövuokrat ovat suurempia kuin isompien, mikä vie yksinasuvan pienistä tuloista hirvittävän suuren osan.

Vierailija
22/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se hienoa jos olis niin paljon rahaa, että sitä olis aina tilillä kaikkien menojenkin jälkeen reilusti että vois ostella mitä haluaa. Itse oon ollu "köyhä" koko aikuisikäni, aina ollu kituuttamista rahan kanssa. Mutta siihen tottuu, enkä enää stressaa tilanteesta. Aina on kuitenkin löytänyt keinon selviytyä, välillä on pitänyt laukussa pakasterasioita ja pihistänyt koululta ruokaa, välillä on oltu pelkästään makaroonilinjalla. Mutta aina olen ollut kuitenkin onnellinen! Mieheni taas on ollut ennen minua reissuhommissa joissa tienasi hyvin, eikä sinkkumiehenä mennyt rahaa pakollisten vuokran ja laskujen jälkeen mihinkään muuhun kuin omiin hauskoihin harrastuksiin yms ja silti jäi yli. Kun tavattiin, hän vaihtoi paikallisduuniin ja palkka tippui huomattavasti. Nyt sillä on koko ajan kamala stressi kun ei tilillä olekaan ylimääräisiä satasia ja joutuu laskemaan menoja ja olemaan tiukalla budjetilla. Ymmärrän stressin, mutta se ärsyttää kun yritän takoa sen päähän että pärjätään kyllä vähemmällä, mutta toinen on huonotuulinen stressin takia. Ei se raha lopulta sitä onnea tuo, vaikka toki helpottaa siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:23"]

Minulla on hyvät tulot ja kuulen jatkuvasti nillitystä siitä, että kaikilla pitäisi olla samat tulot ja saan työlläni liikaa rahaa kun muut saavat vähemmän (monet kaverini ovat vasemmistolaisia). Sitten samaan hengenvetoon kuitenkin julistetaan, miten raha ei tuo onnea ja tärkeimmät asiat ovat ilmaisia. Okei...miksi sitten halutaan rahaa? Suomessa kuitenkin terveydenhuolto, koulutus, työttömyysturva, sosiaalituki ja muut oikeasti tärkeät asiat ovat ilmaisia niin mihin he sitä rahaa sitten tarvitsevat? Minuun suhtautudutaan usein suurinpiirtein niin että minun pitäisi antaa vaivalla ansaitsemani rahat ilmiaseksi pois ja olla joku minimipalkalla kituuttava hyväntekijä, joka tekee 12 tuntista työpäivää. Maksan kuitenkin moninkertaisesti veroja pienituloiseen verrattuna.

Ihanaa asua valtiossa, jossa yksityisillä ihmisillä on oikeus ansaita ja omistaa eikä kukaan ole valtion orja.

[/quote]

Siis oikeasti jotkut ovat sitä mieltä että kaikilla pitäisi olla samat tulot?

No, sitä se vasuriporukka on...

Vierailija
24/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kenenkään tarvitse olla köyhä! Ei niin köyhä, että rahat ei riittäisi välttämättömään. Tuet on tosi hyvät. Ja opiskelijoidenkin on turha ruikuttaa jos ei ole rahaa kun opintolainaa ei haluta ottaa. Oma valinta.

Vierailija
25/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat joko itse entisiä köyhiä tai pelkäävät, että se osuu vielä joskus omaan nilkkaan.

Vierailija
26/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:51"]Jos köyhällä esim. hampaat märäntyy suuhun, siihen on vaikea saada apua ilman rahaa.

[/quote]

Soskuun laskut, jos oikeasti on niin köyhä. Ei tarvi kenenkään jättää hampaita hoidattamatta rahan takia.

Vierailija
27/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:23"]Minulla on hyvät tulot ja kuulen jatkuvasti nillitystä siitä, että kaikilla pitäisi olla samat tulot ja saan työlläni liikaa rahaa kun muut saavat vähemmän (monet kaverini ovat vasemmistolaisia). Sitten samaan hengenvetoon kuitenkin julistetaan, miten raha ei tuo onnea ja tärkeimmät asiat ovat ilmaisia. Okei...miksi sitten halutaan rahaa? Suomessa kuitenkin terveydenhuolto, koulutus, työttömyysturva, sosiaalituki ja muut oikeasti tärkeät asiat ovat ilmaisia niin mihin he sitä rahaa sitten tarvitsevat? Minuun suhtautudutaan usein suurinpiirtein niin että minun pitäisi antaa vaivalla ansaitsemani rahat ilmiaseksi pois ja olla joku minimipalkalla kituuttava hyväntekijä, joka tekee 12 tuntista työpäivää. Maksan kuitenkin moninkertaisesti veroja pienituloiseen verrattuna.

Ihanaa asua valtiossa, jossa yksityisillä ihmisillä on oikeus ansaita ja omistaa eikä kukaan ole valtion orja.

[/quote]

"Ah, ihanaa kun saa omistaa!!!"

Säälin sinua vähän.

[/quote]

Niin. Asuisitko mielummin valtiossa, jossa harvat ja valitut rikkaat omistaisivat kaiken ja muut olisivat käytännössä orjia? Suomessa kaikilla on yhtälainen oikeus omistaa. Sen sijaan esim. Venäjä tai Pohjois-Korea olisi siis sinusta kiva valtio?

[/quote]

Eivätkös hyvin toimeentulevat nimenomaan kaikkialla valita, miten Suomessa menestyjillä on niin kauhean vaikeaa, rangaistaan hirmuverotuksella niin, että kaikki ovat tasaisen köyhiä, eikä omistamista ylipäätään sallita?

Vierailija
28/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:23"]

Minulla on hyvät tulot ja kuulen jatkuvasti nillitystä siitä, että kaikilla pitäisi olla samat tulot ja saan työlläni liikaa rahaa kun muut saavat vähemmän (monet kaverini ovat vasemmistolaisia). Sitten samaan hengenvetoon kuitenkin julistetaan, miten raha ei tuo onnea ja tärkeimmät asiat ovat ilmaisia. Okei...miksi sitten halutaan rahaa? Suomessa kuitenkin terveydenhuolto, koulutus, työttömyysturva, sosiaalituki ja muut oikeasti tärkeät asiat ovat ilmaisia niin mihin he sitä rahaa sitten tarvitsevat? Minuun suhtautudutaan usein suurinpiirtein niin että minun pitäisi antaa vaivalla ansaitsemani rahat ilmiaseksi pois ja olla joku minimipalkalla kituuttava hyväntekijä, joka tekee 12 tuntista työpäivää. Maksan kuitenkin moninkertaisesti veroja pienituloiseen verrattuna.

[/quote]

Siis oikeasti jotkut ovat sitä mieltä että kaikilla pitäisi olla samat tulot?

No, sitä se vasuriporukka on...

[/quote]

Siis oikeasti jotkut ovat sitä mieltä, että kaikilla pitäisi olla samat verot, tuloista riippumatta.

Sitä se porvariporukka on.

Vierailija
29/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä köyhyydellä tässä nyt tarkoitetaan. Meillä ainakin tulot on reilusti alle keskitulojen, mutta on meillä silti hyvin varaa normaaliin elämiseen. Eli on uusi omakotitalo, 2 autoa, lapsillakin vaatteet ja hampaat hoidetaan.

Miten saitte lainat? Takasiko joku vai säästittekö etukäteen ja jos niin kauan? Tuliko perintö? Jos oikeasti puhutaan niin ette te ole köyhiä !!!!   Köyhät ei saa lainoja, eivät pysty säästämään eivätkä missään nimessä voi omistaa kahta autoa !!!  HALOO onko VALOO?   Mene johonkin toiseen ketjuun , köyhyydestä sulla ei ole hajuakaan.

Vierailija
30/30 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa, kun itsellä mukamas kaikki hyvin pitää ruikuttaa - jos se ei olisi köyhyys sitten joku muu.

Ihmeen kauan jaksetaan, en ole nähnyt 25 vuoteen entistä naapuria ja aina vain hän kuulemma tätä, voi että ku menee huonosti silläkin ja sen täytyy olla koko ajan vihanen että pää pehmiää.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi