minkä "tasoisella" flunssalla menet töihin/
Kommentit (53)
34: Jää kotiin, et ole työkuntoinen. Ei kuume ole mikään sairauden mittari.
terv. 33
Aaa, samaa mietin tässä itsekin. Mittasin juuri lämmön, 37 (eikä se kovassakaan flunssassa koskaan nouse yli 37,5:n). Poskiontelot aivan turvoksissa ja päätä särkee. Kurkkukipu ja yskä meni jo ohi. Jäisin mielelläni huomenna kotiin, jos olo on samanlainen kuin nyt, koska ajatuskaan ei oikein kulje ja pelkkä oleminen on tuskallista. Särkylääkkeiden voimalla en haluaisi töitä tehdä, kun raskaana olen, eikä ne kuitenkaan tehoa kuin sen hetken. Työskentelen huomenna yksin, asiakaspalvelussa tosin. Jos jään kotiin, joudutaan toisesta yksiköstä hommaamaan sijainen, joka hankaloittaa tämän toisen yksikön työtilannetta. Ärsyttää nää tilanteet enemmän kuin itse sairaus. Etänä työskentelisin mielelläni, jos se olisi mahdollista. Silloin voi tehdä töitä voinnin mukaan. Palvelutiskissä on hankala pitää lepotaukoa, kun päänsärky yltyy kohtuuttomaksi.
Mä meen töihin viimeiseen asti valitettavasti. Olen ope ja meillä ei saa palkata sijaisia. Luokassani on monta integroitua lasta ja siellä on piru irti, jos joutuvat olemaan keskenään. Oikeasti jotain voi sattua ilman jatkuvaa valvontaa.
Pieni lämpöily ei saa jäämään vielä kotiin, vaikka olo olisi kurja.
Itsellekkään ei kuumetta yleensä tule yli 37.6, pari kertaa ollut 2000 luvulla yli 38, toinen oli joku bakteerihomma jonka takia olin viikon sairaalassa ja tuli 40 kuumetta, toinen norovirus josta pääle 38.
Nyt ollut viikon verran flunssa, kuume 37-37.5 ja olo paskaakin paskempi. Jos olisin töissä niin olisin kyllä 1-2 viikkoa saikulla flunssan takia, kun olo on oikeasti niin huono. Lisäksi vihaan kusipäitä jotka tulee kouluun/töihin selvästi kipeänä köhimään ja niiskuttamaan niin että varmasti tarttuu, ovenkahvoja ym voi sentään vältellä mutta ei jos ahtaassa tilassa yskitään 8h putkeen.
Jossain oli että vahva immuunipuolustus tekee paskimman olon, liekkö sitten totta mutta ei ole kivaa jos on pari viikkoa flunssan takia sängynpohjalla napottamassa.
Eli olisin töistä poissa heti kun olo on huono. tietäisi se sitten viikon, kahden tai 3 kuukauden saikkua pelkän olon takia mutta olisin silti. Jotkut virukset voi olla sitkeitä, eräs kesä oli pientä lämpöä kuukausi kaupalla ja olo jaksamaton.
eniten potuttaa kun ei pääse salille ym harrastamaan.
Meillä ei saa sairauslomaa, ellei ole kuumetta. On kyllä aika edesvastuutonta mennä töihin räkimään ja köhimään, mutta ei auta. Ja sitä patsi mistäs polkaiset sijaisen? Meillä on jokaisella omat työmme emmekä pysty hoitamaan sivussa kollegankin töitä.
Mulla on flunssien kanssa ollut melkein aina "huono tuuri" eli pahin vaihe on joko lomalla tai viikonloppuna. Kun loma tai viikonloppu on ohi, olen minäkin jälleen iskussa, en aina kovin hyvässä, mutta iskussa kuitenkin.
Minulle nousee heti 38 asteen kuume ja sitten teenkin ihan kuolemaa kuumehoureissani. Työskentelen vielä lasten kanssa, joten ole kyllä alusta asti pois töistä.
en jää kotiin pelkästä nuhasta tai yskästä, sitten kyllä jos kuumetta TAI jos olo on tosiaan ihan puolikuollut.
istumistahan se työni lähinnä on, kaupan kassalla
Jos en ole työkylyinen aamulla laitan pomolle sähköpostin.
On oma työhuone jossa voisin pärskiä ja ripuloida rauhassa, mutta miksi menisin sitä tekemään työpaikalle??
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:59"]Meillä ei saa sairauslomaa, ellei ole kuumetta. On kyllä aika edesvastuutonta mennä töihin räkimään ja köhimään, mutta ei auta. Ja sitä patsi mistäs polkaiset sijaisen? Meillä on jokaisella omat työmme emmekä pysty hoitamaan sivussa kollegankin töitä.
Mulla on flunssien kanssa ollut melkein aina "huono tuuri" eli pahin vaihe on joko lomalla tai viikonloppuna. Kun loma tai viikonloppu on ohi, olen minäkin jälleen iskussa, en aina kovin hyvässä, mutta iskussa kuitenkin.
[/quote]
Siis työtervys ei kirjoita sairauslomaa jos ei ole kuumetta? Siis jos sinulla on ampumahaava niin menet töihin?
Heti, kun kipeeltä tuntuu, niin pakko jäädä kotiin. Töihin ei asiaa kipeenä, elinsiirtopotilaita hoidan työkseni.
Mä meen aina aukaisemaan liikkeen klo.7.00 jonka jälkeen ilmoitan ja näytän esimiehelle, että olen todellakin kipeä. Sitten odotan ysivuorolaisen ja lähden kotia. En ikinä kehtais vaan soittaa ja ilmoittaa olevani kipeä. Jopa sairaalasta soitin, että en tiedä ehdinkö töihin, no en ehtinyt, kun olin vielä kolme päivää osastolla..