Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko mitään syytä kertoa lapselle

Vierailija
24.08.2014 |

Äidin käyttäneen nuorena paljonkin huumeita?Edes sitten kun lapsi on jo aikuinen.

Miksi/miksi ei?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehkä lapsen ollessa 16+

Vierailija
2/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan alaikäisenä, koska vaikka sinä olet päässyt niistä irti, hän voi kokea, että on ok kokeilla, kun sinäkin, muttei sitten pääsekään siitä junasta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienelle lapselle, mutta viimeistään aikuisuuden kynnyksellä olevalle. Hän saa sen joka tapauksessa jostain lähteestä tietoonsa. On parempi, että kerrot itse rehellisesti, millaista elämää olet joskus viettänyt.

Vierailija
4/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertois, mielummin lapsi luulee ja pitää sut hyvänä esimerkkinä

Vierailija
5/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoisin, sitten kun lapsi on sopivan ikäinen eli n. +13. Varmasti osaat kertoa varoittavia esimerkkejä ihan eri tavalla kuin joku ihan pumpulissa kasvanut äiti, joka ei edes tiedä mitä ja minkä nimisiä huumeita on.

Minunkin miehellä on huumetausta ja kyllä kerrotaan lapsille siitä ja myös siitä että esim. moni isän kavereista on kuollut huumeisiin ja ollut vankilassa ja aika täpärällä oli ettei isäkin pilannut elämäänsä ihan täysin.

Vierailija
6/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siksi että lapsi ei tee sillä tiedolla mitään.

Vierailija
7/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:29"]Ei pienelle lapselle, mutta viimeistään aikuisuuden kynnyksellä olevalle. Hän saa sen joka tapauksessa jostain lähteestä tietoonsa. On parempi, että kerrot itse rehellisesti, millaista elämää olet joskus viettänyt.

[/quote]

Tätä minä juuri mietin. Entinen mieheni kuoli huumeisiin kun olin 19 minulla on hänestä kuvia ja muistoja olihan elämämme muutakin kuin sekaisin oloa.

Olen päässyt kaikesta irti jo aikoja sitten enkä koskaan käyttänyt sellasia joissa olisi pitkän aikaa riskejä sikiölle.

Raskaaksi tulin kun olin jo 4 vuotta ollut kuivilla.

mietin vain mitä kerron lapselle jos hän joskus kuulee puhuttavan entisestä miehestäni tai näkee kuvia. Käyn kuitenkin haudoillakin usein kun 5 kaveria on tästä syystä mennyt.

Erään miespuolisen ystäväbi mielestä minun pitäisi unohtaa nämä ihmiset eikä käydä heidän haudoillaan tai muistella, koska minulla on lapsi. En kuitenkaan tiedä tahdonko unohtaa heitä olimme tunteneet monien kanssa vuosia ennen huumeita. Miehelläni ei ole asiasta oikein mitään mielipidettä.

Vierailija
8/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäinen lapsi tekee paljonkin sillä tiedolla että vanhemmat tietävät mistä huumeissa on kysymys. Ja samalla tulee tieto siitä että lapsella on myös silloin alttius addiktioon, tulee ehkä kaksi kertaa mietittyä, kokeileeko. 

Vierailija
9/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa.

Meillä lapsen isällä pitkä huume- ja vankilatausta. Vankilasta lapsi tulee varmasti kuulemaan ja kysymään joten silloin joutuu kertomaan, kyse vielä pitkästä tuomiosta. Muuten ei kerrottaisi.

Vierailija
10/10 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ennen kuin joku muu kertoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan