töiden alkaminen ahdistaa
aloitan tiistaina uudessa työpaikassa ja mua suoraansanottuna hirvittää. keväällä lopetin työt ahdistuksen ja masennuksen takia, enkä tiedä oonko vielä valmis uuteen työhön. tiistaina olisi kuitenkin tarkoitus kirjoittaa sopimus, työ on onneksi vain 4h kerrallaan max. 5 kertaa viikossa, joten loppuunpalaminen ei varmaan ole kovin todennäköistä. kuitenkin pelottaa, ahdistaa ja ties mitä kaikkea muuta, mutta kai se on pakko? voinko kuitenkin purkaa sopimuksen, jos työt alkaa ahdistamaan liikaa? haluaisin kovasti tienata ja käydä töissä, mutta jotenkin tämä pelkotila on estänyt sen.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:40"]
Tiedän tunteen, ihan kamalaa...sairaslomaa voit varmaankin ottaa, jos ei suju?
[/quote]
Olisiko siinä edes mitään järkeä heti saikuttaa, vaikka tajuaisi itsekin että kannattavampaa olisi lopettaa? Toki sitten olisi taas karenssi edessä, mikäli lääkärin todistusta ei olisi. Sain karenssia 3kk silloin kevälläkin, vaikka olin toimittanut lääkärin todistuksen työkkäriin :/
Keväällä ahdistus, stressi ja masennus pääsi niin pahaksi, etten saanut unta ja pelkkää työtä ajatellessakin sai purra hammasta ja pidättää itkua. Samaa en haluaisi enää ikinä kokea.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:48"]
Onhan sulla koeaika
[/quote]
miten se sitten käytännössä menee? koeajalla saan irtisanoutua ilman karenssin pelkoa? ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:48"]
Onhan sulla koeaika
[/quote]
miten se sitten käytännössä menee? koeajalla saan irtisanoutua ilman karenssin pelkoa? ap
[/quote]
olen vähän tyhmä:(
Mulla sama juttu! Katsotaan nyt kuinka eka päivä menee :(
Googlettelun jälkeen selvisi että on aika epätodennäköistä säästyä karenssilta jos itse irtisanoutuu, vaikka olisikin koeajalla.
Ap, ilman pätevää syytä voit saada 3kk karenssia. Ellei sinulla ole lääkärin toteama vaikea masennus. Onko tämä "oikea työpaikka" vai esim työkokeilu? Jos on työkokeilu, niin en usko että saat karenssia, vaikka lopettaisit koeajan jälkeen.. Jos siltä tuntuu että ahdistaa liikaa. Kannattaa kysyä työkkäristä, että miten on.. Kyllä se siitä, kun on uusi työ ja uudet (toivottavasti mukavat) ihmiset. On muuta ajateltavaa, positiivista ajateltavaa. Hyvää syksyä ap! :)
Voi ei mul on täysin sama tilanne! Edellinen (määräaikainen) työ loppui kesän alussa, viimeiset pari kuukautta olin kuitenkin jo sairaslomalla. Kesän vain oleilin, en mennyt työkkäriin vaikka kai työnhakemisestakin voi saada sairaslomaa.. Nyt alkoi viikko sit yllättäen työt uudessa paikassa jonka mun isä vaan tavallaan hommas mulle (ei tiennyt masennuksesta ja ahdistuksesta). 40h viikossa ja jo nyt ekan viikon jälkeen oon jo aika lopussa.. Yritän kuitenkin jos jaksaisin, koska en kehtaa työnantajalle (perhetuttu) ja isälleni tätä sairautta myöntää. Vaikka varmaan pitäis.
Mut tsemppiä sulle ja jaksamista töihin! :) kyl me selvitään!
Yritä lähteä positiivisella mielellä. Muista, että uudessa työpaikassa aloittaminen ahdistaa ja jännittää kaikkia, tämä ei ole vain sinusta ja sairaudestasi johtuva juttu. Alussa onkin varmasti kuormittavaa ja pelottavaa, kun kaikki on uutta, älä luovuta liian helpolla! Mieti miten hieno tunne se olisikaan hoksata, että sinä selvisit peloistasi huolimatta!
Sama juttu. Huomenna alkaa uudet työt ja ahdistaa älyttömästi. Koko kroppa ihan sekaisin. Ajattelin että tää tekee hyvää mulle mut nyt tuntuu et haukkasin liian ison palan.
Vierailija kirjoitti:
Googlettelun jälkeen selvisi että on aika epätodennäköistä säästyä karenssilta jos itse irtisanoutuu, vaikka olisikin koeajalla.
Sen perkeleen karenssin takia on pakko lusia vuoden kakku. Palkkatuella tienaa niin vähän että mielummin olisin työttömänä.
Tiedän tunteen, ihan kamalaa...sairaslomaa voit varmaankin ottaa, jos ei suju?