Apua! Kloriitista läikkiä vaatteisiin..
No niin, onnistuin roiskasemaan muutaman pisaran kloriittia lasten trikoohousuihin ja niihin tuli tietty rumat läiskät. Voinko värjätä housut vai jääkö siltikin laikkuisiksi :(? Ei muuten, mutta housut olivat uudet :'(
Kommentit (13)
Nonni, tätä mä vähän pelkäsinkin :( . Itku. Mutta kiitos vastauksestasi :)!
Mulle on käynyt 2 kertaa omille mustille housuille, että istuin paikkaan, jonka olin juuri pessyt kloritella. Ärsyttää.
Mulle on käynyt 2 kertaa omille mustille housuille, että istuin paikkaan, jonka olin juuri pessyt kloritella. Ärsyttää.
Olen hirveän pahoillani, että luin "klitoriksesta läikkiä vaatteisiin".
Pese kloritellabkokonaan ja värjää sitten
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:55"]
No niin, onnistuin roiskasemaan muutaman pisaran kloriittia lasten trikoohousuihin ja niihin tuli tietty rumat läiskät. Voinko värjätä housut vai jääkö siltikin laikkuisiksi :(? Ei muuten, mutta housut olivat uudet :'(
[/quote]
Jos on pieniä läiskiä, värjää tusseilla piiloon.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:00"]Olen hirveän pahoillani, että luin "klitoriksesta läikkiä vaatteisiin".
[/quote]
Sama täällä :D
Heii, kiitos vinkistä!! Juu, siis sellaisia pieniä pisara laikkuja. Minäpäs kokeilen ja jos se ei auta niin voinhan tosiaan valkaista housuja kokonaan ja sitten värjätä. Olettaen siis että väri tarttuu kloriitin jälkeen enää kankaaseen :/
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:09"]
Heii, kiitos vinkistä!! Juu, siis sellaisia pieniä pisara laikkuja. Minäpäs kokeilen ja jos se ei auta niin voinhan tosiaan valkaista housuja kokonaan ja sitten värjätä. Olettaen siis että väri tarttuu kloriitin jälkeen enää kankaaseen :/
[/quote]
-AP ja kiitin siis tussivinkistä :D ...ja nyt joku voisi lukea tussuvinkistä ;)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 17:09"]
[/quote]
-AP ja kiitin siis tussivinkistä :D ...ja nyt joku voisi lukea tussuvinkistä ;)
[/quote]
Ole hyvä vaan! Sellaiset kunnon myrkkytussit (haisevat kauhealle) varmaan tarttuvat parhaiten ja ne merkkautussit (Laundry jotakin), joita käytetään vaatteiden merkitsemiseen. Toivottavasti löytyy oikea väri. Jos housut olivat mustat, homma hoituu varmasti.
Kun olin teini, roiskutin tarkoituksella kloriittia farkuille. Tuli hienot punkkarihousut:). Oi niitä aikoja, 30v sitten:).
se on valkaissut ne ja vaikka värjäisit, jää vaaleammat läikät.