Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena-raskaus! Tai sitä epäilevät av-mammat, tänne näin :)

Vierailija
24.08.2014 |

Kuka on tullut raskaaksi Mirena-hormonikierukan käyttäjänä?

Miten huomasit raskauden? Millä viikolla olit? Oliko kierukka paikoillaan? Vedettiinkö se pois? Tuliko keskenmeno? Halusitko abortin? Jatkuiko raskaus? Tuliko terve vauva? Yms!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla kun heräsin, eka ajatukseni oli että hei rintoja ei säre enää!! Juoksin vessaan katsomaan onko kuukautiset alkanut mutta ei vielä. Rinnat on nyt enää ihan hie man arat, ei niin kuin viime viikot. Ehkä kaikki onkin ollut vain kierukan sivuvaikutusta :) Kp 31/30 tänään. On sellainen olo että en olekaan raskaana :)

Mirenamamma

Vierailija
2/26 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli pieni hento vaaleanpunainen läiskä vessapaperiin ja samanlainen siteeseen. Eli taisi mullakin alkaa ja rinnat ei ole enää niin kipeät!! :)

Tosi merkillistä vain kun ennen ei ole ollut "raskausoireita" ja nyt tuli, mutta ehkä ne kuuluu sivuoireisiin. Pääasia että kuukautiset alkoi :) Odotan kunnon vuotoa innolla :)

Mirenamamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitkohan ollut kuitenkin raskaana ja kierukka "abortoi" alkion? Mutta nyt pitäisi alkaa runsas verinen vuoto missä on klimppejä. Jos ei ala niin tee raskaustesti varmuuden vuoksi. Voi olla myös keskeytynyt keskenmeno!

Vierailija
4/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hyvä ihminen se testi. Katsos kun sä joko oot raskaana tai et, ei siihen vaikuta se onko joku muu mahdollisesti joskus raskautunut kierukasta huolimatta. Rohkeesti vaan testaamaan!

Vierailija
5/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pohdiskelen mahdanko olla raskaana. Minulla on Mirena, ollut jo pari vuotta. Tänään on kp 30/30.

Minulla on ollut merkillisiä oireita jo yli viikon. Aluksi kipeytyi yksi rinta, sitten toinen. Niitä aristaa, nipistää ja välillä tuntuu samaa tunnetta kun maito nousee synnytyksen jälkeen. Olen synnyttänyt mutta vuosia sitten.

En ollut yhtään varautunut tälläiseen, meidän lapsiluvun piti olla täynnä.

Nyt on pari päivää sitten alkanut kuvotus joka on voimakkaimmillaan illalla.

En ole ostanut vielä raskaustestiä.

T. Yx Mirenamamma

Vierailija
6/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan kanssahan kohdunulkoiset ovat melko yleisiä, että sen takia kannattaa testata nopeasti ja tuloksesta riippuen mennä lääkäriin.

Vierailija
7/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan kanssa kohdunulkoiset ovat harvinaisenpia kuin kuparikierukan kanssa.

Vierailija
8/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Nostan teille ;)

se klipsi

Vierailija
9/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Klipsi! :)

Vierailija
10/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan yhtä Mirenaa. Kierukka oli siinä vaiheessa kun testin tein, ollut n. 1,5v. Testin tein kun "vatsatauti" vaan jatkui muttei kuitenkaan tullut oksennusta, ainoastaan tosi huono olo koko ajan. Ja palelin myös ihan älyttömästi. Tikkuun pissasin tammikuun lopussa, viikkoja ehkä just 4-5? Haalea plussa, verikokeen ottivat helmikuun alussa kun eivät uskoneet mun tikkua..sitten kävin ultrassa, kierukka oli liikkunut hieman ja oli siis tulossa pois..ruskuaispussi oikeassa paikassa, ei häiriintynyt kun kierukka poistettiin siinä ultran aikana. Toivoin kyllä hieman että olisi mennyt kesken siinä vaiheessa, mutta sitkeä tyttö on tulossa.

Tämä raskaus on ollut henkisesti raskain tähän mennessä, vasta nyt olen alkanut hyväksymään tulevan vauvan ja ehkä jossain määrin odotankin pikkuista. Mies oli ehdottomasti vastaan ja abortin kannalla, ja tämä onkin ajanut avioliiton kriisiin, se etten tehnyt aborttia oli viimeinen niitti kaikkeen. En kuitenkaan edelleenkään pystyisi aborttia tekemään, joten sitä päätöstä en kadu.

Elämän suunnitelmat meni uusiksi ja katsotaan miten ne tästä vielä muuttuu, jäänkö yh:ksi vai jatkuuko avioliitto. Pariterapiassa käydään jouluun asti ja mietitään mitä tehdään.

Vielä ei siis tietoa vauvan terveydestä, mutta ainakaan ultrassa ei ole näkynyt mitään poikkeavaa. Isosisko ja -veli täällä ainakin kovasti odottavat tulokasta. La lokakuun alussa.

-rv 34

Vierailija
11/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi "kierukasta huolimatta". Tai siis kierukka oli tullut ulos omia aikojaan mutten ollut sitä huomannut. Ei ollut kierukkaa aiemmin ollut joten en tiennyt mitä "oireita" kierukan olisi pitänyt aiheuttaa. Tuo lapsi on nyt 10 v ja mies vain hymyili kun uutisen hänelle aikoinaan kerroin.

Toinen kierukka laitettiin muusta syystä n 1½ vuotta sitten ja tuli vuoden päästä pihalle itsestään, eli ei ne vaan minussa jostian syystä pysy??

Tee testi, minä tiesin jo testiä tehdessäni että olin raskaana koska kaikki oireet viittasivat siihen.

Vierailija
12/26 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi raskaus mirenasta huolimatta mutta luojan kiitos meni kesken. Loppuja jouduttiin lääkkeellisesti poistamaan. Tämä tapahtui tänä syksynä. Kamala kokemus kaikenkaikkiaan. Mirenaa ei enää tähän ruumiiseen tule!

Vierailija
13/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali sinulle jonka avioliitto on kriisissä kierukan pettämisen takia! :(

Ja sinä toinen, ihanaa että miehesi hyväksyi tilanteesi heti.

Minua pelottaa ajatella mieheni reaktiota jos olen raskaana. Siksi en uskalla tehdä testiäkään, parempi kun minäkään "en tiedä" :/

Mirenamamma

Vierailija
14/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, kun hormonikierukan väitetään olevan sterilisaation jälkeen tehokkain ehkäisymuoto, mutta niin vain keskustelupalstalta löytyy heti useita, joilla se on pettänyt. Ei ole ainoa kerta, kuin potilaiden/asiakkaiden kokemukset ovat ristiriidassa lääketieteen virallisen kannan kanssa. Mutta sitähän ei maallikon sovi kyseenalaistaa... Hmph.

Toivon todella, että oma Mirenani pitää.

Vierailija
15/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:55"]Ihme juttu, kun hormonikierukan väitetään olevan sterilisaation jälkeen tehokkain ehkäisymuoto, mutta niin vain keskustelupalstalta löytyy heti useita, joilla se on pettänyt. Ei ole ainoa kerta, kuin potilaiden/asiakkaiden kokemukset ovat ristiriidassa lääketieteen virallisen kannan kanssa. Mutta sitähän ei maallikon sovi kyseenalaistaa... Hmph.

Toivon todella, että oma Mirenani pitää.

[/quote]

Haittavaikutusilmoituksia (raskaus) ei kai tehdä niin paljon kuin pitäisi.

Vierailija
16/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klipsillä alkoi menkat äsken. Tsemppiä teillekin :)

Vierailija
17/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Klipsi!!! :)

Vierailija
18/26 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämmösen keskustelun ja mietin vain että onko nuo "raskausoireet" siis vain mirenan sivuvaikutuksia? Mulla ollut mirena kohta 1v, vuotoa tullut n6-8vk välein ja jokaisen vuodon välissä olen joutunut tekemään testin (joka aina ollut neg.) Kun on ollut niin selvät rakaus oireet. Pahoinvointia rintojen arastelua, tuvotusta ym. parikertaa tullut olevinaan jopa "kiinnittymisvuoto"-tippa. Ja taas. Kai se sit vaan kuuluu asiaan tässä vuotojen puolivälissä, ovulaatioon liittynee? Paha mennnä veikkaan, mut nyt taas testiä tekemään.

Olen 26v, 4 lapsen äiti.

Raskauksia takana 12, synnytykset mukaan laskettuna. Yhtään ei siis keskeytetty, kaikki erivaiheessa (rv7-rv16 väleissä) menneet kesken + 1 mola-raskaus.

Vierailija
20/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se testi tällä kertaa positiivinen. Pitää varmaann huomenna heti soitella ehkiksee, kysellä vähän että mitäs nyt tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä