Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkoiko päiväkoti tällä salassaoitovelvollisuutta?

Vierailija
23.08.2014 |

Lto laittoi sähköpostiviestin kaikille vanhemmille, muttei ollut piilottanut vastaanottajien nimiä muilta. Kun ei lapsista saa puhua kuin etunimillä, niin nythän jokainen lapsi on tunnistettavissa. Useimmat sp-osoitteet olivat etunimisukunimi muodossa, mutta oli muutama tyyliin jokin elintarvike@***

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa salassapidettävää jos yleinen viesti? Jos oli vaikka niille joilla psyykkisiä ongelmia niin sitten eri juttu.

Vierailija
22/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:24"]

Ehdottomasti yhteys Iltalehteen ja/tai Iltasanomiin. Huomenna lehden etusivun lööpissä.

[/quote]

Linkitänkö ne nimetkin siinä samassa. Kun eihän näiden vastausten mukaan se ole mikjään va-ka-va rike? Toki pistän lto:nkin nimen siihen, lähettäjä kun on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kaikki tietää ne sukunimet!!!

Vierailija
24/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työntekijä rikkoi salassapitovelvollisuutta. Tuo on muuten todella yleistä vieläkin, että ei osata lähettää sähköpostia niin ettei kaikki vastaanottajat näe toistensa tietoja. Saan vastaavaa postia koulun opettajalta, jopa rehtorilta(!!), yhdestä firmasta sen kanta-asiakkaana (tähän puutuin), ammattiliitosta jne. Eikö näillä tahoilla ole mitään ohjeistusta miten sähköposti toimii?? Jopa esimieheni päivähoitotoimistossa syyllistyy samaan. 

t. Päivähoidon työntekijä

Vierailija
25/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:25"]

Mikä tuossa salassapidettävää jos yleinen viesti? Jos oli vaikka niille joilla psyykkisiä ongelmia niin sitten eri juttu.

[/quote]

Lasten nimet salassapidettäviä, johan sen aloituksesta ymmärsi. Eri asia tietenkin ellet itse ymmärrä.

Vierailija
26/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:26"]

No nyt kaikki tietää ne sukunimet!!!

[/quote]

Niin tietää eikä näin saisi pk:n menettelyn takia olla.

Vierailija
27/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etunimiä saa käyttää? Eikö niistä lapsista voisi käyttää vaikka värikoodeja tms nimien sijasta

Vierailija
28/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:25"]

[/quote]

Lasten nimet salassapidettäviä, johan sen aloituksesta ymmärsi. Eri asia tietenkin ellet itse ymmärrä.

[/quote]oliko osoitteet siis muodossa lapsen nimi/sukunimi. Harvoin tuon ikäisillä sähköpostiOsoitetta.

Vierailija
29/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhan tarkkaa tuollainen. Miksi potää sukunimet salata.

Meille tuli alakoululta sähköpostiviesti, jossa oli koko koulun vanhempien sp-osoitteet. Mitäs siitä sanotte?

Vierailija
30/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]oliko osoitteet siis muodossa lapsen nimi/sukunimi. Harvoin tuon ikäisillä sähköpostiOsoitetta.

[/quote]

Oletko vähän yksinkertainen? Toivottavasti et ole pk:ssa töissä.

Vierailija
31/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:10"]

Lto laittoi sähköpostiviestin kaikille vanhemmille, muttei ollut piilottanut vastaanottajien nimiä muilta. Kun ei lapsista saa puhua kuin etunimillä, niin nythän jokainen lapsi on tunnistettavissa. Useimmat sp-osoitteet olivat etunimisukunimi muodossa, mutta oli muutama tyyliin jokin elintarvike@***

[/quote]

Sähköpostiosoitteet eivät missään nimessä saisi näkyä toisille, mutta mitä tarkoitat tuolla, ettei lapsista saa puhua, kuin etunimillä? Meidän lastemme päiväkodissa lasten lokeroissa lukee etunimi sukunimi, eikä kukaan ole älähtänyt, että se rikkoisi salassapitovelvollisuutta.

Vierailija
32/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne tajunnu meidänkään pävärissä kysyä saako osoite näkyä muille. Sehän pitäis kysyä,jos on kyseessä vaikka joku julkkis tai viranomainen vanhempana.

Vierailija
33/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä salata sukunimet.

Vierailija
34/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:30"]

[/quote]

[/quote]

Oletko vähän yksinkertainen? Toivottavasti et ole pk:ssa töissä.

[/quote]kerro mikä oli ongelma? Itse siis lähetän laajoja jakelua joten haluan tietää.

Vierailija
35/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tehdään jokapaikassa. Kaikki harrastusryhmät, joissa olen ollut itse tai lapseni ottavat yhteyttä leväyttämällä kaikkien sähköpostiosoitteet näkyviin. Ajattelen aina, ettei heillä ole tietotaitoa lähettää muutoin..

Vierailija
36/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähköposteja saa jakaa muille asiakkaille missään ilman erityistä suostumusta, oli salassapidon alainen paikka tai ei. Jo henkilötietolaki tämän kieltää.

Vierailija
37/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko muuten joku kertoa, mistä tämä sukunimettömyys johtuu? Olen niin vanhan kansan daami, etten tällaista ymmärrä lainkaan ilman kunnon selitystä.

Vierailija
38/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille yksi yrittäjä lähettää usein tarjouspyyntöjä, niin että näkee keille on lähtenyt. Se ei ole laitonta, mutta todella tökeröä. sähköpostiosoitteiden jakaminen ilman lupaa ei ole hyvän tavan mukaista. 

Vierailija
39/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli asiallinen ja sitten tulee salassapitovelvollisuudesta tietämättömät tai sitä laiminlyövät tänne irvimään. Huolestuttavaa, jos nämä alapeukuttajat/irvijät ovat päiväkodin työntekijöitä. Ketä muuta se noin kovasti riepoisi?

Vierailija
40/85 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:34"]

Tuota tehdään jokapaikassa. Kaikki harrastusryhmät, joissa olen ollut itse tai lapseni ottavat yhteyttä leväyttämällä kaikkien sähköpostiosoitteet näkyviin. Ajattelen aina, ettei heillä ole tietotaitoa lähettää muutoin..

[/quote]

Harrasteryhmät ovat ihan eri asia. En käy tässä vänkäämään miksi, kun vaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan