Laihdutan
Tässä yhden päivän ruokailut:
aamiainen: nakkimunakas, 2 tomaattia, kermakahvi kookosöljyllä
lounas: kalakeitto
päivällinen: 2 jauhelihapihviä, kaali-porkkanaraastetta majoneesilla, jälkiruoaksi suklaavaahto
Kommentit (20)
Aivan liikaa rasvaa eikä tarpeeksi kuitua. Ehkä laihdut kalorimäärän ansioista mutta terveellistä tuo ei ole.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:02"]
Aivan liikaa rasvaa eikä tarpeeksi kuitua. Ehkä laihdut kalorimäärän ansioista mutta terveellistä tuo ei ole.
[/quote]
Miksi ei ole terveellistä?
Laitan vielä toisen päivän syömiset
aamulla: 2 paistettua munaa, tomaatti, kermakahvi
päivällä: kaalilaatikko, porkkanaraaste
illalla: kukkakaali-parsakaalijuustokeitto, keitetty kananmuna, vadelmia ja kermavaahtoa
Mihin aikuinen ihminen tarttee päivityäin jotain kermavaahtoa tai kermakahveja? Pitääkö aina syödä jotain makeaa?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:04"]
Mihin aikuinen ihminen tarttee päivityäin jotain kermavaahtoa tai kermakahveja? Pitääkö aina syödä jotain makeaa?
[/quote]
Mitäs makeaa näät noissa ruuissa?
Niin minäkin ja tänään kaikki meni päin peppua. Aamulla karjalanpiirakka ja päällä rasvaista oltermannia ja kinkkua. Lisäksi lautasellinen proteiinipuuroa (elovena) Välipala rahka ja itsetehtyä viinimarjahilloa pari lusikallista. Lounaaksi kaksi grillattua broilerin rintafilettä. Iltapala taas rahka hillolla ja yksi ruisleipä oltermann-siivulla. Lisäksi olen lotkinut kaksi kevytsiideriä. Harmittaa tää päivä kun olen syönyt ihan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:43"]
No kermakahvia ja ketmavaahtoa
[/quote]
Eihän noi ole makeaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:45"]
Missä kaikki liikunta?
[/quote]
Siitä liikunnasta en maininnut, mutta kävelen ja juoksen rappuja.
Liikunta ei laihduta, vaan se etta syo vahemman kuin tienaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:40"]
Rasvan laatu surkea.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:40"]
Rasvan laatu surkea.
[/quote]
Pelkkää kovaa eläinrasvaa.
Miksi?
[/quote]
Minun ehdotukseni aterioittesi pohjalta:
Aamiainen: Pinaattimunakas, tomaatteja, maitokahvi ilman öljyjä.
Lounas: Kalakeittoa/kaalikaatikkoa, maitoa.
Välipala: Hedelmiä. Tai jos on enemmän nälkä, niin voileipä, jossa on monivilja/ruisleipää, hyvää levitettä (eli esim. Keijua tai Beceliä, ei majoneesia), tuorekurkkua, tomaattia, paprikaa, leikkele, juusto tms.
Päivän viimeinen ruoka: Keitto ja muna tai pihvejä ja kasvismuussia (eli perunamuussi perunasta, porkkanasta, mukulaselleristä, kukkakaalista, palsternakasta, sipulista ynnä muista vastaavista), kaali-porkkanaraastetta kurpitsansiemenillä, tarpeen mukaan myös öljypohjaisella kastikkeella.
En ole mikään ravitsemusasiantuntija, mutta ainakin minun korvaani nämä ruoat kuulostavat terveellisemmiltä ja nälkää sitovammilta tällä tavalla järjestettyinä, kuin tuolla tavalla millä sinä kerroit ne syöneesi. Lisäsin yhden terveellisen välipalan, koska tuossa voileivässäkin on loppujenlopuksi melko saman verran kaloreita kuin suklaamoussessa. Suklaa korvautuu terveellisemmillä ravintoaineilla ja nälkä pysyy poissa, niin ettei tee niin paljon mieli suklaata! Jos siltikin tekee mieli suklaata, niin saatat kärsiä magnesiumin puutteesta. Kokeile siihen hätään pähkinöiden, siementen, hedelmien ja vihannesten syömistä.
Onnea laihtumiseen :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:55"]
Minun ehdotukseni aterioittesi pohjalta:
Aamiainen: Pinaattimunakas, tomaatteja, maitokahvi ilman öljyjä.
Lounas: Kalakeittoa/kaalikaatikkoa, maitoa.
Välipala: Hedelmiä. Tai jos on enemmän nälkä, niin voileipä, jossa on monivilja/ruisleipää, hyvää levitettä (eli esim. Keijua tai Beceliä, ei majoneesia), tuorekurkkua, tomaattia, paprikaa, leikkele, juusto tms.
Päivän viimeinen ruoka: Keitto ja muna tai pihvejä ja kasvismuussia (eli perunamuussi perunasta, porkkanasta, mukulaselleristä, kukkakaalista, palsternakasta, sipulista ynnä muista vastaavista), kaali-porkkanaraastetta kurpitsansiemenillä, tarpeen mukaan myös öljypohjaisella kastikkeella.
En ole mikään ravitsemusasiantuntija, mutta ainakin minun korvaani nämä ruoat kuulostavat terveellisemmiltä ja nälkää sitovammilta tällä tavalla järjestettyinä, kuin tuolla tavalla millä sinä kerroit ne syöneesi. Lisäsin yhden terveellisen välipalan, koska tuossa voileivässäkin on loppujenlopuksi melko saman verran kaloreita kuin suklaamoussessa. Suklaa korvautuu terveellisemmillä ravintoaineilla ja nälkä pysyy poissa, niin ettei tee niin paljon mieli suklaata! Jos siltikin tekee mieli suklaata, niin saatat kärsiä magnesiumin puutteesta. Kokeile siihen hätään pähkinöiden, siementen, hedelmien ja vihannesten syömistä.
Onnea laihtumiseen :)
[/quote]
Kiitos kommentista! Tosin en syö viljaa, joten en tarvitse leivän päälle beseliä tai muuta sontaa.
Mun suklaavaahto on tehty kermavaahdosta ja van houtenista.
Makeaa en syö.
niin minäkin