minkä "tasoisella" flunssalla menet töihin/
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:56"]
Ihana kun tulette töihin räkimään ja yskimään vaikka kuumetta ei olisikaan
[/quote]
Ihanaa kun te jäätte kotiin jokaisesta aivastuksesta ja muut joutuu hoitamaan teidän työt.
Ihana kun tulette töihin räkimään ja yskimään vaikka kuumetta ei olisikaan <3 Te sankarit! Mikä onni onkaan saada teiltä tartunta :)
[/quote] Et sitten muualla kulje, kuin töissä? Itse sain viimeisen flunssani ollessani lomalla. Ihmeellistä, kuinka monella tuntuu ainoat ihmiskontaktit olevan töissä ja vain sieltä saavat virukset ja taudit.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:42"]
Ihana kun tulette töihin räkimään ja yskimään vaikka kuumetta ei olisikaan <3 Te sankarit! Mikä onni onkaan saada teiltä tartunta :)
[/quote] Et sitten muualla kulje, kuin töissä? Itse sain viimeisen flunssani ollessani lomalla. Ihmeellistä, kuinka monella tuntuu ainoat ihmiskontaktit olevan töissä ja vain sieltä saavat virukset ja taudit.
[/quote]
Kunha selittelevät, kun ei työt maita niin sieltä ollaan aina pois kun on mahdollista.
Riippuu ihan siitä millaisia töitä on tiedossa. Jos on asiakaspäivä jossa minun asiantuntemustani tarvitaan eikä korvaavaa henkilöä helposti löydy, raahaudun paikalle ihan missä kunnossa tahansa.
Jos taasen on normitoimistopäivä, saatan jäädä suhteellisen helpostikin kotiin lepäämään. Itseni tuntien kun tiedän, että mikäli lepään heti flunssan alussa, selviän huomattavasti vähemmällä ja lyhyemmällä sairastamisajalla.
Mikäli töissä on todella kiire, tai pitää valmistautua asiakaspäivään, teen sairaanakin kotoa etätöitä.
Eli fiiliksen ja työkuorman mukaisesti mennään eikä työntantajallakaan tunnu olevan mitään sitä vastaan.
Pitääkö tämäkin keskustelu vääntää typeräksi pilkun viilaamiseksi ja eipäs-juupas väittelyksi? Kai siinä voi järkeä käyttää että milloin pystyy töihin. Ei jokaisen aivastuksen takia tarvi jäädä kotiin. Flunssa tarttuu pisaroista ja voimakas pärskiminen lisää riskiä. Tottakai sen voi muualtakin saada. Mutta miettikäähän nyt hyvät ihmiset, tuleeko työnteosta mitään jos koko ajan korskuu ja pärskyy kuin elefantti ja räkäpaperi on käsissä useammin kuin työvälineet? Miltä se näyttää asiakkaista? Eihän siinä tule itse työnteosta yhtään mitään joten on parempi jäädä kotiin. Minut on muuten pomo pari kertaa käännyttänyt kotiin nuhan takia vaikka omasta mielestä olin rimaa hipoen työkykyinen. Toimisto- ja atk-töissä olen.
T:3
jos nuhan ja yskän takia olisin pois töistä, olisin jo neljättä viikkoa saikulla putkeen... kyllä mä olen pakon edessä ja vähiten sairaana mennyt asiakaspalvelutöihinkin kipeänä. särkylääkkeen voimalla pärjää pari päivää töissä pienessä kuumeessakin vaikka jalkojen päällä pitäisikin olla.
itse asiassa en ole vielä koskaan ottanut saikkua ja työelämää yli 3 vuotta takana :o
vatsataudissa jäisin kyllä kotiin. oksentaisin vielä asiakkaan päälle :D ehkä myös yli 38 astetta kuumetta kaataisi minut sängyn pohjalle, vaan eipä ole vuosiin ollut noin paljoa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:48"]
Riippuu ihan siitä millaisia töitä on tiedossa. Jos on asiakaspäivä jossa minun asiantuntemustani tarvitaan eikä korvaavaa henkilöä helposti löydy, raahaudun paikalle ihan missä kunnossa tahansa.
Jos taasen on normitoimistopäivä, saatan jäädä suhteellisen helpostikin kotiin lepäämään. Itseni tuntien kun tiedän, että mikäli lepään heti flunssan alussa, selviän huomattavasti vähemmällä ja lyhyemmällä sairastamisajalla.
Mikäli töissä on todella kiire, tai pitää valmistautua asiakaspäivään, teen sairaanakin kotoa etätöitä.
Eli fiiliksen ja työkuorman mukaisesti mennään eikä työntantajallakaan tunnu olevan mitään sitä vastaan.
[/quote]
Kuulostatkin korkeastikoulutetulta asiantuntijalta. Tunnollisia...
Ex-työpaikkaan kun tarvitsi jostain syystä aina sairaslomatodistuksen, niin ihan kuumeessa ollessa vasta olin pois. Ja jostain syystä perus räkätauti ilman kuumetta ei tuonut sairaslomaa.
eli siis jos ei ole kuumetta, on vain nuhaa ja yskää? olo ei voi muuten olla kipeä niinkö? itse jään pois jos on paska olo, riittää että olen yhden päivän kotona lepäämässä ja toivun nopeammin, kuin että sinnittelen viimeiseen saakka töissä ja sitten joudun olla useamman päivän pois kun en saanut levätä ajoissa
Minä jään jo pikkuflunssassa vaikka ei olisi kuumettakaan. Mutta nuha, kipeä kurkku, viuluinen ja nuutunut olo riittävät. Ja arvatkaa mitä, mulla on yleensä vain kahdesta kolmeen sairauslomapäivää vuodessa. Uskon sen johtuva siitä, että jään heti kotiin hoitamaan itseäni enkä ala puolikuntoisena tekemään töitä. Parissa kolmessa päivässä saa itsensä jo kuntoon, kovan nuhan jälkeen toki voi olla sitkeää limaisuutta jonkin aikaan, mutta akuutti pärskimis ja viluvaihe kannattaa hoitaa heti.
Jään aika pienestä. Jos on kipeä olo ja nenästä tippuu räkää, en taatusti lähde tartuttamaan esimerkiksi syöpäsairaita lapsia töihin vaikkei kuumetta olisikaan. Heikon immuunivasteen omaavalle potilaalle se voi olla viimeinen flunssa koskaan. Ei paljon kiinnosta nettitrollien mielipiteet lintsailusta.
Olen saanut vuolaaseen nuhaan ilman kuumetta saikkua 3 päivää monet kerrat. Kävin ihan vain tk-sairaanhoitajalla kun työpaikalle kelpasi sairaanhoitajan todistus lyhyistä poissaoloista. Tiedä häntä sitten olisiko lääkäri ollut jyrkempi mutta aika harvoin kai lääkärille passitetaan tavallisen flunssan takia ja monille työnantajille riittää sairaanhoitajan todistus lyhyestä sairauspoissaolosta.
T:3
Se riippuu ihan olosta, kuume ei ole ainoa kriteeri kuten työterveyslääkärikin kerran sanoi.
Työskentelen lasten parissa ja enpä usko että vanhemmatkaan tykkäis jos tulisi töihin kurkkukipuisena päivästä toiseen tai pärskivänä saati lämpöä tai kuumetta kantaen. Tosin taudin tarttumisen kannaltahan sitä on aina myöhässä koska se tarttuu heti ensioireista alkaen ja aiemminkin mutta silti.
aika korkealla kynnyksellä olen pois, lähinnä kuumeessa ja superräkäisenä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:42"]
[/quote]
Kunha selittelevät, kun ei työt maita niin sieltä ollaan aina pois kun on mahdollista.
[/quote]
Minä rakastan työtäni, mutta vielä enemmän rakastan terveyttäni. Hoidan sairauteni hyvin ja loppuunasti vältellen toisten tartuttamista. Niin kovin monta tervettä nuortakin kun tiedän sairastuneen vakavasti jälkitauteihin.Tiedän etten saa tästä teiltä kiitosta mutta en odotakaan sitä. Muiden tuomitseminen ei paljoa mua hetkauta, varsinkin kun kukaan ei joudu tekee mun töitäni poissaollessani ja sairastankin vain noin max 3 krt vuoteen jos sitäkään.
/Eräs muina aikoina hyvin ahkera muttei sairas-aikoina.
Olen harvoin poissa töistä, vaikka olisin flunssassa. Se on aina niin hankalaa. Hirveä pomon voivottelu puhelimessa, että miten me oikein saadaan nää sun työt tehdyksi ja kuka ihme nää voisi tehdä...Jouduin olemaan perjantaina kotona, ekan kerran tänä vuonna, kun olin todella kovassa flunssassa ja kuumeessa. Kuuntelin nämä tutut voivottelut. Olen maannut pedissä koko viikonlopun, olo ei ole vielä parantunut muuten kuin että kuumetta ei enää ole paljonkaan. Huimaa ja korvissa soi. Huomenna yritän kuitenkin mennä töihin Buranan avulla. En voi harmi kyllä tehdä kevyempää päivää sairaana, vaan jos menen töihin, pitää tehdä ne kaikki minulle kuuluvat hommat, niitä ei voi lykätä seuraavalle päivälle.
Minulla on työkaveri, kuka myös on poissa heti, kun on nuhaa. Laskettiin juuri tämän vuoden saikut ihan mielenkiinnoilla työvuorolistoista. Jaksaa olla 1.5 viikkoa töissä ja sitten on 2-3 päivää pois. Eli on aina listan eka viikon ja viimeisen viikon muutaman päivän saikulla.
Onhan se hyvä, ettei tule sairastuttamaan muita.....
Myös minä päätin jäädä viime talvena "hyvissä ajoi" sairastamaan ja lepäämään kotiin. Yllättäen flunssa meni parissa päivässa ohi, enkä saanut poskiontelotulehdusta, kuten aina aikaisemmin flunssan yhteydessä. Tulevana syksynä / talvena aion toimia samalla tavalla. Kyse on kuitenkin terveydestäni.
En myöskään haluaisi työskennellä työkaverin kanssa joka kovasti räkäinen ja yskäinen. Eivätkä potilaatkaan ilahdu sellaisesta hoitajasta...
Tällä hetkellä juuri kamppailen saman ongelman parissa.
Kurkku todella kipeä, räkää piisaa, paska, voipunut olo. Mutta ei kuumeta.
Pienikin pystyssäolo vaatii paljon.
Työskentelen sairaalassa.
Voipi olla, että jään huomenna sairastamaan.
Teen töitä pääasiassa yksin omissa oloissani, asiakkaita ei juurikaan käy (suunnittelija olen) ja lekuriin on niin paljon pitempi matka, että ihan pikkuflunssassa en jää kotiin. Meillä on oltava saikkutodistus joka päivästä. Varmaan sitten jään kotiin jos en pystyssä pysy. Mutta sairastan onneksi flunssaa tosi harvoin. Jos olisi asiakaspalvelua, jäisin varmaan herkemmin.