Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia palovammavahinkoja teille on sattunut lastenne kanssa?

Vierailija
24.08.2014 |

Meillä on sattunut muutama tapaus.

Erään kerran kun lapsi oli pienempi ja mulla oli hellan levy päällä(siis oli tulikuuma), niin mistä lie lapsi sai päähänsä laittaa kätensä juuri siihen kuumalle levylle. Kyllä nopeasti käsi lähti poiskin levyltä. Kaksi kämmenen kokoista rakkoa tuli käteen. :-/

Mutta onneksi ne ovat jo täysin parantuneet. Enää ei huoma kädessä minkäänlaisia jälkiä.

Sitten erään kerran kahvipöydässä lapsi kerkesi kaatamaan kuuman kahvimukin niin, että kuumat kahvit kaatuivat hänen päälleen. Tilanne tuli tosi nopeasti, siinä ei kerinnyt reagoimaan mitenkään. :-/

Ja eikun samantien viileän suihkun alle. Onneksi siitä ei jäänyt minkäänlsisia jälkiä.

Onneksi ei sen isompaa oo meillä sattunut.

Minkälaisia tilanteita teillä on ollut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi mitään isompaa, palovammat on hirveitä. Kerran työnsi sormen vanhan uunin semmoiseen rakoon ( hyvin pieni palojälki tuli, ei edes itkenyt mutta rakolle meni) toivottavasti säästyvät palovahingoilta nuo lapset

Vierailija
2/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole tullut pienenä vammoja. Minulla oli liesisuoja yms. Nyt vanhempana (8v), kun hän itse kokkailee, on saanut pieniä palovammoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kaksivuotiaana kaatoi kuuman kaurapuurolautasen päähänsä. Äkkiä kylmää vettä päälle, mutta sairaalareissu tuli. Edelleen arvet päässä. Onneksi niin paksu tukka, että peittyvät.

Vierailija
4/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieniä jälkiä tullut kun olleet 'auttamassa'hellan ääressä

Ja esim koskeneet paistinpannun ulkoreunaan, sitte huuhdeltu kylmällä. Mut ei mitään näkyvää jälkeä oo koskaan jääny.

Vierailija
5/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan muksuna, ehkä noin viisivuotiaana, olleeni talvella pitkään pihalla ja oli kauhean kylmä. Sisälle tullessani meillä oli kotona takka päällä, menin lämmittelemään takan ääreen ja käännyin pylly takkaa kohden ja peruutin lasiin. Pitkikset paloivat kiinni lasiin ja itse taisin lähinnä säikähtää, mutta onneksi tämän suurempia ei minun lapsuudessani ole tapahtunut.

6/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi omalle vielä ole sattunut mitään, mutta tuli vaan btw info mieleen sanoa AP:n kommentista, että pikkulasten vetämät kuumat kahvit päällensä on kuulema yleisin tapa lasten saada palovammoja. Itse hoitanut muutamaa taaperoa jotka jostain sännännyt avoimelle uunille ja yrittänyt nousta kuumaan uunin oveen tukien ylös ja kämmenet palanut.

siksi ne on jäänyt mieleen ja aina mielessä kun muksun kanssa touhuaa, mutta listatkaa lisää, kiinnostais kuulla!

Vierailija
7/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saunassa etusormi osui jotenkin kiukaan reunaan,kun kiipesi ylälauteille istumaan. Tämä tapahtui lapsen ollessa 4v.Ei muuta kuin suihkuun ja kättä kylmän veden alle.Jälkeä ei jäänyt.

Vierailija
8/13 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lämmitin ruokaa mikossa lapselle. Se muovilautanen kuumeni jostain syystä liikaa ja kun otin sitä pois mun peukalo kirjaimellisesti paloi siihen kiinni. Vedin nopeasti sormen pois mut nahat jäi lautaseen kiinni. Se on vieläkin, mun sormenjälki, siinä lautasessa. =)

Vierailija
9/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 23:33"]Kerran lämmitin ruokaa mikossa lapselle. Se muovilautanen kuumeni jostain syystä liikaa ja kun otin sitä pois mun peukalo kirjaimellisesti paloi siihen kiinni. Vedin nopeasti sormen pois mut nahat jäi lautaseen kiinni. Se on vieläkin, mun sormenjälki, siinä lautasessa. =)

[/quote]

Oho! Kuumaksihan lämmitit. =O

Vierailija
10/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi sattunut mitään, edes pientä. Minulle on lapsena sattunut pahempi palovamma ja sen vuoksi olen ollut tosi tarkka näistä jutuista.

Vierailija
11/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutenavuotena tina roiskahti käteen..ja ilotulitteet ampui päin naamaa :(

Vierailija
12/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 00:38"]Uutenavuotena tina roiskahti käteen..ja ilotulitteet ampui päin naamaa :(

[/quote]

Jäikö pahatkin jäljet? :-/

Vierailija
13/13 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun pikkuveljeni oli 1,5 vuotta ja laittoi käden tinaveden yläpuolelle juuri kun toinen veljistäni oli kippaamassa ne tinat veteen. No nuoremman veljen koko käsi sai sen osuman mutta jälkeä ei jäänyt vaikka pahalta.näyttikin. Siihen laitettiin palovammarasvaa muistelisin.