Onko tämä normaalia?
Jos et kestä itsesäälissä rypeviä ihmisiä, älä lue tätä.
Mulla alkaa ensi viikolla opinnot yliopistossa, eikä mua kiinnosta yhtään. Mä en tiedä ollenkaan mikä päivä mun pitäisi olla ja missä mihin kellonaikaan. Mä en tiedä, milloin mun pitää ilmoittautua kursseille ja miten. Mä en edes tiedä, mitä kursseja mun pitää ottaa! Mut kaikkein pahin: Mua ei kiinnosta. Mä en jaksa tätä tietämättömyyttä ja kaikkea uutta paskaa. Mä varmaan kuljen kampuksellä kuin eksynyt hiiri seuraavat kolme kuukautta ja mä teen varmaan kaiken mahdollisen väärin. Ei kiinnosta lähteä ulos kotoa. Haluun vaan jäädä tänne.
Kommentit (7)
On meillä orientaatioviikko, mutta kaikki menee kuitenkin perseelleen. Mula oli motivaatiota vielä maaliskuussa. Johonkin se katosi.
ap
Samalla tavalla kaikki ovat aluksi hukassa, mutta niissä orientaatiojutuissa ja muissa tutorit kyllä käy kädestä pitäen teidän kanssa läpi asiat ja auttavat ilmoittautumaan kursseille ja kaikkea. Kannattaa myös mennä kaikkiin vapaaehtoisiin tilaisuuksiin, joissa tapaa uusia ihmisiä ja voi kysellä siitä mitä ei tiedä. Ei kaikkea todellakaan tarvitse tietää valmiiksi!
Aloita vain opinnot ja jos ala tuntuu väärältä, vaihda sitten myöhemmin kevään hakujen aikaan tms. Älä kuitenkaan hylkää opintopaikkaasi tyhjän päällä!
Tsemppiä!
Oot peloissasi. Suorituspaineita jo etukäteen.
Ota ensin yhteys koulun kansliaan ja selvitä perusfaktat, minne ja mihin aikaan. Ota rauhassa ekat viikot.
Varaa aika opolle, kuraattorille tms. Yksi asia kerrallaan. Tsemppiä.
Te saatte varmaan kivat tuutorit, jotka auttaa alkuun! Eihän se lukuvuosi ole edes alkanut vielä :)
Eikö teillä ole orientaatioviikkoa? Miksi edes opiskelet, jos sinulla ei ole motivaatiota?