Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5cm kysta! APUA

Vierailija
24.08.2014 |

Olen täysi-ikää hipova nuori nainen, ja mulla todettiin normi vatsaultrassa oikeassa munasarjassa pituudeltaan n. 4,8cm kysta... Gynekologia käskettiin varaamaan, mutta mua hermostuttaa ihan hirveästi. Entä jos se onkin pahalaatuinen? Mulla ollut tosi epäsäännölliset kuukautiset välillä (syömishäiriötaustaa) ja nyt niitä ei ole näkynyt puoleen vuoteen... Voiko se jotenkin vaikuttaa ton kystan ilmestymiseen?

Mitä gyne tekee tässä tapauksessa? Pitääkö tuo leikata vai mitä? Tsempatkaa mua varaamaan se aika...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohdussa 4 kystaa, ei mitään vaikutusta elämään paitsi kuulemma raskauteen. Rohkeesti vaan niin saat asian pois aikajärjestyksestä.

Vierailija
2/3 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kysta, löytyi sattumalta vatsan ultrassa. Sitä seurattiin ja se kasvoi 3cm:stä yli 6cm. Sain lopulta gyneltä lähetteen naistentautien polille. Gyne oli sitä mieltä, että kysta pitää tyhjentää/leikata. Ei kuulemma häviä ja on jo aika iso. No, oli se sitten kuitenkin hävinnyt, ei löytynyt enää polilla ultrassa. Ja polin lääkäri sanoi että kystia tulee ja kystia menee. Niitä kuulemma on monilla naisilla ja harvoin niistä on mitään haittaa. Joskushan ne voi kiertyä itsensä ympäri tai puhjeta jolloin tulee voimakkaita kipuja. Mutta suurin osa häviää itsestään. Varaat nyt sen ajan, gyne tutkii ja miettii mitä sen kanssa tehdään. Voi myös olla ettei sitä edes enää löydy. Ehkä samalla löytyy apua noihin muihin juttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisessa munasarjassa 5-senttinen ja toisessa 12-senttinen kysta, ja kyllä ne leikata täytyi. Jouduin lopulta päivystysleikkaukseen, kun tuo isompi kiertyi ja meni kuolioon. Leikatessa se olikin jo 25-senttinen. Monet kystat voivat puhjeta itsekseenkin, mutta mulla oli sellaisia kystia, jotka piti poistaa. Lopullisesti kystan laatu selviää vasta patologin lausunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän