Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kohtutulehduksesta. Keskeytyksestä nyt 1,5 viikkoa

Vierailija
24.08.2014 |

ja 5 päivää keskeytyksen jälkeen alavatsa kipeytyi, aina kun kumartui niin tuntui jomotusta alavatsalla. Samana iltana alkoi vuotamaan reilusti ja lopulta tuli iso (n. kananmunan kokoinen) hyytymä ulos ja vuoto ja kivut loppui siihen. Vuoto jatkui sitten taas seuraavat päivät normaalina, välillä tulee ja välillä ei, mutta hyvin vähän. Eilen alkoi taas alavatsaa hieman jomottamaan aamulla oli alaselkäkin vähän kipeä mutta pahin kipu oli peräsuolessa (samanlaista kipua kuin synnytyksessä, paineen tunnetta). Otin panacodia ja kivut helpotti. Nyt kipuja on hieman, ei paljon, mutta niin että tuntuu. Mietin kohtutulehduksen mahdollisuutta näillä oireilla? Eilen ja tänään on iltapäivästä palellut ja olen jo luullut että kuume nousee mutta lämpöä on alle 36 eli kuumetta ei ole. Peräpukamat vaivas alkuun mutta sain ne hoidettua pois, mitään ummetusta ei ole mutta ilmavaivoja aika reilusti kuitenkin.

Keskeytys tapahtui Valviran luvalla yli puolen välin jälkeen. Kuinka kauan uskallan kuulostella oloja? Jälkitarkastukseen on aikaa 2,5 viikkoa.

Niin ja ehkäisy tällä hetkellä käytössä, Yasmine-pillerit.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy varmuuden vuoksi näytillä. Sinulle ei varmaan tehty kaavintaa keskeytyksen jälkeen, joten sisään on voinut jäädä raskausmateriaalia. 

Vierailija
2/4 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuollaisia oireita,kunnes pahenivat entisestään ja lopuksi nousi yli 38,5c kuume ja päivystyksestä suoraan osaatolle rullatuolilla.Olin jo huonossa kunnossa.4pv meni osastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks teit abortin noin myöhään? Kai tiesit että vähemmällä oisit päässyt kun oisit tappanut lapses aiemmin. Joo, osa vauvasta voi olla vielä sisälläs joten kohtutulehdukselta kuulostaa. Käy lääkärissä ja kaapivat loput vauvelit ulos kohdustas.

Vierailija
4/4 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkkeellinen keskeytys tehtiin ihan alussa. Jälkitarkastusaikaa en saanut. ~2 vko keskeytyksestä muistan ihmettelleeni, kun vuoto ei ottanut loppuakseen. Kivut olivat lieviä, mitta niitä oli. Kuumetta ei missään vaiheessa ollut, mutta yleisolo oli heikko. Soitin polille ja pääsin tarkastettavaksi. Ultrassa kävi ilmi, että residuaa oli jäänyt kohtuun ihan kunnolla ja kohtutulehdus oli ilmiselvä. Pääsin heti osastolle, jossa kaavinta tehtiin vielä samana iltana. Jälkisupistukset sattuivat ja keskeytyksen tuore muisto palasi voimakkaana, mutta apu oli koko ajan läsnä. Olin osastolla muistaakseni 2 yötä. Koko ruljanssi otti koville niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Kannattaa hankkiutua lääkäriin pian. Kohtutulehdukseltahan tuo kuulostaa. Paljon voimia sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan