Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattako osa-aikatyö rahallisesti?

Vierailija
24.08.2014 |

Kummasta tienaa enemmän - ansiosidonnainen päiväraha vai 50-60 % osa-aikatyö? Eli jos työnantaja osa-aikaistaa, niin kannattaako jäädä töihin ollenkaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos voi tehdä osa-aikaisena vaikka 2-3 työpäivää viikossa voi kannattaa. Jos työaika olisi joka päivä 4 tuntia, tulisi samat työmatkakulut kuin koko päivästä, ja olisi kuitenkin kiinni työssä eikä voisi olla samalla tavalla vapaalla kuin kokonaisia päiviä.

Sekä ansiosidonnaista että palkkaa voi saada, mutta palkka pienentää ansiosidonnaista, eli se on siis soviteltua päivärahaa. Lopputulos voi olla vaikka noin 75% kokoaikatyön palkasta.

Vierailija
2/5 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Teen itse osa-aikaa, saan siis liksaa, ansiosidonnaista "työtön"- päivistä. Olen laskenut, että paremmin tienaan kuin kokonaan työttömänä, vaikka olisin liiton rahoilla ja ostan vielä kuukausilipun. Liiton raha sen verran isohko, verrattuna kelaan, että fattasta ei saa juuri mitään, eikä jaksa tod. niitä lappuja täytellä ja tiliotteita tulostella. Plus että kiva käydä töissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin epäselvästi, siis saan liksaa JA ansiosidonnaista "työtön"- päiviltä.  Nro 2

Vierailija
4/5 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että tällaisessa tilanteessa voi saada sekä ansiosidonnaista että palkkaa??

Vierailija
5/5 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mä työskentelen 3 tai 4 pvää viikossa. puuttuvat päivät saan liitosta ansiosidonnaisena. Ei tietenkään täysimääräisenä, palkka vähennetään tietenkin. Ja maksun suuruus lasketaan  palkasta. Mulla ei ole mikään superhyvä palkka, olen saanut liitosta 250e - 400e/kk, riippuen työtuntien määrästä.

Soita ihmeessä oman ammattiliittosi työttömyyskassaan.