Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisille rinnoille ei löydy rintaliivejä?

Vierailija
24.08.2014 |

Eli kysymys kuuluu, että minkälaisille rinnoille on ainakin lähes mahdoton löytää yhtään mistään rintaliivejä. Minä voin aloittaa. Sopiva kuppikoko minulle on 75AA, mutta rinnanympärys on liian tiukka ja puristaa kaikki läskit esiin. Rinnakkaiskokoa 75AAA taas ei ole olemassakaan :( Eli joudun käyttämään rintaliivejä, jotka ovat minulle liian tiukat vaikka monesti laitan niihin yhden leveyttä lisäävän pätkänkin väliin. Miksi ihmeessä kaikkia pienirintaisia ole tehty hoikiksi ja pieniksi?? Vaikka olen normaalipainoinen, niin olen vain yksinkertaisesti liian leveä pienirintaiseksi ilmeisesti :D

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:02"]

Se on myös kivaa, kun ympärysmitta on 100 tai 105 ja kuppikoko D tai E. Pieniä ympärysmittoja saa kyllä vaikka miten isoilla kupeilla, mutta iso ympärysmitta ja siihen nähden pienehkö kuppikoko on hankala yhdistelmä.

[/quote]

Juuri näin, iso ihminen pienillä tisseillä ei ole liivivalmistajien mielestä mahdollista, mulla on koko suurinpiirtein 100D, eikä sitä aina löydy, ja varsinkin kaarituettomia on vaikea löytää hyviä, onneksi on yksi merkki joka käy, mutta kivoja värejä ei tietenkään ole. Asiantuntijat sanovat että sopivissa liiveissä kaaret ei haittaa, mutta kyllä mulla alkaa haitata aina, ne päät pistää kainaloon, ja tulevat jonkun ajan päästä kankaan läpi.

Vierailija
42/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä teille, jotka etsitte isolla kuppikoolla varustettuja liivejä: Suomalainen verkkokauppa www.lumingerie.fi  paljon myös pienellä ympärysmitalla olevia malleja (esim jonkun kaipailemaa 65H kokoa löytyy paljon tuolta, samoin harvemmin kivijalkaliikkeistä löytyvää 60cm ympärystä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:35"]Itselläni ainakin tosi iso ongelma hyvien liivien löytäminen, pienet rinnat, mutta eivät kiinteät, niin että maatessa valuvat kainaloita kohti :(

Useimmat liivit siis vaan litistää rinnat kasaan tuohon keskelle rintakehää tai nostavat ne liian ylös. Ainoat hyvät ovat yhdet Cubuksen mallit koossa 70C. Ja vaikka tuo c kuulostaa isolta niin ei se mun rinnoissa ja tolla ympärysmitalla ole. Rinnanympärys mulla on 83cm ja siitä rintojen alta 76cm.

[/quote]

Ei C-kuppi kyllä kuulosta isolta kenenkään sellaisen mielestä, joka rinnoista jotakin tietää...

[/quote]

No anteeksi sitten, mutta usein vain kaikissa tissikeskusteluissa iso osa porukasta ihmettelee A kuppien kanssa, että miksi C kuppilaiset väittää rintojensa olevan pienet, kun C on keskikokoinen tai iso heidän mielestään.

[/quote]

No isot ne ei silti ole, maksimissaan keskikokoiset.

-70K, joka olisi varmaan sitten pelkkää tissiä, jos c-kuppia joku pitää isona

[/quote]

No minähän en rintojani isoiksi sanonutkaan, vaan ilmaisin vain aikaisempien kokemusteni perusteella, että ne eivät ole isot, sillä jollekkin C varmaan kuulostaa isolta, jos itsellään on esim. A. Ja voihan jollain olla C kupin tissit myös isot (esim. yksi kaverini), sehän riippuu myös rintojen muodosta ja ympärysmitasta.

Vierailija
44/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:35"]Itselläni ainakin tosi iso ongelma hyvien liivien löytäminen, pienet rinnat, mutta eivät kiinteät, niin että maatessa valuvat kainaloita kohti :(

Useimmat liivit siis vaan litistää rinnat kasaan tuohon keskelle rintakehää tai nostavat ne liian ylös. Ainoat hyvät ovat yhdet Cubuksen mallit koossa 70C. Ja vaikka tuo c kuulostaa isolta niin ei se mun rinnoissa ja tolla ympärysmitalla ole. Rinnanympärys mulla on 83cm ja siitä rintojen alta 76cm.

[/quote]

Ei C-kuppi kyllä kuulosta isolta kenenkään sellaisen mielestä, joka rinnoista jotakin tietää...

[/quote]

No anteeksi sitten, mutta usein vain kaikissa tissikeskusteluissa iso osa porukasta ihmettelee A kuppien kanssa, että miksi C kuppilaiset väittää rintojensa olevan pienet, kun C on keskikokoinen tai iso heidän mielestään.

[/quote]

[/quote]

No minähän en rintojani isoiksi sanonutkaan, vaan ilmaisin vain aikaisempien kokemusteni perusteella, että ne eivät ole isot, sillä jollekkin C varmaan kuulostaa isolta, jos itsellään on esim. A. Ja voihan jollain olla C kupin tissit myös isot (esim. yksi kaverini), sehän riippuu myös rintojen muodosta ja ympärysmitasta.

[/quote]

Korjaanpa nyt vielä, että siis jollain muulla C kupin tissit voi olla myös keskikokoiset (ainakin sinun kannaltasi), mutta kaverini tissit, jonka tuossa mainitsin esimerkkinä ainakin minun silmääni näyttävät isoilta verrattuna omiini.

Vierailija
45/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:02"]

Mulla ei ole kätännössä rintoja ollenkaa, vaan ne nänninpäät jotka näkyy ikävästi paidan läpi ilman liivejä. Mun koko olisi varmaan 80 tai 85 aaa mutta pakko ostaa isommallamkupilla että yltää ympäri. Sitten mulla on niinkuin tekotissit kun pullottaa sellaiset tyhjät kupit. Olen 52 kg ja 168 pitkä, luut on aika isot.

[/quote]

Noin kevyellä naisella noin iso rinnanalusmitta? 

[/quote]

Ei paino kerro yhtään mitään luiden suuruudesta. Esimerkiksi minäkin painan 52 kg, mutta rinnanympärys on silti 80 cm ja rinnat pienet. Olin joskus lihavempi ja silloin tuo ympärysmitta oli varmaan lähes 85 cm. Minulla on muutenkin ihan hemmetin leveä lantio ja leveät hartiat. Eli kaikki ympärysmitat on leveitä vaikka muuten olenkin hoikka :D Luuletteko te oikeasti, että me kaikki hoikat olemme tosi siroja? Ei todellakaan olla.

Vierailija
46/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen hieman näitä rintaliiviasioita. Pakko kertoa että nykyisin suurin osa myytävistä rintaliiveistä on malliltaan huonoa, siksi monella eri mallisella ja kokoisella naisella on vaikea löytää hyviä liivejä.

Nimittäin kunnon rintalliveissä kuppi tehdään useasta palasesta ja sen kokoamiseen tarvitaan käsityötä. Ja osaavia työntekijöitä. Koska nykyään laadulla on vähemmän merkitystä ja valmistajat haluavat vain myydä paljon ja nopeasti saadakseen voittoja, alettiin myös rintaliivien valmistus siirtää pois Euroopasta, varsinkin Aasian halpatuotantomaihin.

Siksi piti keksiä liivit, jotka on helppo ja halpa valmistaa tehtaassa, jossa ei ole käsityöhän perhetynyttä (kallista) ammattitaitoista henkilökuntaa. Ja tadaaa, syntyi topatut liivit. Sitten suurella markkinakoneistolla ajettiin läpi tämä "mahtava uusi keksintö", jota myydään "seksikkyydellä".

Valitettavasti topatussa liivissä on kuppi usein tehty vain yhdestä kappaleesta kangasta (ja vaahtomuovia tms.), joten se ei ole kovin syvä eikä kolmiulotteinen -- toisin kuin naisen rinta.

Jos sulla on kokemus että topatusta kupista rintasi pursuu oikeasta koosta riippumatta ulos, topattu ei ole sulle tarpeeksi syvä. Koska se ei ole tarpeeksi kolmiulotteinen eikä saumallinen, se ei useinkaan tue tarpeeksi hyvin pehmeää rintaa joka puolelta (saati suurta rintaa).

Jos haluat kuitenkin välttämättä topatun kaltaisen liivin, kokeile vähintään sellaista muotoon prässättyä kuppia (engl moulded), siinä on usein topattua enemmän syvyyttä.

Kun ostatte liiviä, kiinnittäkää siis huomio suunnitteluun ja siihen miten kuppi on tehty. Jos rinta on esim. löysä eli siinä on vähemmän kiinteää rauhaskudosta ja enemmän rasvaa (kuten yllä usealla), paras vaihtoehto useimmin on saumallinen (ehkä kaarituellinenkin) täysikuppiliivi. Eli suurin osa rintaa laitetaan kuppiin, jossa saumat antavat sille tukea ja muotoa. Toisille sopii sellainen, jossa on kaksi saumaa, mutta eniten muotoa tukee ns. kolmen palan kuppi. Jos rinta tuppaa leviämään kainaloihin päin, kokeilkaa sellaista mallia, jossa on sivutuki (engl. side support).

Isorintaiselle on liivissä tärkeä katsoa ensin se nauha, koska suurin osa tukea tulee tästä. Isokuppisia naisia ja liivejä on kahta sorttia: ns. full bust eli iso kuppi, kapea selän ympärys, ja ns. full figure eli iso kuppi ja leveä ympärys. Kannataa siis hahmottaa kumpaan luokkaan kuuluu ja valita sen mukaan. Eikä kannata hämääntyä jos on kokoa 65E että "rintani on pieni, ei iso", rintasi on iso suhteessa ympärykseen. Tärkeä on tässä se erotus näiden kahden mitan (rinnan ympärys ja selän ympärys) välillä.

Isokuppiselle naiselle vartalomallista riippuen usein sopii parhaiten toppaamaton saumallinen kuppi, usein 3/4 tai täysikuppi, joko ns. klassinen malli tai balconette.

Pienirintainen, jolla ei mainittavaa rintakudosta, mutta joka ei halua topattua tai tiukasti muotoiltua liiviä, voi kokeilla ns. kolmioliiviä ilman kaaritukea. Ne ovat usein nättejä pitsiliivejä eli antavat sitä naisellisuutta, jota tässä halutaan. Jos rinta on pieni, mutta löysä ja heiluva, kuten joku yllä sanoi, siinä on taas rinta, joka tarvitsee tukea eli hyvä vaihtoehto voisi olla kaarituettu kevyt (toppaamaton) liivi.

Suomessa ei ole vielä aivan havahduttu siihen kuinka tietoisia naiset ovat nykyisin omasta koostaan eikä tarjontaa olekaan tarpeeksi kaikille - eihän riitä että on kokoa vaan myös pitää olla se oikea malli, materiaali, tyyli ja väri. Siksi kauppoihin kannattaa laittaa palautetta omista tarpeistaan.

Kannustan teitä menemään erikoisliiviliikkeeseen tai tavarataloon. Vaikka sieltä ei löydykään mitään sillä kertaa, voit ehkä tilata liivit heidän kauttaan, tai ainakin potentiaalisen asiakkaan menettäminen kannustaa yrittäjääkin miettimään pitäisikö sittenkin uskaltaa tilata sitä 65AA:ta tai 75K:ta yms. Lisäksi asiakkaana voit tehdä havaintoja siitä minkälainen malli ja merkki oli eniten sopiva ja mikä koko mahdollisesti siinä olisi ollut se oikea, vaikkei sitä kaupassa ollutkaan  (ja hei, tee muistiinpanot pieneen vihkoon tai kännyyn - helpottaa ihmeesti kun tilaat netistä tai kun menet seuraavan kauppaan).

Ja kun matkustat ulkomaille, vietä hieman aikaa paikallisessa rintaliiviliikkeessä. Ja selata myös nettikauppoja.

Toivottavasti tästä oli apua.

Vierailija
47/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan liivejä suomalaisesta Trinea-verkkokaupasta. Mun koko on 70G ja sieltä olen löytänyt myös mun teineille liivejä, koko 65F tai 60G. Se on edullinen verkkokauppa.

Vierailija
48/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:29"]

Tarviitko oikeasti liivejä?

[/quote]

Tarvitsen kyllä. Ilman rintaliivejä tuntuu inhottavalta, kun rinnat vain heiluvat vapaina. Myöskin urheilu koskee, jos mikään ei pidä niitä tiiviisti paikallaan.

[/quote]

Onko kokosi varmasti AA? Kun minulla ennen lapsia oli A-kupin rinnat, eivät ne todellakaan HEILUNEET mihinkään. Korkeintaan vähän tärisivät, mikä ei haitannut urhielua mitenkään.

[/quote]

No niiden täytyy olla, koska kaikki muut kupit ovat yksinkertaisesti liian isoja eivätkä tue rintoja laisinkaan. Oma rinnanmuotoni on sellainen ketunnokka eikä muotoa "lättänä" / lauta. Eli tulevat hyvin ulos rintakehästä, mutta täytettä vaan on vähänlaisesti. Ja ne todellakin heiluvat urheillessa, ei toki niin kuin isot rinnat, mutta kyllä sen tuntee ja sen pienenkin liikkeen myös huomaa. Minulla ainakin on sen verran herkät rinnat, että se urheillessa aiheutuva liike tekee kipeää. Ap

Vierailija
49/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:25"]70K-kokoiset rinnat, ei ihan helpolla löydy rintsikoita. Ei ole oikeasti kiva olla hoikka ja isorintainen siinä vaiheessa, kun lähtee liivikaupoille.

[/quote]

Maatalouskaupoista saattaa löytyä kokoasi.

Vierailija
50/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko 85 F tai G. Ennen sai hyvin liivejä Stockmannilta ja Sokoksesta. Nyt siellä on joku sisäänostaja päättänyt, että isompia kuppikokoja ei enää oteta myyntiin, vaikka valmistajat niitä tekeekin. Onneksi Ruotsista ja Saksasta saa. Olenkin keskittänyt vaateostokseni osin tästä syystä ulkomaanmatkoille. Ennen ostin vaatteet pääosin Stockalta, mutta kun valikoimat nyt on suunnattu aikuisten naisten sijaan nuorille tytöille, niin pitäköön tunkkinsa. Ja sitten parutaan, kun kauppa ei käy. Mahtaisiko syy olla valikoimissa?

Vierailija
51/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:11"]

No mä en ainakaan löydä täydellisiä/todella hyviä rintsikoita mun rinnoille. Ne on vähän kaukana toisistaan ja suht leveät mutta muuten pienehköt tai keskikokoiset eivätkä ne ole kauhean kiinteät ja terhakat. Eivät siis roiku kauheasti mutta eivät ole läheskään pallot. Rinnakkaiskoot eivät toimi minulla. Mitta alta on 74cm ja koon pitäisi olla D70 mutta kaarituki on liian pieni/lyhyt. Eli D75 olisi aika hyvä mutta silloin ympärys on löysä.

[/quote]

Oletko kokeillut sitten isompaa kuppikokoa? E70.

Vierailija
52/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:05"]Kerro toki mistä niitä isoja kuppeja pienellä ympäryksellä saa! Ei suomalaisista kaupoista ainakaan.

Kyselee se 65H varustuksen omaava =)

[/quote]

Oletko käynyt katsomassa Changelta?

[/quote]

Ei mulle ainakaan mahdu mitkään Changen liivit. T. 85 F/G.

Vierailija
53/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreät kiinteät ja matalat. Käytän 85B (ns sivukoot ei osu ollenkaan!) mutta aina tuppaa liivin reuna tai ylänurkka jäämään törrölleen

Vierailija
54/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:35"]Itselläni ainakin tosi iso ongelma hyvien liivien löytäminen, pienet rinnat, mutta eivät kiinteät, niin että maatessa valuvat kainaloita kohti :(

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos c-kupin rinnat ovat isot, käyttää varmasti liian pieniä liivejä.

Vierailija
55/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:05"]

Noin kevyellä naisella noin iso rinnanalusmitta? 

[/quote]Mulla esim. 47-kiloisena 85 A

[/quote]

Niinpä, ja ajattele että Pipsalla ympärysmitta 90. Kuka uskoo?

[/quote]

Kyllä minun on se helpompi uskoa kuin noilla kiloilla 85 cm. 

Itse olen 167cm ja 57 g ja ympärysmitta 65 cm. 

[/quote]

Jokaisella meistä ovat yksilöllisen mittaiset luut. Voihan kahdella samanpqinoisella ja -pituisellakin naisella olla huomattava ero esim. hartioiden leveydessä.

Vierailija
56/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:25"]70K-kokoiset rinnat, ei ihan helpolla löydy rintsikoita. Ei ole oikeasti kiva olla hoikka ja isorintainen siinä vaiheessa, kun lähtee liivikaupoille.

[/quote]

Maatalouskaupoista saattaa löytyä kokoasi.

[/quote]

Et vissiin ymmärrä, että 70K-kokoiset rinnat eivät välttämättä ole mitkään roikkuvat utareet. Omani ovat ainakin kiinteät.

Vierailija
57/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:20"]

Kerrankos sitä itteesä hemmottelee. Kattele ja suunittele millaiset haluat ja mene ompelijalle teettämään sopivat ja useammat kerralla niin voit hymyillä. Jokuhan ne kaupankin liivit tekee ja onpa totta, että ei ne kaikki oo mukavia ja kun mukavan mallin löytää niin mä ainakin ostan kerralla useemmat, kun nekin vanhenee.

[/quote]

Rintsikoita voi tehdä itsekin, kaavoja voi ostaa osoitteesta mybra.com. Mielenkiintoinen käsityöharrastus ja aina saa itseään miellyttävän väriset ja malliset!

Vierailija
59/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani ovat kokoa 70D. Olen kyllä löytänyt itselleni sopivia rintaliivejä (en tosin helposti), mutta H&M ja Lindex täytyy silloin kiertää kaukaa. Henkalla ympärysmitta 70 jatkuu korkeintaan C-kuppiin asti. D:ssä lähdetään liikkeelle ympärysmitasta 80. En voi käyttää monia rintaliivejä siksi, että niiden olkaimia ei saa tarpeeksi kiristettyä ja ne valahtavat kokoajan olkapäiltä. Hyvin ärsyttävää, vaikka kupit pysyisivätkin paikoillaan. Monta kertaa olen löytänyt Lindexiltä kivat, oman kokoiseni rintaliivit, katsonut niitä ja huomannut että kappas bombshellit! Kuka 150cm/47kg nainen, jolla on jo valmiiksi kuppikoko 70D, haluaa tuplata rintavarustuksensa?

Vierailija
60/93 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:10"]Rintani ovat kokoa 70D. Olen kyllä löytänyt itselleni sopivia rintaliivejä (en tosin helposti), mutta H&M ja Lindex täytyy silloin kiertää kaukaa. Henkalla ympärysmitta 70 jatkuu korkeintaan C-kuppiin asti. D:ssä lähdetään liikkeelle ympärysmitasta 80. En voi käyttää monia rintaliivejä siksi, että niiden olkaimia ei saa tarpeeksi kiristettyä ja ne valahtavat kokoajan olkapäiltä. Hyvin ärsyttävää, vaikka kupit pysyisivätkin paikoillaan. Monta kertaa olen löytänyt Lindexiltä kivat, oman kokoiseni rintaliivit, katsonut niitä ja huomannut että kappas bombshellit! Kuka 150cm/47kg nainen, jolla on jo valmiiksi kuppikoko 70D, haluaa tuplata rintavarustuksensa?

[/quote]

Ei liity asiaan, mutta hennesiltä löytyy rintsikoita ainakin koossa 75D ja muistaakseni joskus olen 70D:nkin nähnyt. Eli ei ala ympäryksestä 80 d-kuppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän